آغاز ساخت نخستین کشتیهای کروز LNGسوز جهان
صنعت کشتیسازی و کشتیرانی کروز با آغاز به ساخت 2 فروند کشتی کروز LNGسوز گام مهمی را در تاریخ کشتیهای کروز برداشتند.
صنعت کشتیسازی و کشتیرانی کروز به تازگی با آغاز به ساخت 2 فروند کشتی کروز AIDAnova در آلمان و Costa Smeralda در فنلاند گام مهمی در تاریخ کشتیهای کروز و کشتیرانی جهانی برداشتند، این 2 فروند کشتی، نخستین کشتیهای کروز با سوخت LNG هستند.
به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، انتخاب سوخت LNG برای کشتیها، چشمگیرترین تحول در تامین نیروی محرکه موتور کشتیها در نزدیک به یک دهه گذشته بوده است. از زمان توقف استفاده از ذغالسنگ در کشتیها در دهه 1920 میلادی، کشتیها از نفت سنگین به عنوان سوخت استفاده کرده اند.
در دهه 1960 میلادی کشتیهای کروز مدرن شروع به استفاده از سوخت گازوئیل نیز کردند. اما برای کنترل هزینه ها بخش زیادی از نسل کنونی این کشتیها دو گانه سوز (نفت سنگین و گازوئیل) هستند.
شرکت کشتیسازی Meyer Werft آلمان، یکی از کشتیسازیهای پیشرو در جهان، عنوان کرد: "بدون شک آینده به سوخت LNG که آلایندگی کمتری دارد تعلق دارد."
پتانسیل زیاد این سوخت در صرفه جویی هزینهها و نیز انطباق با قوانین جدید آلایندگی کشتیها، صنعت کشتیرانی را مجاب کرده است که پیش بینی کند تا سال 2020 میلادی تعداد کشتیهای LNG سوز بیش از 2 برابر خواهد شد. در این میان صنعت کشتیهای کروز پیش از دیگران به این سوخت روی می آورد.
هم اکنون سفارش ساخت 16 فروند کشتی LNGسوز کروز در جهان ثبت شده است که برابر با یک چهارم حجم سفارش های کشتی های کروز در انتظار ساخت است.