بازدید سایت : ۸۳۱۱۷

راهنمای جدید امنیت سایبری دریایی منتشر شد

فصل‌های "برنامه‌های جایگزین" و "پاسخ به و بازگشت از حملات سایبری" در دومین نسخه از راهنمای امنیت سایبری روی کشتی‌ها بازنویسی شده است.

راهنمای جدید امنیت سایبری دریایی منتشر شد
تین نیوز

گروهی از فعالان صنعت دریانوردی دومین نسخه از راهنمای امنیت سایبری روی کشتی‌ها را که شامل اقداماتی برای مقابله با حملات سایبری است، منتشر کردند.

به گزارش گروه بین‎الملل مارین تایمز، این راهنما شامل اطلاعاتی درباره مسائل بیمه‌ای، جداسازی شبکه‌های اینترنتی از یکدیگر، توصیه‌های عملی جدیدی برای مدیریت صفحات کاربری کشتی متصل به ساحل، رعایت امنیت سایبری در هنگام توقف‌های بندری و در برقراری تماس‌ها است.

شورای دریانوردی بین‌المللی و حوزه دریای بالتیک (بیمکو) اعلام کرد که فصل‌های "برنامه‌های جایگزین" و "پاسخ به و بازگشت از حملات سایبری" بازنویسی شده‎‌اند تا اطمینان حاصل شود که این راهنما فقط برای کشتی‌ها در هنگام نفوذ سایبری تنظیم شده است.

همچنین راهنمای جدید با راهنمایی منتشر شده از سوی سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) در ماه ژوئن برای مدیریت مخاطرات، همسو است.

دربخشی ویژه از این راهنمای جدید به موضوع بیمه پرداخته شده است، زیرا پوشش‌های بیمه‌ای بعد از حملات سایبری بخش با اهمیتی از مدیریت ریسک است که اکنون مالکان کشتی باید در نظر بگیرند.

آنگوس فرو، دبیرکل بیمکو، گفت: "امنیت سایبری اکنون برای همه ما به موضوعی بسیار مهم تبدیل شده است و راهنمای جدید شامل اطلاعات با ارزشی است. همه موضوعات مورد سئوال در این راهنما گنجانده شده است. حتی گفته شده است که رفتار غیر عمد کارکنان چگونه می‌تواند سازمان را در معرض ریسکی بزرگ قرار دهد."

 

منبع: مارین تایمز
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.