◄ قرارداد 492 میلیاردی کانون شرکت های حمل و نقل برای بیمه تکمیلی هفت ماهه رانندگان
قرارداد هفت ماه سال 1401، چیزی حدود 92 میلیارد برای کانون شرکت های حمل و نقل برگشتی داشته است.
شماری از رانندگان و کامیونداران با انتشار سند مربوط به قرارد هفت ماهه سال 1401 بیمه تکمیلی رانندگان کامیون بین کانون شرکت های حمل و نقل و بیمه دانا به نحوه انعقاد این قرارداد معترض شدند.
به گزارش تین نیوز، سید فخرالدین شریعتی با اشاره به مبلغ 492 میلیارد تومانی این قرارداد برای مدت هفت ماه، گفت: حق بیمه تکمیلی رانندگان از صاحبان کالا دریافت می شود ولی در حقیقت از کل مردم این کشور دریافت می شود چون صاحبان کالا کل کرایه حمل و نقل که بیمه تکمیلی هم جزو آن است را در هنگام فروش در قیمت تمام شده اجناس اعمال و از خریداران دریافت می کنند.
این راننده کامیون افزود: از طرف دیگر شرکت های بیمه گر درصدی از این حق بیمه پرداختی را به طرف قرارداد باز می گردانند که طی اطلاعات واصله در زمانی که این مبلغ قرارداد 150 میلیارد بوده 20 درصد یعنی 30 میلیارد تومان به کانون شرکت های حمل و نقل برگشت داده شده است.
او تاکید کرد: اگر فرض را بر رویه قبلی قرار دهیم قرارداد هفت ماه سال 1401، چیزی حدود 92 میلیارد برای کانون شرکت های حمل و نقل برگشتی داشته است.
شریعتی عنوان کرد: در اینجا چند سوال از دستگاه های نظارتی و امنیت کشور مطرح می کنیم اول این که حق بیمه ای که به وسیله صاحبان کالا و در اصل کل ملت پرداخت می شود چرا و چگونه باید با یک قرارداد با کمترین خدمات برای رانندگان و سود میلیاردی برای کسانی که نه سر کرباس هستند و نه ته آن ( کانون شرکت های حمل و نقل) منعقد شود؟
این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا ادامه داد: دوم آن که چرا طرف قرارداد با بیمه باید کانون شرکت های حمل و نقل کشور باشد و سوم آنکه چرا متولیان امور حمل و نقل به طور مستقیم با شرکت های بیمه با یک قرارداد جامع و کامل و به دور از این زد و بندها و برگشتی های خلاف ورود نمی کنند؟
وی تاکید کرد: سوال آخر هم از دستگاه های نظارتی امنیتی کشور این است که نقش نظارتی و حاکمیتی شما در این تخلفات و بی قانونی ها کجاست؟
کانون شرکتها بد، خود شرکتها هم بد، خب راننده ها چه اصراری دارید که این عمل توسط شرکتها و کانونشون انجام بشه مثل تامین اجتماعی خودتون قرارداد ببندید خودتون پرداخت کنید خودتون از خدماتش استفاده کنید خودتون سود برگشتش را بگیرید. به خدا قسم از اعتراض شما راننده ها و اصراری که بر این قرارداد تکمیلی دارید بیشترین سود را مافیای حمل ونقل که هم تو سازمان و هم کانون رانندگان و کانون شرکتها هستند سود میکنند هر جا هم جلو قوه قضاییه و سازمان بازرسی باید پاسخگو باشند سریع میگن راننده ها میخوان و پای شورای تامین را وسط میکشن. یک بار بگید ما راننده ها تکمیلی نمیخوایم و دست این رانت خورها و سواستفاده گران را از این پول هنگفت و بی حساب و کتاب کوتاه کنید
بقیه منابع که باقیمانده است واریز نمایند به حساب تامین اجتماعی بابت هشت سال بیمه 72تا80راننده گان که باربریها بالا کشیدند
اینهمه سوءمدیریت در کشور نمیتونه بدون مدیریت باشه، این حجم از حماقت مسئولین بدون برنامه ریزی غیرممکن هست.
سلام همش هنجار شکنی بی عدالتی
پولایی کہ میدن از جیب رانندہ دربدر میرہ کہ نہ شب دارہ ونہ روز نہ سختی کار حق رانندگان رامیخورند کسی ھم جواب گو نیست
اونی که باید جواب شما رو بده خودش دزده باید دوتا نقش رو باهم بازی کنه حق بده یه خورده مشکله
صاحب کانون شرکتهای حمل و نقل همون مدیرهای شرکت حمل و نقل هستند خیلی راحت پول بر میگرده به جیب خودشون و ما رانندهها فقط یه مترسک شدیم
خدا شاهده مملکت رو هواست
اصلا هیچ نظارتی بر اینا نیست انگار الان دوماه میشه هزینه درمان منو واریز نکردن
چراهمه روبیمه تکمیلی نمیکنیدهمه چیزوپارتی بازی نکنید
خدا قوت نظارت نیست چون مربوط به به صاحب ترین زحمت تر کشین قشر جامعه هست بی ادعا چرخ اقتصاد و کشور را میگردانیم تازه منت هم بر سر ما هست مثلا گفته میشود گازوییل مفت به ما میدهند.
ما رانندگان خواهان سختی کار هستیم
باهم مخورن به ریش ما راننده ها میخندن
حق ماراپایمال کردن بااینکه ما۱۳/۵درصدحق بیمه پرداخت کردیم امادرحق ماجفاکردند تأمین اجتماعی میگوید چون دولت سهم خودراپرداخت نمیکند ماهم سخت وزیان آورشماحساب راحساب نمیکنیم. این بی عدالتی است
چراهفت ماهه سال۴۰۱ازبرج۷شروع شدقراردادبیمه تکمیلی