بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ تخفیف 80درصدی و رشد 80درصدی در بنادر شمالی

از آغاز سال جاری تاکنون ۴۳ هزار‌ و ‌۳۵۸ تن کالا به صورت حمل ریلی در بندرامیرآباد جابه‌جا شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، رشد ۸۸ درصدی را نشان می دهد.

تخفیف 80درصدی و رشد 80درصدی در بنادر شمالی
تین نیوز

بنادر شمالی کشور به مدت یک سال، مشمول تخفیف ۸۰ درصدی در حقوق، عوارض و هزینه‌های «شناورهای رو-رو» شده اند.

به گزارش تین نیوز، بندر امیرآباد در حال تکمیل مرحله پایانی اسکله رو-رو ریلی (Train Ferry) خود است که نخستین اسکله رو رو ریلی در ایران به‌شمار می‌رود و با اهدافی، چون نیاز اقتصاد جهانی به شکل‌گیری حمل‌ونقل چندوجهی، افزایش سهم ترانزیت کالاهای تجاری، فله و مواد نفتی کشورهای آسیای میانه از طریق ایران به آب‌های آزاد و همچنین نیاز استفاده از حمل‌ونقل ریلی به‌منظور افزایش ظرفیت ترانزیتی ریلی و لزوم افزایش ترانزیت کالا توسط واگن، ایجاد خواهد شد.

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد ازتاثیر این تخفیفات و رشد ۸۸ درصدی حمل ریلی کالا از آغاز سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داده است.

محمدعلی اصل سعیدی‌پور ادامه داد: از آغاز سال جاری تاکنون ۴۳ هزار‌ و ‌۳۵۸ تن کالا به صورت حمل ریلی در بندرامیرآباد جابه‌جا شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، رشد ۸۸ درصدی را نشان می دهد.

سعیدی‌پور ضمن تاکید بر اینکه از اولویت‌های استراتژیک در بندر امیرآباد توسعه حمل و نقل ریلی از بندر و افزایش سهم حمل و نقل ریلی از کل تراکنشهای عملیاتی بندر است، خاطرنشان کرد که برنامه های عملیاتی بندر به گونه ای طراحی شده است که در آینده ای نه چندان دور شاهد تحولات بزرگی در حمل و نقل ریلی در بندر خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه ۳ درصد از میزان کل حمل و نقل در بندر امیرآباد را حمل ریلی به خود اختصاص داده است خاطر نشان کرد ، سیمان ، ذرت و انواع نمک از عمده کالاهایی بوده که توسط  ۸۱۳ دستگاه واگن به صورت حمل ریلی در این بندر جابجا شد.

مدیرکل بندرامیرآباد به برنامه های عملیاتی از جمله ساخت و بهره برداری از اسکله رو - رو ریلی ، طراحی و جذب اپراتور عملیات ریلی ، طراحی و بازنگری تعرفه های حمل و نقل ریلی ، تربیت و آموزش نیروهای متخصص در زمینه عملیات ریلی و لجستیک بندری، ترغیب سرمایه گذاران به توسعه زیر ساخت ریلی در درون محوطه های عملیاتی و  ... اشاره نمودند.

 گفتنی است بنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد تنها بندر متصل به شبکه راه آهن سراسری در شمال کشور است که با دارا بودن ۲۵ کیلومتر شبکه ریلی داخلی از سهم بی بدیلی در واردات، صادرات و ترانزیت کالا در منطقه برخوردار می باشد و با بهره برداری از تنها اسکله رو - رو ریلی کشور در این بندر در آینده نزدیک، ترانزیت کالا از این بندر به کشورهای CIS عراق و افغانستان افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.