خودروهای مرتبط بسیار نزدیک تر از تصور ما هستند
تیننیوز| مدتی است که درباره خودروهای مرتبط میشنويم اما اين موضوع چقدر با واقعيت فاصله دارد؟ آيا مدلی وجود دارد تا به ما در فهم اين موضوع کمک کند که چه زمانی اين فناوری به واقعيت میپيوندد؟ شرکت سيسکو میگويد که وقوع اين امر از آنچه فکر میکنيم، نزديکتر است.
با استفاده تمام و کمال از اينترنت اشياء (يا به بيان سيسکو، اينترنت همه چيز) که به خوبی و صحيح، بر سطح بالايی از آنچه امسال تحت عنوان "دادههای عظيم" ادعا شده است، تسلط مييابد، اکثر مردم در اين فکر هستند که چه زمانی نوبت به خودروهای ما میرسد که وارد ماجرا شوند.
در رويداد Cisco Live 2015 آمريکا که در سندياگو برگزار شد، شرکت سيسکو بيان میدارد يک راه که میتوانيم پيشبينی کنيم چه زمانی خودروها به هم مرتبط میشوند، نه اينکه خودروهای خودران منظور ما باشند، اما بتوانند به دادهها دسترسی داشته و آنها را با يکديگر به اشتراک بگذارند. اين است که به دهه 1960 نگاهی بياندازيم، زمانی که استفاده از کمربند صندلی در خودروهای ساخت آمريکا اجباري شده بود. تنها چند سال طول کشيد تا کمربندهای ايمنی نرخ نفوذ وسيعی را در بازار به دست آورند.
خودروها در ايالات متحده به يکپارچهسازی با ارتباطات بیسيم بر مبنای استاندارد 802.11 p نياز خواهند داشت. اين استاندارد خودروها را قادر میسازد تا بين خود يک شبکه برای به اشتراکگذاری و دريافت دادهها ايجاد نمايند. مقامات رسمی برای اجباری شدن بکارگيری اين فناوری در خودروهای جديد از سال 2017 برنامهريزی میکنند.
با حدود 17 ميليون خودروی جديدی که در ايالات متحده هر ساله وارد بازار میشوند و با توجه به اينکه تعداد کل خودروها حدود 240 ميليون خودرو است، میتوانيم پيشبينی کنيم چه زمانی يک تعداد انبوه از خودروهای مرتبط را خواهيم داشت.
بر اساس اين آمار، تا حدود 10 سال آينده، بيش از نيمی از خودروها در ايالات متحده با يکديگر مرتبط خواهند بود. ما نمیگوييم که يک همبستگی مستقيم در اين زمينه با استراليا وجود دارد، اما انتظار داريم که استراليا نيز اين روند را دنبال کند.
توضيح: آنتونی کاروآنا به عنوان ميهمان سيسکو در رويداد سن دياگو حضور داشته است.
با استفاده تمام و کمال از اينترنت اشياء (يا به بيان سيسکو، اينترنت همه چيز) که به خوبی و صحيح، بر سطح بالايی از آنچه امسال تحت عنوان "دادههای عظيم" ادعا شده است، تسلط مييابد، اکثر مردم در اين فکر هستند که چه زمانی نوبت به خودروهای ما میرسد که وارد ماجرا شوند.
در رويداد Cisco Live 2015 آمريکا که در سندياگو برگزار شد، شرکت سيسکو بيان میدارد يک راه که میتوانيم پيشبينی کنيم چه زمانی خودروها به هم مرتبط میشوند، نه اينکه خودروهای خودران منظور ما باشند، اما بتوانند به دادهها دسترسی داشته و آنها را با يکديگر به اشتراک بگذارند. اين است که به دهه 1960 نگاهی بياندازيم، زمانی که استفاده از کمربند صندلی در خودروهای ساخت آمريکا اجباري شده بود. تنها چند سال طول کشيد تا کمربندهای ايمنی نرخ نفوذ وسيعی را در بازار به دست آورند.
خودروها در ايالات متحده به يکپارچهسازی با ارتباطات بیسيم بر مبنای استاندارد 802.11 p نياز خواهند داشت. اين استاندارد خودروها را قادر میسازد تا بين خود يک شبکه برای به اشتراکگذاری و دريافت دادهها ايجاد نمايند. مقامات رسمی برای اجباری شدن بکارگيری اين فناوری در خودروهای جديد از سال 2017 برنامهريزی میکنند.
با حدود 17 ميليون خودروی جديدی که در ايالات متحده هر ساله وارد بازار میشوند و با توجه به اينکه تعداد کل خودروها حدود 240 ميليون خودرو است، میتوانيم پيشبينی کنيم چه زمانی يک تعداد انبوه از خودروهای مرتبط را خواهيم داشت.
بر اساس اين آمار، تا حدود 10 سال آينده، بيش از نيمی از خودروها در ايالات متحده با يکديگر مرتبط خواهند بود. ما نمیگوييم که يک همبستگی مستقيم در اين زمينه با استراليا وجود دارد، اما انتظار داريم که استراليا نيز اين روند را دنبال کند.
توضيح: آنتونی کاروآنا به عنوان ميهمان سيسکو در رويداد سن دياگو حضور داشته است.