بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ کشتیرانی «msc» رتبه اول را از «مرسک» گرفت

طبق جدیدترین رده‌بندی شرکت‌های کشتیرانی گروه کشتیرانی «ام اس سی» از «مرسک» پیشی گرفت و به عنوان بزرگ‌ترین خط کشتیرانی کانتینری جهان شناخته شد و شرکت جمهوری اسلامی ایران در رتبه 14 جدول قرار گرفت.

کشتیرانی «msc» رتبه اول را از «مرسک» گرفت
تین نیوز |

 طبق جدیدترین رده‌بندی شرکت‌های کشتیرانی گروه کشتیرانی «ام اس سی» از «مرسک» پیشی گرفت و به عنوان بزرگ‌ترین خط کشتیرانی کانتینری جهان شناخته شد و شرکت جمهوری اسلامی ایران در رتبه 14 جدول قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا،  طبق تازه‌ترین رتبه‌بندی منتشر شده، گروه کشتیرانی «ام اس سی» از «مرسک» پیشی گرفت و به عنوان بزرگ‌ترین خط کشتیرانی کانتینری جهان شناخته شد.

همچنین طبق این رده بندی جدید،  کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با شش دهم درصد از ظرفیت حمل کانتینری در جهان و ظرفیت حمل فعلی ۱۵۰۰۴۰ تی ای یو در بین 100 شرکت دیگر در رتبه چهاردهم قرار گرفته است.

براساس این گزارش، شرکت کشتیرانی سوئیسی-ایتالیایی مدیترانه (MSC) سال جدید را با عنوان بزرگترین خط کشتیرانی جهان از نظر ظرفیت حمل کانتینر آغاز کرد.

آلفالاینر در رتبه‌بندی جدیدی که منتشر کرده برای اولین بار ام اس سی را با تنها ۱۸۸۸ تی ای یو ظرفیت بیشتر، بالاتر از مرسک در جایگاه اول قرار داده که بخش کوچکی از ظرفیت کل تقریباً ۴/۳ میلیون تی ای یو آن است.

ام اس سی به صورت خصوصی اداره میشود و افزایش ظرفیت خود را از طریق خرید کشتی های دست دوم، اجاره کشتی و ساخت کشتی های جدید به دست آورده است.

« آلفالاینر» پیش بینی می کند که MSC ظرفیت فعلی خود را نزدیک به ۲۵ درصد دیگر نیز افزایش می دهد و تقریبا یک میلیون تی ای یو به ظرفیت خود اضافه می کند.

ام اس سی که در سال ۱۹۷۰ تأسیس شده و برای بیش از چهل سال است که توسط خانواده آپونته اداره می شود، از یک کشتی به ناوگان فعلی با ۶۴۵ کشتی و با ظرفیت ۴۲۸۴۷۲۸ تی ای یو تبدیل شد.

ام اس سی امروزه به ۵۰۰ بندر در بیش از ۲۳۰ مسیر تجاری تردد دارد و سالانه بیش از ۲۳ میلیون تی ای یو کالا جابه جا می کند. مرسک نیز در سال ۱۹۷۵ حمل و نقل کانتینری را با اولین کشتی از نه کشتی تازه ساخته شده خود آغاز کرد.

مدیر کنونی خط کشتیرانی مرسک که در سال ۲۰۱۶ زمام این شرکت را به دست گرفته، بارها گفته است که بر اندازه ناوگان تمرکز نکرده و در مصاحبه ای در اواخر دسامبر ۲۰۲۱ به بلومبرگ گفت: «اول بودن در ظرفیت هیچ معنایی ندارد".او می گوید به دنبال یک استراتژی تجاری برای تبدیل خط کشتیرانی مرسک به یک شرکت لجستیک زمینی و دریایی برای مشتریانش است و سرمایه گذاری خود را در لجستیک سرعت می بخشد.

همچنین امسال مرسک سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های سبز را اعلام کرد و عملیات ترمینالی خود را نیز گسترش داد.در ماه دسامبر ۲۰۲۱، مرسک بزرگترین خرید خود را اعلام کرد. این شرکت برنامه خرید LF Logistics که یک شرکت لجستیکی هنگ کنگی است را به ارزش ۳/۶ میلیارد دلار اعلام کرد.

غول کشتیرانی دانمارکی در حال حاضر ناوگانی متشکل از ۷۳۸ کشتی با ظرفیتی نزدیک به ۴/۳ میلیون تی ای یو دارد. مرسک صاحب ۶۰ درصد از ناوگان خود یعنی ۳۳۰ کشتی است و برخلاف تصور رقبایش، مرسک هنوز برنامه ای برای توسعه گسترده ناوگان کانتینری خود اعلام نکرده است.

 علاوه بر ام اس سی، سایر خطوط کشتیرانی مهم مانند CMA CGM، Hapag-Lioyd، COSCO، ONE، Evergreen و HMM، هر کدام برنامه‌هایی را برای افزایش حداقل ۲۰ درصدی ظرفیت خود اعلام کرده‌اند.

مرسک در آگوست ۲۰۲۱ با سفارش هشت کشتی با ظرفیت ۱۶ هزار تی ای یو با موتورهای با سوخت متانول خبرساز شد اما کل سفارشات ساخت کشتی آن تنها شش درصد از ظرفیت فعلی را نشان می‌دهد.مرسک برخلاف سایر رقبایش هیچ کشتی فوق العاده بزرگ با ظرفیت بیشتر از ۲۴ هزار تی ای یو سفارش نداده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.