◄ قانون در مورد رانندگی خودروهای سنگین در لاین سرعت چه میگوید؟
یکی از مواردی که در بسیاری مواقع موجب درگیریهای لفظی و فیزیکی بین رانندگان و حتی تصادف میشود به تردد اتوبوسها و کامیونها در لاین پرسرعت (سوم) بر میگردد که بر اساس قانون ممنوع است و مشمول 50 هزار تومان جریمه است.
برخی کارشناسان بر این باورند شرایط اخذ گواهینامه رانندگی و قرار گرفتن درجایگاه رانندهای که نه تنها مسئول جان خود و سرنشینان خودروی خود است بلکه در مقابل همه کسانی که در معابر تردد میکنند، در کشور ما بسیار آسان است و به همین دلیل افرادی به عنوان راننده وارد معابر درون و برونشهری میشوند که هنوز از آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بهره کافی نبردهاند.
به گزارش تیننیوز، این کارشناسان در این زمینه پیشنهاداتی نیز دارند؛ بهبود وضعیت آموزش رانندگی، سختگیری بیشتر در صدور گواهینامه و تغییر شرایط اعطای آن و حتی افزایش سن متقاضیان از جمله راهکارهای پیشنهادی این کارشناسان در این زمینه است.
نگاهی گذرا به مشکلاتی که هر روز در جادههای کشور رخ میدهد و حتی گاهی موجب بروز حوادث خطرناک میشود نیز موید آن است که کارشناسانی که بر آموزش بیشتر متقاضیان اخذ گواهینامه و سختگیری در اعطای آن تاکید دارند، به نکته درستی اشاره کردهاند.
چرا که به نظر میرسد برخی رانندگان خودروهای شخصی به خصوص اگر تازهکار هم باشند به دلیل عدم اطلاع کافی از قوانین راهنمایی و رانندگی نه تنها برای خود، بلکه برای دیگر خودروها نیز مشکلاتی ایجاد میکنند.
یکی از مواردی که در بسیاری مواقع موجب درگیریهای لفظی و فیزیکی بین رانندگان و حتی تصادف میشود به تردد اتوبوسها و کامیونها در لاین پرسرعت (سوم) در بزرگراهها و آزادراهها بر میگردد که بر اساس قانون ممنوع است و مشمول 50 هزار تومان جریمه است.
بر اساس قانون رانندگان اتوبوس، تریلر و کامیون و به طور کلی خودروهای سنگین تنها مجاز به حرکت در لاین کندرو و وسط هستند و در صورت عبور اتوبوس در لاین سوم و پرسرعت، علاوه بر ثبت دوربینهای کنترل جادهای، مشمول جریمه رانندگی نیز میشوند.
اما به دلیل عدم اطلاع برخی رانندگان که شاید تعداد آنها اندک نیز نباشد، این شائبه برای آنان پیش میآید که راننده خودروی سنگین قصد لجبازی داشته و یا اینکه نسبت به جاده احساس مالکیت داشته و خود را مالک خط وسط آزاد راه میداند و به همین دلیل اقدام به بوق زدنهاى ناگهانى و ممتد برای حضور در لاین وسط میکند.
باسلام.دقیقامسئله راوارونه وبرعکس دراین نوشته عنوان شده.بنده راننده تریلربابیش ازسی سال تجربه رانندگی بیشترین مشکلات رانندگان درجاده وبزرگراه بی قانونی وبی مبالاتی راننده سواری ها که باسرعت های پایین لاین وسط را اشغال کرده وراه عبور کامیون راسد میکنند وکامیون رامجبور به واکنش.باتاسف بایدگفت که نبود اموزش همگانی ازطریق رسانه های جمعی مانندصداوسیماکارراسخت ترکرده.با گرفتن پولهای کلان وسختگیری جهت گرفتن گواهینامه راهیست که مسئولین بخطا درپیش گرفته اند.که معلوم نیست به چه مصارفی میرسد.الان گرفتن گواهینامه دو بیش ازیک میلیون خرج برمیدارد.حداقل بایدنیمی ازین درامد راخرج اموزش همگانی رانندگان ازکامیون سنگین تا سواری کرد.
تاافراد با سوادوباتجربه درهررشته در راس کار نباشندهمیشه این نقایص وجود دارد.
با سلام راننده های کامیون و ماشین های سنگین نیاز به آموزش بیشتری دارند. اکثرا خواب هستن و .... من هفته ی قبل راننده ای دیدم که با پاهاش فرمون رو گرفته بود با دستاش گوشی گرفته بود و همینا باععث تصادفات وحشتناک میشن و میرن روی ماشین های دیگه...
رانندگی ماشین های بزرگ و سنگین در جاده ها افتضاح هستش... امیدوارم فکری برای این رانندگان داشته باشند... چند روز پیش در لاین کندرو جاده ساوه تهران یک کامیون با سرعت بالا از پشت به یک پراید زد و ماشین رو داغون کرد. لاین کندرو برای سرعت نیست....
رانندگان خمدروهای سنگین به بهانه خرابی جاده در لاین یک و دو اقدام به رانندگی در لاین سه بزرگراهها و آزاد راه ها می کنند و به این دلیل به خودروهای دیگر اجازه سبقت از سمت چپ را به آنها نمی دهند وبدون توجه به قوانین به رانندگی در این لاین ادامه می دهند