◄ ورود برخی از رانندگان ترانزیت، بدون گواهینامه و گذرنامه به مرز ایران
اخیراً در نامه ای که به رئیس جمهور درخصوص وضعیت زیرساخت های لجستیک و موانع توسعه صادرات نوشته شده در بخشی از آن به مشکلات صادراتی توسط حمل و نقل جاده ای اشارهشده است.
اخیراً در نامه ای که به رئیس جمهور درخصوص وضعیت زیرساخت های لجستیک و موانع توسعه صادرات نوشته شده در بخشی از آن به مشکلات صادراتی توسط حمل و نقل جاده ای اشارهشده است.
به گزارش تین نیوز، در بخشی از این نامه آمده است: در مرزها، اغلب بارهای صادراتی از کامیون های ایرانی تخلیه و توسط کامیون داران کشورهای مقابل که وارد خاک ایران شده اند بارگیری و به مقصد حمل میشوند. کامیون های وارد شده به این مناطق دارای استانداردهای لازم نیستند و حتی در مواردی این کامیونها دارای پلاک نیستند و رانندگان آنها گواهینامه و گذرنامه ندارند از همین رو لازم است برای تردد این وسایل نقلیه، قوانین موجود در این مناطق بخصوص در پایانهای اصلی مورد بازبینی قرار گرفته شود.
در ادامه عنوان شده است: همچنین عوارض مرتبط با دریافت حق تردد حداقل 150 کیلومتری برای این کامیون ها و یا حتی واگن ها اصلاح شود.
در بخش دیگری به معطلی کامیون ها در بخش بارگیری اشاره شده است که گفته میشود: در این مناطق، با در بخشهای مختلف نقاط ارزیابی هماهنگی لازم میان آنها با گمرک وجود ندارد که این مشکلات باعث کندی فرآیند و توقف بیشتر کامیون ها در مسیر ورود و خروج میشود.
در ادامه به این موضوع پرداخته شده است که بخش مهمی از بارهای صادراتی به کشورهای همسایه از ریق حمل کامیونی انجام میشود که ظرفیت محدود، هزینه بالا، مخاطرات جاده ای و ... باعث میشود که نیازمند توسعه حمل جایگزین همچون ریلی باشیم.
۴۰درصدازراننده های کشنده کشور در روز روشن بدون گواهینامه براحتی ترددمیکنن پلیس ونظارتی هم نیست رسیدگی کنند