◄ راهنمای چیدمان و فروش صندلی های اتوبوس در طرح فاصله گذاری
یک عضو کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان مسافری کشور از عدم وجود یکپارچگی در مشخص کردن نوع چیدمان صندلی های اتوبوس برای فروش اینترنتی و اجرای طرح فاصله گذاری انتقاد کرد.
یک عضو کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان مسافری کشور از عدم وجود یکپارچگی در مشخص کردن نوع چیدمان صندلی های اتوبوس برای فروش اینترنتی و اجرای طرح فاصله گذاری انتقاد کرد.
به گزارش تین نیوز، مختار داودی گفت: در تعریف چیدمان صندلی ها، نوع چیدمان به صورت تصویر مربع در چهار رنگ تعریف شده که مربع خالی یا سفید نمایانگر قابل خرید بودن، مربع آبی خریداری توسط متقاضی مرد، مربع قرمز خریداری توسط متقاضی زن و مربع خاکستری هم غیر قابل فروش است که در سایت این توضیح به کاربران داده شده است.
وی افزود: اما برای اجرای طرح فاصله گذاری در اتوبوس ها، بعضی شرکت ها صندلی های غیر قابل فروش را با رنگ قرمز یا آبی مشخص کرده اند که موجب شده کاربر فکر کند این صندلی ها توسط یک متقاضی زن یا مرد خریداری شده که نه متقاضی زن می تواند کنار مربع آبی صندلی خریداری کند و نه مرد و یکی هم نشانگر ظرفیت پر اتوبوس است مانند تصویر یک و دو.
او تاکید کرد: در تصویر سه مربع به رنگ مربع خاکستری هر چند بهتر از جدول یک و دو مشخص و اعلام شده مربوط به صندلی های غیر قابل فروش است اما باز به نحوی ظرفیت پر ناوگان را نمایش می دهد.
به گزارش تین نیوز، این فعال صنفی عنوان کرد: در تصویر مربوط به جدول چهارم نه تنها موارد جدول یک و دو صدق می کند بلکه متاسفانه در ردیف های دوم و سوم صندلی ها به صورت جفت قابل خریداری است درحالی که این موضوع نه تنها موجب تبعیض می شود بلکه 2 نفری که کنار هم نشسته حتی زوجین در طول مسیر با هم می توانند گفتگو کنند و چون از عوامل نشر این ویروس در فضای بسته صحبت کردن چه با اشخاص و چه با تلفن همراه است یعنی این روش چیدمان خلاف پروتکل های بهداشتی می باشد.
داوودی گفت: در پنجمین تصویر که امروز در پایانه بیهقی توسط شرکت چند شرکت ارائه شد بهترین نوع چیدمان انتخاب شده زیرا مسافر می داند فاصله گذاری رعایت شده، مشکلی با مرد و زن بودن بغل دستی ندارد و کامل ترین جدول است.