◄ انحصار و حمایتهای دولتی عامل وضعیت کنونی صنعت و بازار خودرو
انحصار و حمایتهای دولتی از صنعت خودرو، عامل اصلی مشکلات کنونی بازار خودرو است. بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل نود بابیان این مسئله گفت: در چندین دهه بهصورت خاص از خودروسازیهای داخلی حمایت کردیم درحالیکه در هیچیک از خودروسازیهای دنیا چنین حمایتهای انحصاری وجود ندارد.
![انحصار و حمایتهای دولتی عامل وضعیت کنونی صنعت و بازار خودرو](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/nglu5tOqxLL9/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLBpxt7TQ0VPm/%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%A7%DB%8C%DB%8C.jpg)
انحصار و حمایتهای دولتی از صنعت خودرو، عامل اصلی مشکلات کنونی بازار خودرو است.
بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل 90 با بیان این مسئله گفت: در چندین دهه بهصورت خاص از خودروسازیهای داخلی حمایت کردیم درحالیکه در هیچیک از خودروسازیهای دنیا چنین حمایتهای انحصاری وجود ندارد.
به گزارش تیننیوز به نقل از صداوسیما، پارسایی افزود: تنها راهحل وضع فعلی بازار خودرو، شکستن فضای انحصاری و ایجاد فضای رقابتی است تا صنعت خودرو رشد کند و در زمانهای خاص اینگونه دچار مشکل نشود.
او اضافه کرد: اگر بازار خودرو با درنظر گرفتن معیارهای حمایتی از صنعت خودرو، به روی خودروهای وارداتی باز میبود تقاضا اینقدر افزایش نمییافت، بهاندازه تقاضا میتوانستیم عرضه کنیم و شاهد افزایش حبابی قیمت خودرو نبودیم.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: راهحل این مسئله در تصویب طرحی است که هماکنون در دستورکار مجلس قرار دارد و براساس آن راهحلهای مختلفی برای ساماندهی بازار خودرو پیشبینیشده است.