بازدید سایت : ۸۳۴۳۱

تفاهم نامه آغاز مجدد پروژه قطار شهری اهواز منعقد شد

تفاهم نامه آغاز مجدد پروژه قطار شهری اهواز برای اجرای فاز اول و دوم خط یک این پروژه پس از سال ها توقف، در حاشیه جلسه شورای اداری خوزستان، بین شهرداری اهواز و یک پیمانکار وابسته به وزارت دفاع منعقد شد.

تفاهم نامه آغاز مجدد پروژه قطار شهری اهواز منعقد شد
تین نیوز

تفاهم نامه آغاز مجدد پروژه قطار شهری اهواز برای اجرای فاز اول و دوم خط یک این پروژه پس از سال ها توقف، در حاشیه جلسه شورای اداری خوزستان، بین شهرداری اهواز و یک پیمانکار وابسته به وزارت دفاع منعقد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رضا امینی شهردار اهواز در حاشیه جلسه شورای اداری خوزستان که در استاداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: پروژه قطار شهری اهواز همزمان با شهرهای اصفهان و شیراز شروع شده بود اما به دلیل اختلاف با پیمانکار، پروژه متوقف شد و سال ها زمین گیر بود. اکنون با حمایت های وزارت کشور در انتشار اوراق مشارکت و حمایت شورای شهر اهواز و استاندار خوزستان، تلاش ها به ثمر نشست و تفاهم نامه آغاز دوباره کار در فاز اول و دوم خط یک قطار شهری اهواز پس از سال ها منعقد شد.

امینی افزود: با رای شجاعانه دستگاه های قضایی و حمایت دادگستری از عدل و احقاق حقوق مردم اهواز، خلع ید پیمانکار قبلی صادر شد. در نهایت این تفاهم نامه با یکی از شرکت های توانمند وابسته به وزارت دفاع منعقد شد.

وی گفت: این پروژه شامل ۱۱.۵ کیلومتر از مجموع ۲۳ کیلومتر خط اول قطار شهری اهواز است و امیدواریم در مدت دو سال شاهد پایان عملیات اجرایی آن باشیم. فازهای سه و چهار هم با تنظیم قراردادهای جداگانه آغاز می شوند تا شاهد بهره برداری از این ناوگان انبوه بر باشیم.

وی بیان کرد: در مدت دو ماه باید این تفاهم نامه منجر به عقد قرارداد شود و سپس پیمانکار عملیات اجرایی خود را با جدیت آغاز خواهد کرد. طبق تفاه نامه باید در ۱۸ ماه این دو فاز به بهره برداری برسند. 

پروژه قطار شهری اهواز در سال ۱۳۸۵ با پیمانکاری شرکت کیسون در اهواز آغاز به کار کرد. در این سال ها اختلاف های مالی و حقوقی بین شهرداری اهواز و پیمانکار موجب وقفه های طولانی و در نهایت تعطیلی پروژه شد. سرانجام خردادماه امسال با رای دادگاه شرکت کیسون خلع ید و روند واگذاری کارگاه ها و ایستگاه های نیمه تمام قطار شهری به شهرداری اهواز آغاز شد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.