◄ فرضیه خاموش بودن رادار «سانچی» غیرممکن است
سرمهندس کشتی شرکت ملی نفتکش از خاموش شدن رادار کشتی را غیرممکن و مطرحشدن خاموش بودن سیستم شناسایی خودکار (ars را از پایه و اساس غیراصولی اعلام کرد.
سرمهندس کشتی شرکت ملی نفتکش خاموش شدن رادار نفتکش سانچی را غیرممکن و مطرحشدن خاموش بودن سیستم شناسایی خودکار (ars) را از پایه و اساس غیراصولی اعلام کرد.
به گزارش تیننیوز مجید بلوری گفت: در این دستگاهها حداقل دو رادار مستقل ازهم با طول موجهای مختلف کار میکنند. اگر برفرض یکی آسیب دید رادار دیگر کار شما را انجام میدهد.
وی در ادامه گفت: اگر حتی برق ژنراتورهای کشتی برود بازهم دستگاههایی که به ایمنی کشتی مربوط است خاموش نمیشود. شما فرض بگیرید که همه اینها از کارافتاده باشد، بازهم کشتی باید در مکانی توقف کند.
به گزارش برنا، مجید بلوری در ادامه گفت: این دستگاه خودکار بعد از حوادث 11سپتامبر که قانونهای دریایی تغییر کرد، یکی از دستگاههایی بود که به مجموعه کشتیرانی اضافه شد. این دستگاه نشان میدهد که شما کجا بار گرفتید، مقصدتان کجا ، چه سرعتی دارید و کشتی چه نامی دارد را نشان میدهد.
بلوری ادامه داد: این سیستم را برای این فراهم کردند که رفتوآمد کشتیها را رصد کنند که اگر مورد تهدیدی برای امنیت کشور و یا دریانوردی باشد شناسایی شود. این دستگاه درراه کشتی اختلالی ایجاد نمیکند. فرض بگیریم که این دستگاه برای ایران و کشتی چینی خاموش بوده است. این دستگاه نقش مهمی را در ناوبری و ایمنی کشتی ایجاد نمیکند، هیچ دلیلی برای تصادف با این شدت و انفجار نیست.