بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ ۱۲۵ میلیارد تومان سرمایه مراکز اسقاط، بلااستفاده مانده است

عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده از ضرر این مراکز در پی ممنوعیت واردات خودرو از تیر‌ماه خبر داد.

 ۱۲۵ میلیارد تومان سرمایه مراکز اسقاط، بلااستفاده مانده است
تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده از زیان این مراکز در پی ممنوعیت واردات خودرو از تیر‌ماه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، مصطفی جودی گفت: هم‌زمان با ممنوعیت واردات خودرو گواهی‌های اسقاط تولیدی در مراکز اسقاط خودرو نیز بی‌مشتری مانده  و باعث ضرر و زیان این واحدها شده است.

او به خصوصی بودن این مراکز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ هزار گواهی اسقاط بدون استفاده در مراکز اسقاط خودرو وجود دارد که با توجه به نرخ دولتی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی هر گواهی، حدود ۱۲۵ میلیارد تومان سرمایه مراکز اسقاط بلوکه شده و بلااستفاده مانده است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی دولت باید منابع مستقل و پایداری برای اسقاط و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده پیش‌بینی کند.

جودی گره زدن اسقاط خودروهای فرسوده به واردات خودرو را اشتباه برشمرد و اذعان داشت:  طبق استانداردهای جهانی ما باید بیش از تعداد خودروهایی که هرساله شماره‌گذاری و وارد چرخه حمل‌ونقل می‌شوند، اسقاط خودروهای فرسوده را داشته باشیم در حالیکه در عمل چند ماهی است که اسقاط خودرو کاملا متوقف شده است.

او تشریح کرد: قبلا واردکنندگان خودرو به ازای واردات هر دستگاه خودرو، چهار تا هشت دستگاه خودروی سواری فرسوده را از رده خارج می‌کردند و در این فرایند مراکز اسقاط، خودروهای سواری فرسوده را از مردم خریداری و اسقاط می‌کردند و گواهی اسقاط آن را به واردکنندگان خودرو می‌فروختند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.