◄ سهم مدیران خودرویی در التهاب بازار بیش از دلالان
مهمترین دلیل افزایش قیمت خودرو در بازار سوء مدیریت مدیران خودرویی بوده است. رضا انصاری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان این مطلب گفت: سهم دلالان در این افزایش قیمت کماهمیتتر از مدیران خودرویی است.
مهمترین دلیل افزایش قیمت خودرو در بازار سوء مدیریت مدیران خودرویی بوده است. رضا انصاری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان این مطلب گفت: سهم دلالان در این افزایش قیمت کماهمیتتر از مدیران خودرویی است.
بهگزارش تیننیوز به نقل از خانه ملت انصاری درخصوص افزایش قیمت لوازمیدکی و خودرو در بازار، اظهار داشت: افزایش قیمتها در بازار مبتنی بر رفتار دلالان بود یعنی افزایش قیمتهای چشمگیر و زیادی که در بخش خودرو طی ماههای اخیر مشاهده کردیم غیرمنطقی بوده است.
نماینده مردم داراب و زریندشت با اشاره به اینکه سوء مدیریت ریشهداری که در بخش خودرو وجود دارد به ساختار صنعتی و مالکیت بنگاههای کشور بازمیگردد، ادامه داد: متأسفانه ساختار مالکیت و ساختار صنعتی بنگاههای مهم خودروساز مانند ایرانخودرو و سایپا بهگونهای است که هیچ زمانی خود را در میدان رقابت واقعی احساس نمیکنند به همین دلیل هیچ زمانی به سمت توسعه تکنولوژیهای بومی و افزایش توانمندیهای داخل حرکت نکردهاند تا بتوانیم صاحب تکنولوژی شویم و بخش تحقیق و توسعه را فعال کنیم و با طراحی، مهندسی و خلق تکنولوژی باعث افزایش رقابت شوند.
او با تأکید براینکه از گذشته بنگاههای کشور بهصورت غیررقابتی فعالیت میکنند و انحصاری در صنعت شکلگرفته است، عنوان کرد: انحصار شکلگرفته در بخش صنعت خودرو موجب فضایی شده است که بنگاههای خودروساز کشور در آن مسئولیتپذیر نیستند و این موضوع باید اصلاح شود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اگر به فکر آینده صنعت خودرو و حمایت از حقوق مصرفکنندگان هستیم باید مجلس و دولت به این بخش کمک کنند، تصریح کرد: از مدتها پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت باید طرح جامع خودرو را آماده میکرده و این موضوع براساس مصوبه مجلس جزء تکالیف دولت است.