◄ ۱۲۵ میلیارد تومان سرمایه مراکز اسقاط، بلااستفاده مانده است
عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده از ضرر این مراکز در پی ممنوعیت واردات خودرو از تیرماه خبر داد.
عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده از زیان این مراکز در پی ممنوعیت واردات خودرو از تیرماه خبر داد.
به گزارش تیننیوز به نقل از ایسنا، مصطفی جودی گفت: همزمان با ممنوعیت واردات خودرو گواهیهای اسقاط تولیدی در مراکز اسقاط خودرو نیز بیمشتری مانده و باعث ضرر و زیان این واحدها شده است.
او به خصوصی بودن این مراکز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ هزار گواهی اسقاط بدون استفاده در مراکز اسقاط خودرو وجود دارد که با توجه به نرخ دولتی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی هر گواهی، حدود ۱۲۵ میلیارد تومان سرمایه مراکز اسقاط بلوکه شده و بلااستفاده مانده است.
عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی دولت باید منابع مستقل و پایداری برای اسقاط و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده پیشبینی کند.
جودی گره زدن اسقاط خودروهای فرسوده به واردات خودرو را اشتباه برشمرد و اذعان داشت: طبق استانداردهای جهانی ما باید بیش از تعداد خودروهایی که هرساله شمارهگذاری و وارد چرخه حملونقل میشوند، اسقاط خودروهای فرسوده را داشته باشیم در حالیکه در عمل چند ماهی است که اسقاط خودرو کاملا متوقف شده است.
او تشریح کرد: قبلا واردکنندگان خودرو به ازای واردات هر دستگاه خودرو، چهار تا هشت دستگاه خودروی سواری فرسوده را از رده خارج میکردند و در این فرایند مراکز اسقاط، خودروهای سواری فرسوده را از مردم خریداری و اسقاط میکردند و گواهی اسقاط آن را به واردکنندگان خودرو میفروختند.