بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

بانک مرکزی باید مستقل و پاسخگو باشد / اصلاح قانون پولی و بانکی در دستور بررسی مجلس

بانک مرکزی باید مستقل و پاسخگو باشد / اصلاح قانون پولی و بانکی در دستور بررسی مجلس

تین نیوز | سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه بانک مرکزی باید مستقل و پاسخگو باشد، گفت: بعد از قانون مالیات برارزش افزوده اصلاح قانون پولی و بانکی در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار خواهد گرفت.
 
رحیم زارع با تاکید بر ضرورت حفظ استقلال بانک مرکزی، اظهار داشت: بانک مرکزی نقش بسیار موثری در حفظ ارزش پول ملی و نظارت بر نظام بانکی دارد؛ اگر نظارت وجود داشته باشد دیگر شاهد پرداخت تسهیلات به نام تولید و استفاده در حوزه های واسطه گری نخواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه بانک مرکزی باید پاسخگوی نهادهای نظارتی هم باشد، تصریح کرد: استقلال بانک مرکزی هم افزایی بهتری را در حوزه های مهم اقتصادی ایجاد خواهد کرد.
 
زارع همچنین گفت: اگر رئیس کل با پیشنهاد وزیر اقتصاد انتخاب شود شاید درصد پاسخگویی وی به مجلس افزایش یابد ولی باید توجه اساسی به استقلال بانک مرکزی و تقویت این بانک هم داشت.
 
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس البته این را هم مورد تاکید قرار داد که بعد از قانون مالیات برارزش افزوده اصلاح قانون پولی و بانکی در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار خواهد گرفت که قانون گذار در این قانون می تواند اصلاحاتی را در روند فعلی مدیریت بانک مرکزی اعمال کند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.