بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ تخفیف 30 درصدی سوخت برای شناورداران مرزنشین

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور جزئیات آیین‌نامه جدید ساماندهی معاملات مرزنشینی را تشریح کرد و از تخفیف 20 تا 30 درصدی قیمت گازوئیل برای شناورهای مرزنشینان خبر داد.

تخفیف 30 درصدی سوخت برای شناورداران مرزنشین
تین نیوز

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور جزئیات آیین‌نامه جدید  ساماندهی معاملات مرزنشینی را تشریح کرد و از تخفیف 20 تا 30 درصدی قیمت گازوئیل برای شناورهای مرزنشینان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، شهریار حیدری به تصویب آیین‌نامه ساماندهی معاملات مرزنشینی بازنگری شده در ماه جاری اشاره کرد و گفت: در آیین‌نامه جدید برای شناورهای مرزنشینان 20 تا 30 درصد تخفیف قیمت گازوئیل در نظر گرفته شد.

او گفت: در آیین‌نامه قبلی ضعف‌هایی در حوزه ملوانی وجود داشت ولی در جلسات مختلف و بازدید میدانی، در آیین‌نامه برای لنج داران و ملوانان ایجاد انگیزه کردیم.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور افزود: مرزهای غیررسمی و معابر غیررسمی که در گذشته از آن‌ها قاچاق صورت می‌گرفت از سوی نیروهای مرزبانی، ‌انتظامی و نظامی ما بسته خواهد شد.

حیدری تصریح کرد: در گذشته قیمت گازوئیل با نرخ آزاد محاسبه می‌شد که در این آیین‌نامه، گازوئیل را با قیمت مصوب داخلی استفاده خواهند کرد و از سود بازرگانی بهره خواهند برد.

او گفت: طبق آیین‌نامه جدید در هر شرایطی فعالیت‌های مرزی ادامه خواهد داشت حتی اگر مرزهای کشورهای همسایه بسته شود.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور افزود: در این آیین‌نامه تأکید شده است که مرزنشینان در تولید و صادرات کالا فعالیت خواهند داشت.

حیدری گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به ظرفیت‌های که در مرزهای کشور وجود دارد، سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی افزایش و شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

او افزود: کالاهای دپو شده در بازارچه‌های مرزی  توسط مرزنشینان و با در دست داشتن کارت‌های الکترونیکی خریداری‌شده و در نزدیک‌ترین فروشگاه  آن را خواهند فروخت و از سود بازرگانی بهره خواهد برد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: در این معامله تجار، مرزنشین و مغازه‌دار از سود برخوردار خواهند شد.

حیدری به تأکید آیین‌نامه جدید به عملیاتی شدن مناطق ویژه  ظرف کمتر از یک سال اشاره کرد و گفت: سه استان کردستان،‌کرمانشاه و سیستان و بلوچستان  پنج منطقه ویژه وجود دارد که سال‌ها است این مناطق ویژه تصویب‌شده اما عملیاتی نشده است.

به گزارش تسنیم، او تأکید کرد: با اجرایی شدن طرح مناطق ویژه نهایتاً به‌جای اینکه مرزنشینان واردکننده کالا باشند، صادرکننده خواهد بود.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در ادامه گفت: در آئین‌نامه تأکید شده که در مناطق بانه، قصر شیرین، مریوان و میرجاوه کارگروهی تشکیل شود و اقدامات مؤثری را که در اجرای آئین‌نامه ظرف شش ماه باعث ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی می‌شوند گزارش دهد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.