◄ دریافت حق توقف کانتینر توافقی شد
از این پس حق توقف کانتینر بر اساس توافق بین گیرنده کالا و خط کشتیرانی طی قراردادی مکتوب تعیین میشود.
از این پس حق توقف کانتینر بر اساس توافق بین گیرنده کالا و خط کشتیرانی طی قراردادی مکتوب تعیین میشود.
به گزارش تین نیوز، بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور در مورد تعیین حق توقف کانتینر ترانزیت ورودی به کشور، از این پس بر اساس توافق بین گیرنده کالا و خط کشتیرانی تعیین میشود.
در این رابطه شرکتهای کشتیرانی موظف هستند میزان حق توقف کانتینر را طی قراردادی مکتوب با گیرنده کالا مشخص کنند که در صورت عدم وجود قرارداد، حق توقف کانتینر بر مبنای تعرفه ریالی خواهد بود.
در این مصوبه تأکید شده است که تاریخ توافق باید مقدم بر تاریخ تحویل کانتینر خالی از سوی شرکت کشتیرانی به فرستنده کالا باشد که در صورت عدم وجود توافق درج هرگونه مبلغ مازاد بر سقف تعرفههای مصوب هزینه دیرکرد کانتینر در متن بارنامه، باطل و بلااثر بوده و مطالبه بیش از میزان مصوب تخلف محسوب و از سوی مراجع حاکمیتی ذیربط قابلیت پیگیری و رسیدگی خواهد بود.
تاریخ توافق با گیرنده کالا باید مقدم بر تا یخ ارسال کانتینر برای فرستنده کالا باشد .
براستی آیا این مصوبه مشکل رانندگان بخش حمل کالای ترانزیت را که اقدام به حمل کانتینر بشکل ترانزیت داخلی ویا خارجی مینمایند وموظف به برگرداندن این کانتینرها به شرکت فورواردر ویا کشتی رانی هستند اما درقرار داد کریری جرایم دیرکرد دلاری روزانه صد دلار مثلاً پس از ده روز را قید مینمایند خواهد کرد.؟!
یادمان باشد این مبلغ حق توقف کانتینر نیست وربطی هم به صاحب کالاندارد بلکه راننده فقط دیرکرد میپردازد.