بازدید سایت : ۲۷۸۲۱

سرنخ گرانی خودرو در دستان ایران خودرو/صنعت خودروی کشور هنوز پلن مشخصی ندارد

به گفته یک کارشناس، ایران خودرو اکنون پیش ران افزایش قیمت خودرو در کشور شده و سایپا نیز منتظر بازخورد مشتریان و متولیان صنعت به این رفتار ایران خودرو است و در صورتی که بازخوردها مثبت باشد این شرکت نیز افزایش قیمت را کلید خواهد زد.

سرنخ گرانی خودرو در دستان ایران خودرو/صنعت خودروی کشور هنوز پلن مشخصی ندارد
تین نیوز

 به گفته یک کارشناس، ایران خودرو اکنون پیش ران افزایش قیمت خودرو در کشور شده و سایپا نیز منتظر بازخورد مشتریان و متولیان صنعت به این رفتار ایران خودرو است و در صورتی که بازخوردها مثبت باشد این شرکت نیز افزایش قیمت را کلید خواهد زد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، صادق بشیری، کارشناس صنعت خودرو گفت: دولت از سهامداران شرکت های خودروساز دولتی از جمله ایران خودرو به شمار می آید و بنابراین مدیرعامل و اعضای هیات مدیره آن را دولت تعیین می کند، پس افزایش قیمتی هم اگر در ایران خودرو اتفاق افتاده دور از چشم دولت و در زیرمجموعه آن وزارت صمت نبوده و اگر افزایش قیمت بدون آگاهی دولت اتفاق افتاده پس قصوری از سوی نماینده آن در ایران خودرو سرزده است.

وی افزود: ایران خودرو اکنون پیشران افزایش قیمت خودرو در کشور شده و سایپا نیز منتظر بازخورد مشتریان و متولیان صنعت به این رفتار ایران خودرو است و در صورتی که بازخوردها مثبت باشد این شرکت نیز افزایش قیمت را کلید می زند.

بشیری در ادامه به موضوع قرعه کشی ایران خودرو برای پیش فروش محصولاتش پرداخت و گفت: ایران خودرو در ابتدا فضای مستعدی برای جذب نقدینگی مردم به بانک ها فراهم آورد و سود حاصل از جذب این نقدینگی در حالی نصیب بانک ها می شود که ثبت کنندگانی که در قرعه کشی خودرو برنده نمی شوند از این جریان متضرر می شوند، سود حاصل از جذب این نقدینگی به اندازه ای برای بانک ها جذاب است که به طور مستقل با ارسال پیامک اقدام به جذب نقدینگی برای ثبت نام محصولات ایران خودرو می کنند.

این کارشناس تصریح کرد: پس از انجام قرعه کشی و مشخص شدن برندگان  نقدینگی بلوکه شده در بانک ها در اختیار ایران خودرو قرار می گیرد و این شرکت از نقدینگی به عنوان ابزاری برای خروج از زیان انباشته و تقویت گردش مالی خود استفاده می کند.

بشیری اظهار کرد: تجربه معامله با شرکت های خودروساز دولتی از جمله ایران خودرو نشان می دهد که ایران خودروساز تمام محصولاتی که تقاضا برای آنها بالا هست را دیرتر از تاریخ معهود تحویل می دهد و باز هم این مصرف کننده است که قربانی سوء رفتار خودروساز می شود، ضمن اینکه محصولات کیفیت مطلوب را ندارند و هر چند ایران خودرو در افزایش قیمت و پیش فروش مانند هر بنگاه اقتصادی منافع خود را دنبال می کند اما این عملکرد پذیرفته نیست که در این مسیر منافع مصرف کننده را قربانی کند و زمینه ایجاد بی عدالتی را فراهم آورد و اعتماد عمومی را از بین ببرد.

وی در پایان گفت: صنعت خودروی کشور هنوز پلن مشخصی ندارد و جامعه برای بی کیفیت بودن این خودروها، مصرف بالای سوخت آنها و گران بودن خودرو هزینه پرداخت می کند و منافع ملی تحت شعاع این موضوعات قرار می گیرد و بنابراین از ایران خودرو به عنوان مجموعه ای که بیشترین سهم را از بازار خودروی کشور دارد و نقدینگی چشمگیری در اختیار دارد انتظار می رود در تولیدات خود به این موارد توجه داشته باشد و موضوعاتی مانند افزایش بهره وری و کاهش مصرف سوخت را در دستور کار قرار دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.