بازدید سایت : ۱۳۸۵۷۲

خطای سیستمی در فروش اینترنتی سایپا/مردم عادی پشت درهای بسته

شرکت خودروسازی سایپا به مناسبت دهه فجر، تصمیم به فروش اینترنتی دو محصول پرفروش خود یعنی کوییک و ساینا گرفت.

خطای سیستمی در فروش اینترنتی سایپا/مردم عادی پشت درهای بسته
تین نیوز |

شرکت خودروسازی سایپا به مناسبت دهه فجر، تصمیم به فروش اینترنتی دو محصول پرفروش خود یعنی کوییک و ساینا گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از تابناک، طبق بخشنامه صادره از سوی سایپا، ثبت نام برای خرید این خودرو ها از آغاز دهه فجر کلید خورد. اما همانند دیگر برنامه های فروش اینترنتی این شرکت، مردم عادی دوباره با مشکلات جدی در ثبت نام خودرو مواجه شدند.

یکی از متقاضیان خودرو ضمن ارسال تصویری نوشته است که از ساعت ۱۰ صبح روز نخست ثبت نام در ابتدای دهه فجر، بار ها سعی در ثبت نام داشته، اما به دلیل مواجهه مکرر با خطای سیستمی با عنوان  سیستم در حال پردازش متقاضیان، لطفا مجددا سعی کنید ، موفق به ثبت نام نشده است.

 این مشکل، که به عنوان یک سناریوی تکراری شناخته می شود، نشان از وجود خلأ های فنی و مدیریتی در فرایند فروش اینترنتی سایپا دارد.

این سناریوی تکراری خطای سیستمی، مشابه چالش هایی است که در فروش اینترنتی ایران خودرو نیز مطرح شده است؛ مردم عادی به دلیل مشکلات سیستم، قادر به ثبت نام و خرید خودرو با قیمت کارخانه نمی شدند. این در حالی است که سابقه سوءاستفاده های فراوان در فرایند فروش اینترنتی خودرو توسط دو قطب بزرگ خودروسازی، سایپا و ایران خودرو، نشان می دهد که این حوزه از سال ها پیش با مشکلات جدی شفافیت و رویه های مبهم رو به رو بوده است.

سامانه فروش اینترنتی خودرو کوییک و ساینا

سامانه فروش اینترنتی خودرو کوییک و ساینا

نان دلالان در روغن

در گذشته، با وجود اختلافات بسیار زیاد میان قیمت بازار و قیمت کارخانه، ابهامات فراوانی در خصوص نحوه فروش خودرو ها ایجاد شده بود. به گونه ای که مشخص نیست چه تعداد خودرو با استفاده از ترفند های فنی و سو استفاده های دلالان و افراد ناهنجار به فروش رسیده اند.

اگرچه امروزه اختلاف قیمت خودروی سایپا در بازار و قیمت کارخانه به حدود ۵۰ میلیون تومان کاهش یافته است، اما همچنان امکان ثبت نام آسان برای مصرف کننده واقعی فراهم نیست.

این وضعیت، علاوه بر ایجاد نارضایتی عمومی، بار دیگر لزوم بازنگری در سیستم های فروش اینترنتی و استفاده از راهکار های فنی و مدیریتی کارآمد را برجسته می سازد. مسئولان سایپا و سایر نهاد های مرتبط باید با جدیت بیشتری بر بهبود سامانه های ثبت نام و شفاف سازی فرایند فروش تمرکز نمایند تا تجربه منفی مصرف کنندگان تکرار نشود و اعتماد عمومی نسبت به فرایند خرید آنلاین خودرو ها احیا شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.