بازدید سایت : ۴۳۳۴۳

توسعه دریامحور به تجدید ساختار و تحول بنیادی نیاز دارد

ایجاد یک ساختار متعادل و متناسب با ضرورت های توسعه دریامحور ، اصلی ترین و اساسی ترین نیاز کشور است .

توسعه دریامحور به تجدید ساختار و تحول بنیادی نیاز دارد
تین نیوز |

ایجاد یک ساختار متعادل و متناسب با ضرورت های توسعه دریامحور ، اصلی ترین و اساسی ترین نیاز کشور است .

به گزارش تین نیوز به نقل از پرتال حمل و نقل ، رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به بند ششم سیاست های توسعه دریامحور مبنی بر "تأمین و ارتقای سرمایه انسانی و مدیریت متعهد و کارآمد و ایجاد پشتوانه علمی ، آموزشی و پژوهشی برای توسعه دریامحور و زیست بوم نوآوری و فناوری دریایی" تاکید کرد : با ساختار فعلی و حفظ موجود ، هیچ اتفاقی در حوزه نیروی انسانی مورد نیاز بخش های دریایی و مشاغل وابسته به آن نخواهد افتاد .

علی آقامحمدی در سلسله نشست های نقش سرمایه انسانی در توسعه دریامحور تاکید کرد : تغییر ساختار ، تحول بنیادی و سازمان دهی مجدد برای رفع چالش نیروی انسانی دریانورد ، الزامی و اجتناب ناپذیر است .

وی با بیان اینکه در ساختار جدید، همه کارها را باید به بخش خصوصی واگذار کنیم ، خاطرنشان کرد : ایجاد یک ساختار متعادل و متناسب با ضرورت های توسعه دریامحور ، اصلی ترین و اساسی ترین نیاز کشور است .

رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه در راهبرد توسعه دریامحور به مشاور بزرگ و استراتژیست دریایی نیاز داریم ، تاکید کرد : سازمان بنادر و دریانوردی و به تبع آن دولت باید نقش حامی در تحقق اقتصاد دریاپایه را داشته باشد و تضامین لازم را فراهم کند .

آقامحمدی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی متخصص دریایی در صورت عدم حمایت و انگیزمندی لازم جذب بازارکار کشورهای همسایه خواهد شد ، اظهار کرد : دریانورد متخصص باید با تکنولوژی نوین دریایی آشنا شود و به آن ها دسترسی داشته باشد . بر خلاف رویه موجود که بر استفاده و به کارگیری نیروی غیربومی و انتقال آن ها به سواحل و بنادر کشور تاکید دارد ، توصیه می کنم جوانان و دانش آموزان کنگان ، دیر ، بندرعباس و نیروهای بومیرا برای مشاغل دریایی دعوت به اشتغال کنید .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران جهانی به توسعه بزرگ نیاز دارد ، تاکید کرد : برای تحقق توسعه دریامحور و اقتصاد دریا ، در گام اول باید بدانیم چه می خواهیم و در گام بعدی ، لوازم و زمینه های اجرای آن را فراهم کنیم که ایجاد ساختار جدید و سازماندهی متناسب ، حلقه مفقود این راهبرد است .

به گفته آقا محمدی ، باید پای مردم را این حوزه باز کنیم و در این مسیر باید به درستی از ظرفیت رسانه ها یود ببریم .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.