◄ روایت رئیس ایدرو از نوسازی ناوگان باری
براساس برنامه طرحشده از سمت دولت میبایست 202 هزار دستگاه در طول سه سال در کشور تأمین شود و مأموریت فوق از طرف وزیر صنعت به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران محول شد.
بهمن سال گذشته با دستور حسن روحانی رئیسجمهور، ابرپروژه کلید به کلید را برای نوسازی ناوگان سنگین جادهای و شهری کلید خورد. بااینوجود تحریمهای یکجانبه آمریکا و خروج بسیاری از خودروسازان بزرگ مانند بنز و اسکانیا از ایران ادامه این طرح در حالهای از ابهام فرورفت.
روز گذشته منصور معظمی، رئیس هیئتمدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اقدامات سازمان ایدرو درباره طرح نوسازی ناوگان سنگین کشور، تصریح کرد: براساس برنامه طرحشده از سمت دولت میبایست 202 هزار دستگاه در طول سه سال در کشور تأمین شود و مأموریت فوق از طرف وزیر صنعت به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران محول شد.
به گزارش تیننیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، معظمی گفت: براساس آخرین گزارش تاکنون 39 هزار و 500 دستگاه ثبتسفارش در سیستم بانکی صورت گرفته و از این تعداد، 13 هزار و 500 دستگاه گشایش اعتبارشده و سفارش خرید تعلقگرفته است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: ظرف دو تا سه هفته آینده همه 4هزار و 500 دستگاه مذکور برای گشایش اقدام شده و تا چهار ماه آینده اولین خودروهای سنگین تولیدشده به بازار ارائه خواهد شد و دراختیار مردم قرار میگیرد.
رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بابیان اینکه با برزیلیها قراردادی در حوزه تأمین ماشینهای سنگین نبستهایم، تصریح کرد: برزیلیها اعلام کردند که امکانات خوبی در این حوزه میتوانند دراختیار ایران قرار دهند و سفیر آنها بهعنوان نماینده تامالاختیار در این حوزه با مقامات ایرانی وارد گفتوگو شدند.
او افزود: مقامات برزیلی یک فاینانس 1.2 میلیارد دلاری برای کار با ایران اختصاص دادهاند که این مبلغ توسط بانک توسعه برزیل در جهت مشارکت شرکتهای ایرانی و برزیلی اختصاص داده خواهد شد.