بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

چمران: افزایش کرایه تاکسی در زمان بارندگی ممنوع است

رئیس شورای شهر تهران گفت: در هنگام بارندگی افزایش نرخ کرایه تاکسی ها حذف شده است و قیمت مانند قبل است.

چمران: افزایش کرایه تاکسی در زمان بارندگی ممنوع است
تین نیوز |

رئیس شورای شهر تهران گفت: در هنگام بارندگی افزایش نرخ کرایه تاکسی ها حذف شده است و قیمت مانند قبل است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، مهدی چمران روز یکشنبه 14 آبان در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر که نماینده شورا در سفر به چین بود امروز گزارشی از سفر به چین ارائه می کند البته نمایندگان بیشتر سفرها را کتبی اعلام می کنند ولی چون این سفر حمل و نقلی بود یک جلسه زاکانی شهردار تهران گزارش دادند و امروز هم تشکری هاشمی به صورت خلاصه از این سفر گزارشی ارائه می کند.

وی ادامه داد: امانی هم امروز گزارشی از یکی از محلات تهران که بازدید کردند ارائه می کند.در ادامه هم بخش کوچکی بحث درگاه مشترک باقی مانده که مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

به گفته چمران مجوز فروشی قبلا داده شده بود که یک فوریت آن در شورا به تصویب رسیده کمیسیون برنامه و بودجه موضوع را بررسی کرده و امروز قرار است در صحن مطرح شود.

وی در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی در روزهای بارندگی گفت: این موضوع را برداشتیم و قیمت همان قیمت هایی است که قبلا اعلام شده تهران شهر کوچکی نیست امکان دارد  در یک بخشش برف ببارد و در بخش دیگر باران و در جایی خشک خشک به همین دلیل نمی توانستیم این موضوع را لحاظ کنیم و مشکلاتی ایجاد می شد.

جزئیات تأمین بودجه برای خریدهای شهرداری

چمران در خصوص تأمین بودجه لازم برای خریدهای شهرداری گفت: برای خرید اتوبوس باید 82.5 درصد پول را دولت پرداخت کند البته در حال حاضر 80 درصد کرده اند و الباقی از طریق بودجه تأمین می شود.

وی در خصوص ارسال متمم یا اصلاحیه بودجه به شورا گفت: متمم که باید آخر سال بیاید ولی قاعدتا اصلاحیه بودجه به شورا می آید.

پیگیری مفقود شدن یک پرونده مربوط به باغات

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر مفقود شدن یک پرونده باغات در مدیریت شهر گفت: این موضوع را قرار است با حضور معاون شهرسازی بررسی کنیم و نتایج اعلام می شود.

در جلسه امروز شورای شهر سوده نجفی عضو شورای شهر در تذکری اعلام کرد: در 6 ماهه دوم سال با آلودگی هوا روبه رو هستیم و یکی از عامل های اساسی در آلودگی هوا بر اساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس موتورسیکلت ها هستند.

وی ادامه داد: در بازدیدی که از پلیس راهور داشتم اعلام شد که 5 میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می کنند و از این تعداد بر اساس گزارش مدیرعامل معاینه فنی شهر تهران فقط 300 الی 400 موتورسیکلت برای اخذ معاینه فنی مراجعه می کنند و این یک فاجعه است. در همین راستا از ستاد معاینه فنی و پلیس راهور می خواهم با همکاری ها و هماهنگی ها نسبت به ساماندهی موتورسیکلت های آلاینده برابر ماده 6 قانون هوای پاک اقدام کنند.

عضو شورای شهر تهران گفت: البته طرح انضباط شهری از هفته گذشته آغاز شده است و در این زمینه از پلیس راهور و شهرداری تشکر می کنم اما این اقدامات کافی نیست و موتورسیکلت ها باید ساماندهی شود.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر مهدی پیرهادی عضو شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود گفت: داستان ترافیک تهران بی حد و مرز شده و زجرآور است خود ما هم برای رسیدن به جلسات و کارهایمان باید ساعت ها در ترافیک گرفتار شویم.

وی با بیان اینکه ترافیک به عوامل مختلفی مثل کوتاه شدن طول روز مربوط می شود گفت: سفرهای دانش آموزی و دانشجویی هم در نیمه دوم سال اضافه می شود.

به گفته پیرهادی یکسری بی انضباطی ترافیکی هم شامل خرابی تعطیلی تأسیسات هوشمند مثل چراغ و دوربین ها است.

وی به ورود خودروهای پلاک شهرستان به محدوده  طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: این افراد جریمه نمی شوند چرا که ارتباط سیستمی بین تهران و شهرستان آنها وجود ندارد پلاک شهرستانی ها بدون پرداخت عوارض طرح ترافیک در این محدوده تردد می کنند و همین امر باعث بروز ترافیک می شود.

عضو شورای شهر با بیان اینکه پلیس زحمات زیادی می کشد گفت: اما متأسفانه این خلاء وجود دارد و باید یک برنامه منطقی صورت گیرد.

وی گفت: وقتی در شهر تردد می کنیم احساس می کنیم ترافیک هیچ متولی ندارد واقعا چه کسی باید معضل ترافیک را برطرف کند من از دستگاه های متولی خواهش می کنم در این زمینه ورود کنند.

پیرهادی در ادامه گفت: قطعا چند روز دیگر هم وارونگی هوا را داریم و همین امر سلامت شهروندان را به خطر می اندازد و باید برای رفع این معضل هم اقدام کرد.

همچنین پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر از فعالیت مدیرعامل سابق سازمان زیباسازی تشکر کرد و از شهردار تهران خواست که از خدمات این جوان خلاق در مسؤولیت های بزرگ تر استفاده کند.

وی در ادامه به روز 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد و گفت: مردم ما تاریخ بزرگی را رقم زدند و 13 آبان روز اقتدار ایران است.

به اعتقاد سروری آمریکایی ها و اسرائیلی ها اشتباه بزرگی انجام دادند. فرسایشی شدن جنگ در غزه به ضرر اسرائیل است.

وی ادامه داد: غزه از شهروندان خالی شده و شاهد مهاجرت معکوس هستیم و اسرائیل دیگر کشور امنی برای مهاجرین نیست و فرسایشی شدن جنگ نتیجه ای جز فروپاشی ارتش اسرائیل نخواهد داشت.

در جلسه امروز شورای شهر تهران سیدجعفر تشکری هاشمی گزارشی از سفر به چین ارائه کرد و گفت: در این سفر 10 روزه اقداماتی صورت گرفت و پکن اولین مقصد ما بود.

تشکری با بیان اینکه از کارخانجات و صنایع شهرهای مختلف چین بازدید کردیم گفت: البته در افتتاحیه اجلاس راه ابریشم هم حضور داشتیم.

وی به برگزاری جلساتی با شهردار پکن اشاره کرد و گفت: در خصوص همکاری ها و همچنین خواهرخواندگی بین تهران و چین مباحثی مطرح شد.

عضو شورای شهر در ادامه اضافه کرد: جلسه ای با یکی از شرکت های تولیدکننده خودروی بدون راننده و پیک های موتوری داشتیم این وسایل بدون راننده که نیروی انسانی، جابه جایی مسافر و بار انجام می دهند و با استفاده از بستر هوشمندسازی  این امر رخ می دهد با وجود اینکه در کشور ما زود است اما می توان این موضوع را مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه د ر خصوص ورود اتوبوس های برقی گفت: از یکی از شرکت های تولیدکننده اتوبوس برقی بازدید کردیم این اتوبوس ها می توانند با یک بار شارژ 400 کیلومتر تردد کنند و تا 8 سال هم گارانتی دارند. این در حالی است که اتوبوس های داخلی ما 8 سال عمر فعالیت ندارند.

قیمت اتوبوس های برقی 10 میلیارد تومان است

تشکری هاشمی در خصوص قیمت این اتوبوس ها گفت: قیمت این اتوبوس های برقی 1.2 برابر قیمت اتوبوس داخلی است. اتوبوس دیزلی را 8 میلیارد می خریم در حالی که اتوبوس برقی 10 میلیارد تومان است.

وی در خصوص بازدید از یکی دیگر از شرکت های تولیدکننده اتوبوس گفت: این شرکت تولید اتوبوس های 18 متری و 24 متری را در دستور کار دارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر گفت: قرارداد 791 دستگاه واگن هم به نتیجه رسید و قرار است انتقال تکنولوژی صورت گیرد.

به گفته تشکری هاشمی طبق توافقات 55 درصد تولید واگن با توان مهندسین ایرانی است و قطعات در ایران تولید می شود.

وی در خصوص تولید بوژی در ایران گفت: تولید چرخ در داخل کشور مقرون به صرفه نیست. در سال 2 هزار دوچرخه مصرف داریم و به دلیل اقتصادی نبودن این کار در داخل کشور انجام نمی شود.

تشکری هاشمی یکی دیگر از دستاوردهای این سفر را در حوزه مسکن اعلام کرد و گفت: می توان الگوی ساختمان های پیش ساخته را برای تأمین سالیانه یک میلیون مسکن در ایران در نظر گرفت.

وی ادامه داد: از یک شرکت تولیدکننده ساختمان های پیش ساخته و بزرگ ترین پل معلق دنیا هم بازدید کردیم. پلی که ساخت آن 4 سال زمان می برد.

وی با تأکید بر اینکه اگر بتوانیم کاری را در ایران سریع و با کیفیت انجام دهیم نباید ترس داشته باشیم گفت: مدیریت زمان می تواند به پرژه ها کمک کند.

وی در ادامه به موضوع آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: 11 سال پیش سفری به پکن داشتم در آن سفر پکن شهر دود بود اما امروز مشکل آلودگی هوا در پکن برطرف شده و مردم هوای پاک تنفس می کنند.

به اعتقاد تشکری هاشمی کار خارق العاده ای در این شهرها انجام نشده و کسی جز ما نمی تواند مشکل را حل کند و اولین کار آنها جمع آوری تمامی موتورسیکلت های بنزینی بوده است.

خودروهای برقی هم قیمت خودروهای داخلی است

وی در ادامه گفت: خودروهای برقی هم قیمت خودروهای تولید داخل است برخی شرکت ها روزانه 1200 خودرو با کیفیت بسیار عالی تولید می کنند و باطری آنها به صورت مادام العمر گارانتی شده و قیمت آنها با دنا و خودروهای داخلی مشابه برابری می کند.

به گفته وی، خودروهای پلاک آبی و غیربرقی اجازه تردد در پکن را ندارند و تعداد جایگاه های شارژ خودرو بسیار زیاد است در پکن موضوع دوچرخه سواری هم مورد توجه است موضوعی که ما در تهران از آن استفاده نمی کنیم. یک شرکت سرمایه گذار دوچرخه اشتراکی وارد کرد اما اجازه فعالیت به آن داده نشد و بی دود را به دود تبدیل کردیم و هزاران دوچرخه در زیر آفتاب در حال از بین رفتن است.

به اعتقاد رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در تهران نیازمند سیاست های تشویقی و بازدارنده هستیم تا بتوانیم کار بزرگ در کاهش آلودگی هوا و ترافیک انجام دهیم.

بعد از صحبت های تشکری هاشمی نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران گفت: امیدواریم که قراردادها هر چه زودتر محقق شود. شیب مناسبی در کاهش مشکلات حمل و نقل روزمینی شاهد نبودیم و امیدواریم با وعده های شهردار تهران با بهمن این موضوع محقق شود.

سلیمانی ادامه داد: به گفته مدیران شهری یک رام قطار تا آبان سال آینده وارد تهران می شود.

همچنین مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: علاوه بر موتورهای کاربراتوری ما در شهر موتورهای دو زمانه داریم که این موتورها علاوه بر بنزین روغن هم استفاده می کنند.

مهدی عباسی عضو شورای شهر هم گفت: رفع مشکلات نیازمند اصلاح مسائل فرهنگی است. امیدواریم بتوانیم زیرساخت ها را برای مردم و آیندگان ایجاد کنیم.

به گفته عباسی اگر قرار است صنعت بومی سازی وارد شود ما کمترین مشکل را خواهیم داشت.

همچنین ناصر امانی عضو شورای شهر به سفر مسؤولین به چین اشاره کرد و گفت: در چین شاهد حکومت انضباط آهنی و نظامی هستیم و هیچ وقت سلیقه ای عمل نمی کنند.

وی به رفع مشکل آلودگی هوا در چین اشاره کرد و گفت: باید راهکارها در نظر گرفته شود و مردم را به دوچرخه سواری و استفاده از سیستم  حمل و نقل عمومی تشویق کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.