بازدید سایت : ۳۴۳۶۵
در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ وزارت نفت و تشدید بازرسی ادواری جایگاه های سوخت

◄ وزارت نفت و تشدید بازرسی ادواری جایگاه های سوخت

تین نیوز | بازرسی، نظارت و مشاوره در زمینه احداث و ساخت جایگاه های CNG با هدف احداث جایگاه ها منطبق با استاندارد های ملی و بین المللی به منظور کاهش عدم انطباق های موجود در طراحی و حین بهره برداری است تا ایمنی و عملکرد کلیه تجهیزات تضمین شود.

مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در این خصوص در گفتگو با تین نیوز گفت: طرح بازرسی ادواری جایگاه های سوخت از سال 92 آغاز شده که بر اساس برنامه این کار در سال 94 با شدت عمل بیشتری دنبال خواهد شد.

امیر وکیل زاده در این باره گفت: وزارت نفت در این خصوص برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار دارد تا در کنار جایگاه های از پیش تاسیس، جایگاه های تازه احداث شده نیز مورد بازرسی ادواری قرار گیرند زیرا این اقدام باعث رشد مطلوب خدمات رسانی می شود.
 
وی تاکید کرد: پیگیری بازرسی ادواری خودروها با همکاری سازمان استاندارد و وزارت نفت در دستور کار است و به همین منظور قرار است وزارت کشور نیز در این رابطه ورود پیدا کند. همچنین براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است با بهره گیری از روش‌های کارآمد تر، بخش خصوصی و دولتی به یک سو گام بردارند.

وکیل زاده با بیان اینکه شرکت های بازرسی با انتخاب سازمان ملی استاندارد اقدام به این کار می کنند، افزود: سازمان ملی استاندارد با بررسی صلاحیت شرکت ها، تعداد مشخصی از بازرسین را به کار بازرسی ادواری گماشته و نتایج را مورد بازبینی قرار می دهد.

امروزه زندگی و پیشرفت، الزامات خاص خود را دارد بحرانهای بوجود آمده در عرصه تامین انرژی در سطح بین المللی و تدبیر در جهت بهره گیری از فرصتهای پیش رو دولت ها را بر آن می دارد تا از حداکثر منابع و امکانات موجود بهره گیری نمایند، جایگاه های عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده (CNG) فرصتی بی بدیل در جهت استفاده از منابع عظیم گازی کشور است که در آینده مجبور به توسعه و گسترش این صنعت هستیم.

در حوزه جایگاه عرضه سوخت با دارا بودن بیش از 2011 جایگاه رتبه دوم جهانی را داشته با بهره برداری از تعداد 400 جایگاه در دست اقدام به رتبه اول جهانی تبدیل خواهیم شد. حفظ و ادامه این روند جز با نگهداری و بازرسی فنی و تعمیرات به هنگام امکان پذیر نمی باشد.

گفتنی است شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال 1392 با جذب و بهره گیری از توان کارشناسان متخصص و مجرب خود موفق به اخذ گواهینامه های مرتبط با بازرسی های جایگاه های عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده بر اساس استاندارد ملی 2و1-7829 و 12054و بازرسی دوره ای سطح دو سیلندر های فولادی بدون درز بر اساس استاندارد ملی 6792 شد و تاکنون موفق به بازرسی مخازن ذخیره و تجهیزات نصب در بیش از 100 جایگاه CNG در قالب طرح پایلوت از ابتدای سال 91 تا انتهای سال 92 در استان های قزوین، زنجان، بوشهر، بندر عباس، تهران، البرز، لرستان، کردستان و ایلام و ... شده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم

    حرفهای شعاری دیگر بس است پیشنهاد می کنم که یک شب نخوابی وبه چند تا از همین جایگاه های CNG مخصوصا از نوع دو منظوره ان سر بزنی ان وقت متوجه می شوی که ارائه خدمات استاندارد در جایگاه هایی که کار نمی کنند یعنی چه؟!!!