IMO در قوانین طراحی کشتی تجدیدنظر کند
با وجود اهمیت رعایت استانداردها در طراحی بهینه کشتیها اما در سال 2016 شاهد فاصله گرفتن چشمگیر طراحیها با استانداردهای این بخش بودیم.
نتایج تحقیقات CE Delft نشان میدهد که میانگین بهرهوری طراحی کشتیهای جدید فلهبر، کشتیهای نفتکش، و کشتیهای گازبر در سال 2016 کمتر از سال 2015 بود.
به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، گروه محیط زیستی Transport & Environment که نتایج این تحقیقات را منتشر کرده است، همچنین اشاره کرد که سهم کشتیهایی که استانداردهای آینده بهرهوری را رعایت کردند در سال 2016 کاهش یافت.
در همین حال به نظر میرسد که بهرهوری در طراحی کشتیهای کانتینری و کالاهای عمومی بعد از یک دوره بهبود، دوره رکود خود را میگذراند.
با این وجود، بخش عمده ای از کشتی های جدید بیش از قوانین و استانداردهای سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) بهره وری در طراحی را رعایت میکنند. این بدان معنی است که اگر هدف این استانداردها ترغیب به کاربرد فناوری های جدید و بهبود بهره وری است، نیاز به تقویت دارند.
گروه محیط زیستی Transport & Environment اعلام کرد: "اولویت IMO در سال 2017 و 2018 میلادی باید برای تقویت این استانداردها باشد، ضمن اینکه نباید به درخواست ها برای تعویق در اجرای آن روی خوش نشان دهد."
فیگ عباسوف، مدیر کشتیرانی Transport & Environment، گفت: "با وجود اینکه رعایت استانداردها در طراحی بهینه کشتیها بسیار مهم است، اما در سال 2016 شاهد فاصله گرفتن چشمگیر طراحیها با استانداردها بودیم."
آمارها نشان می دهد که در 14 درصد کشتیهای فلهبر، 52 درصد کشتیهای کانتینری، 23 درصد کشتیهای نفتکش، 21 درصد کشتیهای حمل گاز، و 55 درصد کشتی های کالاهای عمومی که در سال 2016 وارد ناوگان کشتیرانی شده اند استانداردهای لازم الاجرا در سال 2025 رعایت شده است.