بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ روایت رئیس ایدرو از نوسازی ناوگان باری

براساس برنامه طرح‌شده از سمت دولت می‌بایست 202 هزار دستگاه در طول سه سال در کشور تأمین شود و مأموریت فوق از طرف وزیر صنعت به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران محول شد.

روایت رئیس ایدرو از نوسازی ناوگان باری
تین نیوز

بهمن سال گذشته با دستور حسن روحانی رئیس‌جمهور، ابرپروژه کلید به کلید را برای نوسازی ناوگان سنگین جاده‌ای و شهری کلید خورد. بااین‌وجود تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و خروج بسیاری از خودروسازان بزرگ مانند بنز و اسکانیا از ایران ادامه این طرح در حاله‌ای از ابهام فرورفت.

روز گذشته منصور معظمی، رئیس هیئت‌مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اقدامات سازمان ایدرو درباره طرح نوسازی ناوگان سنگین کشور، تصریح کرد: براساس برنامه طرح‌شده از سمت دولت می‌بایست 202 هزار دستگاه در طول سه سال در کشور تأمین شود و مأموریت فوق از طرف وزیر صنعت به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران محول شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، معظمی گفت: براساس آخرین گزارش تاکنون 39 هزار و 500 دستگاه ثبت‌سفارش در سیستم بانکی صورت گرفته و از این تعداد، 13 هزار و 500 دستگاه گشایش اعتبارشده و سفارش خرید تعلق‌گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: ظرف دو تا سه هفته آینده همه 4هزار و 500 دستگاه مذکور برای گشایش اقدام شده و تا چهار ماه آینده اولین خودروهای سنگین تولیدشده به بازار ارائه خواهد شد و دراختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بابیان اینکه با برزیلی‌ها قراردادی در حوزه تأمین ماشین‌های سنگین نبسته‌ایم، تصریح کرد: برزیلی‌ها اعلام کردند که امکانات خوبی در این حوزه می‌توانند دراختیار ایران قرار دهند و سفیر آنها به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار در این حوزه با مقامات ایرانی وارد گفت‌وگو شدند.

او افزود: مقامات برزیلی یک فاینانس 1.2 میلیارد دلاری برای کار با ایران اختصاص داده‌اند که این مبلغ توسط بانک توسعه برزیل در جهت مشارکت شرکت‌های ایرانی و برزیلی اختصاص داده خواهد شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.