بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

کامیون‌ های جنگ جهانی دوم هنوز در ایران بار می‌ برند

نایب رییس کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور اظهار داشت: اخیرا جنگ اسراییل و فلسطین هم باعث شد که تردد برای حمل بار کمتر شود و خواب کامیون ها بالا رفته است.

تین نیوز |

نایب رییس کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور اظهار داشت: اخیرا جنگ اسراییل و فلسطین هم باعث شد که تردد برای حمل بار کمتر شود و خواب کامیون ها بالا رفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سید جلال موسوی  درباره افزایش 20 درصدی قیمت لاستیک و توان خرید رانندگان اظهار داشت: واقعیت این است که هر چند با وضعیت اقتصادی رانندگان افزایش قیمت 20 درصدی لاستیک توان خرید رانندگان را کاهش می دهد اما اگر لاستیک با همین میزان افزایش قیمت هم به دست رانندگان برسد، رانندگان خوشحال می شوند چراکه لاستیکی در سامانه نیست.

گزارش های پربازدید امروز را بخوانید:

 

قیمت روز کامیون و کشنده در آستانه آغاز آبان ماه 1402

 

 

◄ کامیون بنز و اسکانیا و لوو در جبهه های جنگ هم جولان می دهند؟

 

وی ادامه داد: افزایش 20 درصدی قیمت لاستیک ظاهر موضوع است. وقتی رانندگان خرید لاستیک را در سامانه ثبت و حواله دریافت می کنند برای تحویل که به بازار مراجعه می کنند به آنها اعلام می شود که لاستیک در سامانه موجودی نداریم. اما در واقعیت افرادی این لاستیک های سامانه را در بازار به قیمت آزاد می فروشند در نهایت راننده مجبور می شود که لاستیک را با قیمت آزاد در بازار خریداری کند که این 20 درصد هم به آن اضافه می شود.        

نایب رییس کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور گفت: این افراد 20 تا 50 برگه سبز در اختیار دارند می توانند لاستیک را از سامانه خارج و در بازار آزاد به فروش برسانند و در نهایت لاستیک با حواله به دست راننده نمی رسد و اختلاف قیمت لاستیک در سامانه و بازار آزاد در نوع ایرانی حدود 5 میلیون تومان و در نوع چینی آن حدود 7 میلیون تومان است.

موسوی افزود: بنابراین اگر لاستیک سامانه ای با افزایش 20 درصدی هم به دست رانندگان برسد، خوشحال می شوند.

وی تاکید کرد: این رفتار در روغن هم می بینیم و کارخانجات تولید روغن با فاصله در توزیع ها و احتکار به دنبال تشنه کردن بازار هستند و وقتی تقاضا انباشت می شود، در عرضه جدید شاهد افزایش قیمت ها هستیم.

نایب رییس کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور با اشاره به تاخیر در تعویض لاستیک کامیون ها در این روند فعلی و افزایش قیمت ها و تبعات عدم رعایت استانداردها گفت: مدت زمان تعویض لاستیک به عوامل متعددی بستگی دارد اما حداقل استاندارد این است که 6 حلقه لاستیک در یک سال تعویض شوند اما رانندگان توان خرید و رعایت این استاندارد را ندارند.

موسوی ادامه داد: در حال حاضر با این روند توزیع لاستیک و افزایش قیمت ها رانندگان به جای تعویض، لاستیک را ترمیم می کنند تا بتوانند مدت زمانی از آن استفاده کنند اما این اقدام ریسک تردد را افزایش می دهد و ترکیدن لاستیک در جاده خود عامل تصادفات زنجیره ای می شود و خسارت جانی و مالی تصادفات را به شدت افزایش می دهد.

وی افزود: در این وضعیت راننده مقصر نیست بلکه نظارت در فروش و توزیع لاستیک به رانندگان وجود ندارد. اخیرا اقدام به خرید لاستیک چینی در بازار آزاد کردم و تنها 10 روز پس از آن برای خرید مجدد همان لاستیک 2.5 میلیون تومان افزایش قیمت داشت و چطور ممکن است یک کالا در کمتر از دو هفته تا 2.5 میلیون تومان افزایش پیدا کند. هر جفت از این لاستیک بیش از 30 میلیون تومان است و در این شرایط اقتصادی راننده باید 6 حلقه لاستیک را در یک سال تعویض کند .

نایب رییس کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور درباره مشکلات رانندگان در بحث نوسازی ناوگان تاکید کرد: در حال حاضر کامیون های جنگ جهانی دوم در جاده های ایران در حال تردد هستند هر چند در مسافت طولانی امکان حمل بار را ندارند اما برای مسافت های کوتاه در حال کار هستند و این وضعیت ناوگان باری کشورمان است.

وی گفت: همین کامیون های اسقاطی باقیمانده از جنگ جهانی دوم 2 میلیارد تومان قیمت دارند.

موسوی با اشاره به کامیون های مازاد در ناوگان باری کشور اظهار داشت: دو سال گذشته 60 هزار دستگاه کامیون مازاد در ناوگان باری داشتیم که در این مدت 20 هزار کامیون هم وارد شده و البته باید کامیون های تولید شده داخل را حساب کنیم. در این شرایط هر چه کامیون وارد ناوگان می شود کامیون اسقاطی از مدار خارج نمی شود و در نتیجه کامیون بیشتر از میزان حجم تردد بار در کشور است و در نهایت درآمد رانندگان هم کاهش پیدا می کند. کامیون فراوان است و بار کمتر از این میزان تقاضا برای حمل بار است در حالی که رانندگان اقساط بالایی دارند و درآمدی ندارند.

وی تاکید کرد: اخیرا جنگ اسراییل و فلسطین هم باعث شد که تردد برای حمل بار کمتر شود و خواب کامیون ها بالا رفته است.

نایب رییس کانون انجمن های صنفی کامیونداران کشور گفت: موضوع مهم این است که اراده ای برای نوسازی ناوگان باری در دولت وجود ندارد و با حجم قابل توجهی از کامیون های فرسوده در ناوگان مواجه هستیم. اگر همین 60 هزار کامیون مازاد فرسوده از ناوگان خارج شود، وضعیت بهتر خواهد شد. منتفع اصلی در این موضوع وزارت نفت است چراکه نوسازی ناوگان باری به شدت میزان مصرف سوخت را کاهش می دهد و وزارت نفت باید برای نوسازی ناوگان سرمایه گذاری کند و یارانه دهد اما در عمل اقدامی نمی بینیم و در انتهای این پیگیری ها تنها خستگی برای ما و رانندگان باقی مانده است.    

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی اکبر جعفرپور پاسخ

    دیدگاه جناب سیدجلال موسوی بسیار دقیق ودرست می باشد.

  • حمید پاسخ

    این باعث افتخار ایرانه که هنوز کامیونی از جنگ جهانی دوم در ایرانه حتی کامیون از جنگ جهانی اول هم هست خواهشن بین خودمون باشه این خبر رو رسانه ای نکنید چون افتخارات ایران می‌ره زیره سوال تمام این ها که هنوز کامیونی از جنگ جهانی دوم تو ایران هست که داره کار می‌کنه بر میگرده به مسولین پر افتخار ما کجای دنیا همچنین مسولینی میتونید پیدا کنید که همچنین افتخاراتی داشته باشند بخدا هیچ جا دنیا فقط فقط تو ایران عزیز ما .

  • محسن پاسخ

    سلام.کامیونهایی هم که پلاک قدیم هستن و شهری و معدنی کار میکنن چاره ای اندیشه بشه..چون خانواده های زیادی هستن ک با همین ماشینها اموراتسان میگذرونن.‌ولی متاسفانه نه سوخت تعلق میگسره نه طرح جایگزین...اگه عملی بشه البته

  • هموطن پاسخ

    با درود فراوان،حرفهای خوب و جالب و پر معنا و پر محتوا میفرمایند ولی در عمل و اجرا چیزی نیست. با سپاس

  • کاوه عربانی پاسخ

    وقتی باپیش پول کم ۶۰۰تا۷۰۰میلیون و اقساط بلندمدت ۷۲الی۸۴ماهه تولیدکنندگان کامیونها کامیون نمیدن میشه این روزگاربیمار رانندگان و مالکین

  • حسام پاسخ

    این مملکت درست بشونیست

  • ناشناس پاسخ

    بازار ایران دست یک مشت دزدان ومافیا بی وجدان است و از همه‌ی کشورهای جهان پنجاه سال عقب هستیم

    • روشنفکر

      بگو۵۰۰سال یعنی من راننده کامیون مدل ۴۴ایران ۵۰سال دیگه میتونم افهاش ۵۰۰سوارشم؟؟؟؟

  • وحید پاسخ

    چرا دروغ میگید،لاستیک هست خوب هم هست،ماهی ۸۰ الی ۹۰ کانتینر مارک بلک لاین از انواع لاستیک داده وارد کشور میشه اما متاسفانه جای دیگه میره ولی با قیمت تعاونی به دست مردم و رانندگان نمیرسه

  • رضا پاسخ

    هر یه مدتی پیداشون میشه یه حرفی از لاستیک،روغن، سن فرسودگی میزنن بعدشم گموگور میشن،

  • ایرانی پاسخ

    به لطف خدمت شبانه روزی مسئولان دلسوز و فداکار زندگی مردم بقدری مشکل شده ک مردم بیچاره حتی توان تعمیر و نگهداری خودرو های از رده خارج خود را ندارند تا چ رسد به جایگزینی

  • ناشناس پاسخ

    خوبه ک. میدوونی ماشین بیشتر از باره تو ایران .حرف نزن کاری کن

  • S gh پاسخ

    خدا لعنت کنه باعث و بانی اینکارا رو همه دست شون تو یه کاسه هست میتونیم بمب و پهباد تولید کدیم ولی نمیتونیم چند تا کامیون قراضه رو از رده خارج کنیم الان یه سری میگن برای امنیت ماست نه داداش واسه امنیت خودشونه

  • سعید پاسخ

    کامیون داران ایرانی کامیون ها را بروز نگه می‌دارند جوری که کارایی بهتری تا کامیونهای نو چینی دارند.

  • کارگر پاسخ

    در سرزمینی که با سرعت در حال عقب نشینی اقتصادی است و مدیرانش بجای علم مدیریت و اقتصاد از علوم انسانی و الهیات بکارگیری میشوند،و مدیران در طول خدمت در دوجبهه دانشگاه و کار موفق به دریافت مدرک معادل یا مدرک اهدایی میگردند اقتصادش با تلنگری می‌شکند، حداقل اقدام به مصاحبه و ارائیه راه کار نکنند،وزارت رانتی نفت برای خودش و کارکنانش کار میکند و نفت نیفروشد و سهمی هم بدولت میدهد،نفت فروسان خثوصی هم اضافه کنید تحریم فروش هم هست هرکس برای خودش جمع میکند و ملت تنهاست،

  • ناشناس پاسخ

    صد رحمت بہ دولت روحانی این گند زد بہ زندگی مردم

    • ناشناس

      هیچ کس بدتر از روحانی نبوده و نیست

  • ناشناس پاسخ

    چه حجب یک ریس سنف به نفع مردم صحبت کرد آفرین ریس صنف دیگه سروت اندوزی میکنند این مال مردمه

  • ناشناس پاسخ

    این مملکت فردی رضا خانی مخواهد که گرانفروشی واحتکار کننده را زنده بسوزاند تا درست شود ولی متاسفانه ندارد

  • ناشناس پاسخ

    ماشینهای مدل پایین بیش ازسی سال کار را سوخت کمتر بدهید تامجبوربه تعویض شوندو امکان تعویضی هم باشه یافقط درمعادن کارکنند تاترافیک وتصادف کمتر بشه ومعاینه خودرو هم قانونی بشه نه فقط پولی

    • رهام

      درود بر جمیع کارشناسان محترم من پیشنهاد میکنم بریم به عهد عتیق و با گاری و فرغون و ارابه کارامونو راس و لیست کنیم منتی به دولت های بیگانه نداشته باشیم

  • احمدیزدی پاسخ

    کامیونی که ازجنگ جهانی دوم تابحال داردکارمیکند هزاران برابر بادوام‌تر از این کامیون‌های پیزوریه یکبارمصرف هستند.

  • مهرزاد پاسخ

    کامیون هاَی قدیم برای خراب نشدن ساخته شده بودن 🇺🇲🇨🇦 ولی تو قرن بیست و یکم برای خراب شدن ساخته میشن 😀 چینیها که جفنگن کلا

  • محمد کاظم پاسخ

    وقتی دولت 26000 دستگاه کامیون وارداتی را به یکباره و بدون اسقاط ناوگان فرسوده شماره گذاری میکند و وارد بازار کار میکند بدون آنکه افزایشی در میزان بار داخلی یا صادراتی و ترانزیت افتاده باشد مشخص است که عرضه و تقاضای صنف بهم میخورد و میشود این وضعیت بی باری و آشفتگی حمل و نقل کشور !!! هرچقدر دلسوزان و فعالان صنف نوشتند و فریاد زدند که گول دلالان را نخورید و کامیونهای وارداتی را که طبق قانون حق مسلم فرسوده داران بود بدون اسقاط شماره گذاری نکنید کسی گوش نکرد و تیشه بر ریشه اقتصاد فروپاشیده صنف حمل بار کشور زدند تا در مدت کوتاهی همان بلایی را که بر سر صنف حمل و نقل مسافری کشور آوردند و باعث نابودی آن شدند در مورد صنف حمل کالای کشور هم خواهند آورد و دیرزمانی نخواهد گذشت که کامیونی هم مانند اتوبوس باقی نخواهد ماند تا امورات کشور را بچرخاند و مملکت لنگ کامیون و اتوبوس خواهد ماند !!!!!

  • ناشناس پاسخ

    باعث شرم برای کشور ایران هست که این کامیون ها هنوز بار میبرند واقعا شرم بر آن باد که باعث این میشود

  • ارش پاسخ

    باید شرکت لیزینگ و شرکتهای چینی را تحریم کنیم واز خرید کامیون‌های مدل 1400بالاتر پرهیز کنیم گول اقصاد رانخورید به والله بار کمه ما که بیچاره شدیم