بازدید سایت : ۴۷۶۵۶
یک کارشناس حمل و نقل در گفتگو با تین نیوز:

◄ سرمایه گذاری بر روی توسعه شبکه بزرگراهی، اتلاف منابع است

◄ سرمایه گذاری بر روی توسعه شبکه بزرگراهی، اتلاف منابع است
|

تین نیوز | یک کارشناس حمل و نقل گفت: در شهرهای بزرگی مانند تهران سرمایه گذاری بر روی توسعه شبکه بزرگراهی، کار مناسبی نیست و نگاهی که در دنیا وجود دارد روند معکوس این امر را نشان می دهد.

حمید سیادت موسوی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز گفت: در شهر بزرگ و متراکمی مانند تهران و همچنین دیگر شهرهای بزرگ کشور استفاده از اتومبیل شخصی به صورت روزانه برای رفتن به محل کار مناسب نیست و برای کشور پر هزینه است.

وی ادامه داد: در شهرهای بزرگ دنیا که تراکمی شبیه به تهران دارند، استفاده از خودروهای شخصی برای رفتن به سرکار، بسیار محدود است.

موسوی تصریح کرد: به جای سرمایه گذاری روی شبکه های حمل و نقل خیابانی و معابر باید روی توسعه متروها و حمل و نقل عمومی سرمایه گذاری شود.


سرمایه گذاری بر روی مدیریت ترافیک

وی با بیان اینکه اقدام در جهت توسعه شبکه بزرگراهی در تهران در حقیقت اتلاف منابع است، خاطرنشان کرد: این امر منجر به تقاضای بیشتر برای خودرو و خودرو سواری می شود که این خود پیامدهای دیگری به دنبال خواهد داشت و تقاضا برای ساخت بزرگراه های بیشتر را سبب می شود.

این کارشناس در پایان تصریح کرد: باید حمل و نقل ریلی یعنی همان مترو گسترده تر شود تا مردم برای رفتن به محل کار خود بتوانند راحت تر از مترو استفاده کنند و از خودروهای شخصی خود تنها برای رفتن به تفریح و گردش بهره ببرند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • m پاسخ

    سیادت موسوی دقیقا درست گفته، بزرگراه ساختن در کلان شهرها صد در صد غلط است و شهرداری بزرگترین خیانت را مرتکب شده که آسیب های اجتماعی آن روزبروز آشکارتر خواهد شد، بجای بزرگراه و خودروی شخصی شبکه حمل و نقل عمومی فوق کارآمد شامل قطار شهری، متره، تراموا، اتوبوس و نه مینی بوس و گرانتر کردن هزینه پارک خودرو با نرخ بالا و جریمه سنگین رانندگان خاطی تنها گزینه های کارشناسی برای حل معضلات حمل و نقلی کلانشهرها است۰