بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ متخلفان قاچاق خودرو به مراجع قضایی معرفی شدند

قوه مقننه در بدو اطلاع با تشکیل کمیسیون ویژه به موضوع قاچاق و ثبت سفارش غیرقانونی ورود پیدا کرد و با همکاری قوه قضائیه خاطیان را برای محاکمه به محاکم قضایی تحویل داد.

متخلفان قاچاق خودرو  به مراجع قضایی معرفی شدند
تین نیوز

از 28 تیرماه سال 96 بود که بنا بر اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش خودرو به کشور متوقف شد. اما ثبت سفارش  6 هزار 481 دستگاه خودرو در بازه زمانی 7 ماهه از تیرماه تا دی سال گذشته، نشان داد که نفوذ سودجویان از ابلاغ وزیرصنعت پیش گرفته و سود کلان و برخورد قهری نه چندان موثر و پرداخت جرایم نقدی اندک در برابر سود کلان واردات قاچاق خودرو، مانع از ورود غیرقانونی خودرو به کشور نبوده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به این موضوع و اعلام حساسیت بالای نمایندگان به موضوع قاچاق در تمامی زمینه‌ها اقتصادی، گفت: به دلیل حساسیت موضوع ثبت سفارش خارج از اصول واردات خودرو و واردات  خودرو در زمانی که وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به ممنوعیت آن کرده بود. متخلفان به همراه مستندات به مراجع قضایی معرفی شدند.

عزیز اکبریان در توضیح این‌که قوانین به حد کافی در مواجهه با قاچاق کالا و ارز در کشور تقنین شده است، افزود:قوه مقننه در بدو اطلاع با تشکیل کمیسیون ویژه به موضوع قاچاق و ثبت سفارش غیرقانونی ورود پیدا کرد و با همکاری قوه قضائیه خاطیان را برای محاکمه به محاکم قضایی تحویل داد.

وی در تائید اقدامات صورت پذیرفته در ارتباط با مثبت بودن برخورد وزارت صنعت، معدن و تجارت با متخلفان ورود غیر قانونی به سایت ثبت سفارش خودرو، تصریح کرد: بخش جرائم سازمان‌یافته گمرک ایران در ابلاغیه به گمرکات اجرایی 6 هزار 481 خودرو را به ‌دلیل استفاده از ثبت سفارش‌های جعلی مشمول مقررات کالای قاچاق اعلام کرده و برای روشن شدن این موضوع پرونده تخلفات به دستگاه‌های ذیربط امنیتی -قضایی ارسال شده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تعداد خودروهای ترخیص شده پس از اعلام توقف ثبت سفارش واردات، خطرنشان کرد: آمار ثبت سفارشT قطعی واردات نیست و وزارت صنعت بهترین مرجع برای کسب آمار متقن در خصوص واردات خودرو به کشور است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.