بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ ثبت، شناسایی و صدور کارت هوشمند ناوگان نیمه یدک از اول مهر

کار ثبت، شناسایی و صدور کارت هوشمند ناوگان نیمه یدک از اول مهر آغاز می شود.

ثبت، شناسایی و صدور کارت هوشمند ناوگان نیمه یدک از اول مهر
تین نیوز |

غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا در نامه ای به مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور، از آغاز کار ثبت و شناسایی و صدور کارت هوشمند ناوگان نیمه یدک از اول مهر خبر داد.

به گزارش تین نیوز، در این نامه، ضمن این که عنوان شده متقاضیان از اول مهر ماه امسال می توانند با مراجعه به سایت www.smartcard.rmto.ir اقدام کنند از مدیران کل استانی نیز خواسته شده، فرایند ثبت نام به اطلاع ذی نفعان رسانده شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن های رانندگان کامیون های یخچال دار استان های تهران در مورد صدور این بخشنامه به تین نیوز گفت: هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون های یخچال دار استان های تهران و خراسان رضوی با توجه به تجربیات و با هدف سازماندهی، ساماندهی و از همه مهمتر اقتصادی کردن مهمترین و اساسی ترین بخش حمل و نقل کالا، یعنی کامیون های کشنده و انواع نیمه یدک موجود چند سالی است که به دنبال ارائه راهکار و اجرایی کردن صدور کارت هوشمند برای این ناوگان بوده است.

عبدالله خانعلی افزود: در ایران برای حمل و نقل کالا در مسیرهای طولانی از خاور یا ایسوزو هم مانند تریلی استفاده و اقدام به حمل و جابه جایی محمولات می کنند که این امر از نظر اقتصادی اصلاً مقرون به صرفه نیست و در کشورهای پیشرفته برخلاف ایران برای اقتصادی کردن و کاهش قیمت تمام شده ،حمل و نقل کالا در مسافت های کوتاه را با ناوگان سبک انجام می دهند.

این فعال صنفی تاکید کرد: در کشورهایی که با دید علمی و کارشناسی به حمل و نقل نگاه می کنند، برای حمل کالا در مسیرهای طولانی هرگز از ناوگان سبک استفاده نمی کنند بلکه در مسافت های طولانی محمولات صرفاً توسط ناوگان کشنده و نیمه یدک ها جابه جا می شوند.

او ادامه داد: به همین منظور برای کاهش هزینه های حمل و نقل و رفع محدودیت ها و سهولت در امر جابه جایی محمولات، اقدام به صدور بارنامه و اسناد حمل بر اساس پلاک نیمه یدک می کنند، در این صورت این امکان برای رانندگان، دارندگان نیمه یدک ها، فعالان حمل و نقل، صاحبان کالا و شرکت های تعاونی حمل و نقلی، تولیدی و غیره فراهم است که با یک کشنده از چند نیمه یدک بدون هیچ محدودیتی استفاده کنند و یا افرادی فقط کشنده داشته باشند یا افرادی فقط نیمه یدک.

به گزارش تین نیوز، خانعلی بیان کرد: از همه مهمتر این که در صورت توقف کشنده به هر دلیلی به راحتی و بدون هیچ هزینه، تخلف و محدودیتی می توان از کشنده دیگری برای انتقال تریلی استفاده کرد، امری که در حال حاضر امکان آن وجود ندارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن های رانندگان کامیون های یخچال دار استان های تهران گفت: در حال حاضر در صورت توقف کشنده، برای انتقال تریلی با کشنده دیگر یا باید برای کشنده جدید بارنامه جدیدی گرفت که هزینه دارد و معمولاً این کار انجام نمی شود یا این که خلاف کرده و بدون بارنامه و با همان بارنامه کشنده قبلی نسبت به انتقال تریلی اقدام کرد که در این صورت هنگام بروز مشکلاتی از قبیل سرقت یا حادثه تصادف، بیمه هیچ خسارتی را نخواهد پذیرفت.

او تاکید کرد: از آنجا که در ایران برای صدور بارنامه، وسیله نقلیه باید دارای کارت هوشمند ناوگان باشد، این امر برای ناوگان نیمه یدک موجود در ایران ممکن نبود، مگر این که نیمه یدک ها دارای کارت هوشمند ناوگان می شدند، بنابراین این انجمن از مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری صدور کارت هوشمند ناوگان برای نیمه یدک های موجود در کشور یا حداقل برای نیمه یدک های یخچال دار را درخواست کرد.

خانعلی افزود: خوشبختانه این درخواست پس چند بار تکرار از سوی دو انجمن رانندگان کامیون های یخچال دار استان های تهران و خراسان رضوی در نهایت مورد پذیرش مسئولان سازمان راهداری قرار گرفت و پس از بررسی های کارشناسی و آماده سازی زیر ساخت ها، امکان اجرایی شدن آن توسط دفتر فناوری و اطلاعات فراهم شد و مسئولان دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری در روز چهارشنبه مورخ 27 شهریورماه امسال بخشنامه ای در این ارتباط صادر کردند.

به گزارش تین نیوز، وی همچنین از سوی خود و «محمد ازغدی» رئیس هیئت مدیره انجمن های رانندگان کامیون های یخچال دار استان خراسان رضوی، از تمامی مسئولان سازمان راهداری بابت تلاش هایی که در ارتباط با صدور این بخشنامه متحمل شده اند، تشکر و قدردانی کرد و گفت: امید است هر چه سریع تر امکان سازماندهی، ساماندهی، صدور اسناد هویت و صدور پلاک انتظامی برای نیمه یدک های موجود کشور توسط مسئولان  کشوری فراهم شده و همه نیمه یدک ها دارای پلاک انتظامی شوند، تا در ایران هم امکان صدور اسناد حمل بر اساس پلاک نیمه یدک فراهم شود.

photo_2019-09-20_19-59-12

 

photo_2019-09-20_19-59-17

photo_2019-09-20_19-55-03

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    سلام
    سازمان راهداری مدت زمانی هست که بر اثر برنامه سیستم ناقصی که کره ایها نصب کردند و در آن برای تفکیک ناوگان تعریف نشده است رنج میبرند و نمیتوانند دقیق آمار تفکیک شده ناوگان محاسبه کنند و بعد از مدت زمانی تصمیم گرفته اند که حداقل نیمه یدکها را مشخص کنند

    ۱- مگر ناوگان یخچالدار در حمل و نقل ایران چه تعداد میباشد ؟

    کسی نمیداند ، ولی حدس میزنند حدود ۵ هزار باشند که چنانچه صحیح باشد ، در مقابل آمار کلی راهداری که حدود ۵۰۰ هزار کامیون میباشد چه در صدی را میتواند داشته باشد ؟؟

    ۲- آقای خانعلی که در مطالبش استناد میکند به دنیا !!!!
    و میگوید که یک کشنده با چند نیمه یدک کار میکند و کالا جا بجا میکند و یک سری مطالب را کپی کرده و برای شما ارسال میکند ، آیا نمیداند که در اروپا حمل ونقل بصورت شرکت محوری میباشد اما در ایران خود مالکی؟؟؟!!!

    آیا ایشان نمیداند که در اروپا بار برای کامیونهایشان زیاد ، اما ما در ایران با کمبود بار مواجه میباشیم ؟؟

    آیا ایشان نمیداند که بلکه سازمان با اجرای این طرح میخواهد بلکه بار بصورت عادلانه تقسیم شود ؟؟!!!

    چون در حال حاضر خیلی از کامیون داران دارای چند نیمه یدک متفاوت میباشند و با گرفتن نوبت در مبادی ورودی و بعد در شهر خودشان ، مثلا با کمپرسی و یا تانکر و بونکر ووو و مشغول میباشند و هر زمان نوبت بنادر آنها رسید فورا با همان نیمه یدک مثلا کفی به بندر رفته و بارگیری میکنند و حق خیلی ها ضایع میشود ؟؟!!!

    ایشان میگوید بارهای با وزن کم را باکامیونهای کوچک به مسیرهای طولانی نمی فرستند ؟؟

    اولا اینجا ایران میباشد و عرض کردم با اروپا فرق میکند و ما امکانات خود را داریم ، به عنوان مثال صاحب باری که فقط ۳ تن بار دارد و مکانی را که بارش تخلیه میشود ، جای هست که تریلی نمی تواند برود ، این فرد بایستی چیکار کند ؟؟

    محصولات لبنی که بعضی اوقات برای سوپر مارکتهای کوچک در شهرهای کوچک حمل میشود را بایستی چیکار کنند ؟؟

    گفتم اینجا ایران میباشد و شرایط خاص خود را دارد و نمیتوان نسخه اروپایی برای آن نوشت

    ۳- آخه درد اینجا هست که کل سابقه رانندگی و تعداد سرویسهای اروپای این شخص هنوز دو رقمی نشده ، اما کلی مطالب کپی شده را برای شما ارسال میکند !!!!

    در مورد سابقه ایشان اگر بخواهد به تاریخ صدور گواهینامه خود استناد کند از نظر رانندگان حرفه ای قابل قبول نمی باشد، چون همانطور که همگان میدانند خیلی افراد در ایران سالهای طولانی هست که گواهینامه پایه یک دارند ، اما تا بحال پشت کامیون ننشسته اند ، ایشان سابقه رانندگی حرفه ایش دو رقمی نشده است

    والسلام

    • سعید شکوری

      فعلا که از بی‌نام‌هایی مثل تو جلوتره جناب

  • ناشناس پاسخ

    سلام

    نظراتمان به پسند شما نیامد که انعکاس ندادید

  • داودپاکنیت پاسخ

    سلام من هوشمندرانندگان گرفتم اعتباریکسال زده ولیاستعلام که میگیرم زده غیرفعال میشه راهنمایی کنید