بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

اجرای سه کیسون از پل خلیج فارس تا پایان سال 1403

عادل پیغامی در تشریح وضعیت فعلی شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس گفت: امیدواریم تا پایان امسال سه کیسون(پایه های پل) را غرق کنیم.

تین نیوز

عادل پیغامی در تشریح وضعیت فعلی شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس گفت: امیدواریم تا پایان امسال سه کیسون(پایه های پل) را غرق کنیم.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری گفتمان دریا، نشست تخصصی هم اندیشی صاحب نظران و کارآفرینان حوزه کشتیرانی ایران، ایجاد مرکز مطالعات راهبردی توسعه اقتصاد دریا محور و مرکز بین المللی توسعه کسب و کارهای صنعت دریا، بازدید مدیرعامل منطقه آزاد قشم از نمایشگاه و نشست خبری با اصحاب رسانه از اهم برنامه های امروز رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران بود.

غرفه سفارت های بولیوی، چین، قطر، قرقیزستان، نروژ، کوبا، برزیل، کره جنوبی و عراق در محل نمایشگاه با حضور نمایندگان و رایزنان اقتصادی کشورها فعال است. دیدار و گفت و گو صمیمانه میان رایزنان اقتصادی کشورها در محل برگزاری نمایشگاه از جمله اهداف برگزاری بود که به نظر محقق شده است.

حضور پررنگ کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشور در غرفه های نروژ، قطر، قرقیزستان و برزیل و گفت و گو با با رایزنان اقتصادی این کشورها از نکات جالب روز دوم برگزاری نمایشگاه بود.

 امیدواریم سه پایه از پل خلیج فارس را تا پایان امسال غرق کنیم

مدیر عامل منطقه آزاد قشم با حضور در محل برگزاری رویداد از غرفه های حاضر بازدید کرد.

عادل پیغامی در ادامه با حضور در جمع اصحاب رسانه گفت: پیمان شانگهای یک لایه ی اقتصادی در روابط بین شرکت ها دارد؛ کشورمان عضو پیمان شانگهای است اما در پلتفرم روابط بین شرکت ها نیست . این افتخار را داشتیم، تفاهم خوبی با پلتفرم چندجانبه اقتصادی-سیاسی کشورهای عضو شانگهای ببندیم که نشان حضور جدی ما در زیست بوم مراودات B2B است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما در سال جهش تولید تکمیل زنجیره های ارزش است، افزود: زنجیره ارزش وقتی تکمیل می شود که همتایابی میان خریدار و فروشنده شکل بگیرد. ما در کشور در بحث تکمیل زنجیره ارزش حلقه های مفقوده داریم.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با بیان اینکه خوشبختیم که به عنوان یک جریان نوظهور ذهن ها را به اهمیت همتایابی متوجه می کنیم و هم اینکه همتایابی را در اقتصاد دریاپایه دنبال می کنیم؛ گفت: از اینکه این دو اتفاق در جغرافیای جزیره قشم در حال انجام است نیز بسیار خرسندیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه اقتصاد دریاپایه، اقتصاد پیشران امروز، گذشته و آینده جزیره بوده و خواهد بود، درخصوص وضعیت شبکه ارتباطی خلیج فارس گفت: در بین کسب و کارهای اقتصاد دریاپایه، اقتصاد لجستیک پیشانی آن است و اقتصاد لجستیک نیازمند بندر، پسکرانه انبارداری و شریان های حمل و نقل است.

وی افزود: شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس در چهار ضلع پل، خط راه آهن، اتوبان و بندر کاوه نمود اقتصاد لجستیک جزیره است. متاسفم که در ده سال گذشته از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰ برخی از کسانی که مسئولیت امر را داشتند نسبت به این شاهراه بی توجهی کردند اما در اولین سفر ریاست جمهور به هرمزگان، پروژه بار دیگر راه افتاد. در سفر دوم ریاست جمهوری نیز دستورهای خوبی برای تامین مالی پروژه داده شد و مانع زدایی خوبی اتفاق افتاد.

پیغامی با بیان اینکه در حال حاضر پیمانکار، منطقه آزاد، بخش خصوصی و دولتی علاقه مند هستند سرمایه گذاری کنند، عنوان کرد: در حال آماده سازی بخش حوضچه هایی هستیم که کیسون ها در آن ساخته شده است. امیدواریم تا پایان امسال سه کیسون(پایه های پل) را غرق کنیم.

به گفته این مقام مسئول، در بخش خط راه آهن تعاملات خوبی میان راه آهن جمهوری اسلامی ایران و منطقه آزاد قشم آغاز شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه در بخش اتوبان نیز طی دو سال گذشته با تامین مالی منطقه آزاد این بخش فعال است، گفت: طرح های توسعه بندر کاوه نیز در حال پیش روی است. ریاست جمهور شخصا پیگیر شبکه جامع ارتباط خلیج فارس هستند و ماهانه در معاونت اجرایی ریاست جمهوری جلسات بررسی انجام می شود. خواهش ما از رسانه ها این است که پل خلیج فارس را در اولویت یک خودشان قرار دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.