کاهش سوختگیری کشتیها در سنگاپور
تعداد کشتیهای ورودی به آبهای سنگاپور برای سوختگیری برای هفتمین ماه پیاپی کاهش یافت اما با این وجود حجم فروش سوخت بانکر افزایش پیدا کرد.
مالکان کشتی اعلام کردهاند که با معرفی سامانه جدید اندازهگیری جریان (MFM)خرید محمولههای بزرگتر سوخت بانکر در سنگاپور را آغاز کردهاند.
به گزارش گروه بینالملل مارین تایمز، فروش سوخت بانکر در سنگاپور طی ماه گذشته میلادی به بالاترین سطح خود در 6 ماه گذشته رسید، این در حالی بود که معرفی سامانه جدید MFM نگرانیهایی را پدید آورده بود.
فروش بانکر در این کشور دریایی با 6.8 درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به 4.4 میلیون تن رسید. همچنین میزان رشد فروش بانکر سنگاپور از ابتدای سال تا کنون در مقایسه با سال گذشته نیز به 3 درصد رسیده است.
اداره بورس محموله های دریایی (OFE) سنگاپور اعلام کرد که افزایش فروش بانکر نگرانیها در مورد استفاده اجباری از سامانه های MFM را برطرف کرد. اجباری شدن استفاده از MFMبرای سوختگیری در آبهای سنگاپور این نگرانی بوجود آورده بود که هزینههای عملیاتی کشتیها بالاتر رفته و انگیزه آنها را برای بانکرینگ در این کشور کاهش دهد.
در گزارش OFE اعلام شد:"در مقابل، استفاده از MFM موجب افزایش هزینههای استفاده از خدمات بارج و کاهش حاشیه سود تامینکنندگان بانکر شده است. تامینکنندگان تمایل دارند که حجم زیادی از محصول خود را بفروشند."
گزارش ادامه می دهد: "بنابراین مالکان مجبور شدند که حجم بیشتری بانکر خریداری کنند. متوسط حجم خرید سوخت بانکر کشتی ها در ماه جولای 2017 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش یافت و به این ترتیب کاهش تعداد کشتیهایی که برای بانکرینگ به آبهای سنگاپور آمدند را جبران کرد."
تعداد کشتیهای ورودی به آبهای سنگاپور برای سوختگیری و بانکرینگ برای هفتمین ماه پی در پی کاهش یافت و با افت 4.7 درصدی نسبت به سال گذشته به 3 هزار و 386 رسید. کشتی ترجیح میدهند که در مناطق شمالی آسیا بانکرینگ انجام دهند.