با مازاد گواهی اسقاط خودرو مواجه ایم/ پیشنهادها برای رفع چالش در دست بررسی است
رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: رشد ۳۰۰ درصدی اسقاط خودروهای فرسوده در ۸ ماهه ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته موجب شد با مازاد گواهی اسقاط خودرو مواجه شویم که یکی از دغدغه های مهم این صنعت است.
رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: رشد ۳۰۰ درصدی اسقاط خودروهای فرسوده در ۸ ماهه ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته موجب شد با مازاد گواهی اسقاط خودرو مواجه شویم که یکی از دغدغه های مهم این صنعت است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهران سالاریه - رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل و اسقاط خودروهای فرسوده - گفت: یکی از چالش هایی که در صنعت اسقاط خودرو وجود دارد، موضوع مصرف گواهی اسقاط است که به میزان تولید و واردات خودرو ارتباط دارد.
وی افزود: با توجه به مشخص بودن میزان تولید و واردات خودرو در کشور همچنین هدفگذاری در برنامه هفتم برای اسقاط ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو به نظر می رسد گواهی اسقاط مازاد خواهیم داشت که محل مصرفی ندارد.
سالاریه اضافه کرد: با توجه به موضوع آلودگی هوا و ناترازی که در مصرف سوخت وجود دارد و از طرفی افزایش هر ساله خودروهای فرسوده در ناوگان حمل و نقل کشور، باید درباره محل مصرف گواهی اسقاط خودروهای فرسوده، فکر جدی کرد.
رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل و اسقاط خودروهای فرسوده از ظرفیت اسقاط سالانه ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در مراکز اسقاط سراسر کشور خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه تعداد ۲۳۷ هزار خودروی فرسوده در کشور اسقاط شده که پیش بینی می کنیم اسقاط خودروهای فرسوده تا پایان سال به ۳۵۰ هزار دستگاه افزایش پیدا کند.
سالاریه گفت: در ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل و اسقاط خودروهای فرسوده برای رفع چالش محل مصرف گواهی اسقاط مازاد، پیشنهادهایی را به مراجع ذیصلاح ارائه کرده ایم که در حال بررسی است.