تفاوت قیمت زمین تا آسمان تعویض تاکسی فرسوده با نو
با توجه به قیمت بالای تاکسیهای نو، رانندگان تاکسی از طرح نوسازی خودروهای فرسوده استقبال نمیکنند.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: با توجه به قیمت بالای تاکسیهای نو، رانندگان تاکسی از طرح نوسازی خودروهای فرسوده استقبال نمیکنند.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مجید استاد کاظمی اظهار کرد: سایت نوسازی خودروهای فرسوده پس از دو سال باز شده و رانندگان تاکسی میتوانند با ثبت نام برای خرید تاکسی نو اقدام کنند.
وی با اشاره به گلایه تاکسی داران از قیمت بالای خودروهای نو گفت: قیمت سمند در سایت نوسازی ۷۸ میلیون و پژو ۶۶ میلیون تومان است که پرداخت نقدی آن از توان بسیاری از تاکسیداران بر نمیآید.
وی توضیح داد: این قیمت بالا انگیزه بسیاری را برای شرکت در طرح نوسازی از بین برده چون امکان خرید خودروی نو برای بسیاری از رانندگان تاکسی وجود ندارد و آنها مجبورند برای گذران زندگی با همان تاکسیهای قدیمی سر کنند.
این مسئول خاطر نشان کرد: متأسفانه علی رغم افزایش تورم و بالا رفتن قیمت خودروهای نو، ارزش اسقاط تاکسیهای فرسوده بالا نرفته و چیزی بین پنج تا پنج و نیم میلیون تومان از رانندگان خریداری میشود که به هیچ وجه به سود تاکسیداران نیست.
وی با بیان اینکه سازمان حمل و نقل بار و مسافر در قیمت گذاری خودروهای نو دخالتی ندارد، افزود: قیمت گذاری خودروها خارج از حیطه وظایف سازمان است و هیچ دخالتی در این حوزه ندارد.
استاد کاظمی گفت: اتحادیه تاکسیداران به دنبال فراهم آوردن شرایطی برای پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی به رانندگان تاکسی هستند تا با مشکلات کمتری بتوانند برای خرید تاکسی نو اقدام کنند.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود به مشکل تردد تاکسیهای شهرهای اقماری در کرج اشاره کرد و گفت: تاکسیداران کرجی از مسافرکشی تاکسیداران شهرهای اقماری اطراف گلایه دارند ولی واقعیت این است این مشکل تازه ای نبوده و نظارت در این خصوص به سادگی نیست.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج توضیح داد: گشتهای سازمان در صورت مشاهده این تاکسیها اعمال قانون لازم را انجام میدهند ولی باید برای حل این معضل فکری اساسی کرد.