بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ خودروسازانی که مابه‌التفاوت قیمت خودرو را دریافت می‌کنند

گران شدن خودروهای داخلی مغایر با بومی‌سازی است. رضا انصاری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام این خبر افزود: صدور بخشنامه سایپا برای افزایش قیمت نقض حقوق شهروندی است.

خودروسازانی که مابه‌التفاوت قیمت خودرو را دریافت می‌کنند
تین نیوز

گران شدن خودروهای داخلی مغایر با بومی‌سازی است.

رضا انصاری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام این خبر افزود: صدور بخشنامه سایپا برای افزایش قیمت نقض حقوق شهروندی است.

انصاری با اشاره به رفتار اخیر سایپا با مشتریانش اظهار کرد: ابتدا باید گفت افزایش قیمت با شرایط کنونی اقتصاد کشور توجیهی ندارد؛ اما نکته حائز اهمیت این است که سایپا روندی غیرقابل‌قبول با مشتریان خود دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن به بخشنامه‌های متعدد سایپا اشاره کرد و گفت: این خودروساز، چهارم اردیبهشت دعوت‌نامه پرداخت مابه‌التفاوت را برای مشتریان ارسال کرده و به آن‌ها تا 15 اردیبهشت فرصت داده است؛ اما با مراجعه مشتریان مشخص شد که سایپا بخشنامه دیگری در نظر گرفته و مبلغ مابه‌التفاوت را افزایش داده است.

انصاری خواستار ورود دولت، وزیر صنعت و معاونت حقوقی ریاست جمهوری به بحث افزایش قیمت خودروهای داخلی شد.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از این روند، بیان داشت: رویه سایپا ناپسند بوده  و درواقع رفتار خودروسازها با مردم نقض آشکار حقوق شهروندی است، از سوی دیگر انتظار می‌رود که بخشنامه و دعوت‌نامه‌ای که صادر می‌شود برای خودروساز اعتبار داشته باشد و با بخشنامه بعدی از مردم طلب پول بیشتر نکنند.

به گزارش خانه ملت، انصاری بابیان اینکه اسنادی از برخورد سایپا با مشتریان دارد، گفت: افزایش قیمت دلار نمی‌تواند دلیل خوبی برای افزایش بی‌رویه قیمت خودرو باشد چراکه خودروسازها مدعی بومی‌سازی هستند و از سوی دیگر افزایش قیمت برای قراردادهایی صورت گرفته که بهمن‌ماه سال گذشته منعقدشده است و ربطی به گرانی اخیر دلار ندارد

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.