بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ تعویض کامیون فرسوده با کامیون خارجی کارکرده ؛ این فرصت شامل چه کسانی می شود؟

بر اساس اعلام ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده فرصت جدیدی برای تعویض کامیون های فرسوده با کامیون های وارداتی دست دوم ایجاد شده است.

تعویض کامیون فرسوده با کامیون خارجی کارکرده ؛ این فرصت شامل چه کسانی می شود؟
تین نیوز |

بر اساس اعلام ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده فرصت جدیدی برای تعویض کامیون های فرسوده با کامیون های وارداتی دست دوم ایجاد شده است.

برخی از رانندگان کامیون و شرکت های حمل و نقل می توانند از این فرصت برای نوسازی کامیون فرسوده خود استفاده کنند.

ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده اعلام کرد: با توجه به درخواست‌ های متعدد از طرف رانندگان و شرکت‌های واردکننده، که در سال‌های گذشته در سامانه سازمان راهداری (RPF) اقدام به اسقاط خودروی فرسوده کرده ‌اند و طبق استعلام رسمی ارائه شده توسط آن سازمان، خودروی فرسوده آن ‌ها در طرح‌ های واردات کامیون ‌های کارکرده استفاده نشده، ستاد تصمیم گرفته است به صورت محدود و کوتاه مدت، امکان انتقال گواهی کامیون سنگین و سبک از کاربری واردکنندگان به واردکنندگان (IM به IM) فراهم شود.

این گزارش می افزاید: با توجه به انباشت گواهی اسقاط خودروی فرسوده در صفحات رسمی برخی شرکت‌ ها و عدم امکان دریافت سفارش جدید واردات خودروهای تجاری و همچنین درخواست انتقال و واگذاری گواهی اسقاط به صفحات سایر واردکنندگان، این امکان به صورت محدود، انتقال گواهی اسقاط دیزل بین صفحات واردکنندگان را تنها در مدت زمان محدودی فعال می ‌کند.

لازم به ذکر است که پس از انتقال گواهی، و در صورت مسدود شدن انتقال بین صفحات واردکنندگان، امکان فعالسازی مجدد آن وجود نخواهد داشت.

با توجه به قوانین ساماندهی صنعت خودرو، تنها مراکز اسقاط تولیدکننده گواهی اسقاط را دارند و فعالسازی دسترسی انتقال گواهی تنها به صورت محدود صورت می ‌گیرد و این زمان تمدید نخواهد شد.

شرکت ‌های واردکننده انتقال دهنده گواهی اسقاط باید توجه داشته باشند که تمام مسئولیت انتقال بر عهده واردکننده است و پس از انتقال گواهی، تحت هیچ شرایطی قابل بازگشت نخواهد بود.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا پاسخ

    سلام هوو هم شامل اسقاط میشه ۲۰۰۷

  • سوئدی سوار الان پايانه بندر پاسخ

    عجب شرایطی آفرین یعنی همین کلمه محدود که به کار بردین خودش یه صف درست میکنه آره ماشین از رده خارج میکنید و تو سیستم غیر فعال میشه دیگه هم راه بازگشت نداره یا همون انصراف این شرایط رو ولی کجا کی ماشین بدین خدا میدونه تو کشورهایی مثل آمریکا آلمان سوئد اول برای دریافت ماشین نو سالم و سلامت کارهای تحویل انجام میدن بعدش ماشین فرسوده رو از رده خارج میکنن غیر فعال اگه امکانش هست اول یه شماره تلفن که دائم جوابگو باشه رو بزارید به اشتراک یه شرایط رو برای تحویل اعلام کنید تا دست دلال بی پدر رو از چاره کوتاه کنیم

  • هادی پاسخ

    سلام ما که نفهمیدیم چی گفت .شما چی ؟

  • ناشناس پاسخ

    همه کارها. سخت پیش میرود مثل بربرینگ زنگ زده

  • رضا پاسخ

    چرت و پرت

  • محمد منتظری پاسخ

    سلام این طرح باید کلید با کلید باشد

  • علی محمد هدشیان راننده پاسخ

    باعرض سلام خسته نباشید تعویض کامیونهای فرسوده باکامیونهای کار کرده اروپای فقط وفقط سویچ به سویچ امکان دارد بدون هیچگونه پرداختی از طرف مالک یا راننده

  • ناشناس پاسخ

    میرود

  • ناشناس پاسخ

    باید کامیون فرسوده راننده بدبختی راکه کارمیکند صداکرد وگفت این کامیون فرسوده راتحویل بده این کامیون جدید راببر ولی افسوس افسوس

  • ناشناس پاسخ

    پیشرفت کردیم ماشینی که درخارج ازرده خارج کشورما گورستان ماشین خارجی هاست برا ان هم صف میگشیم وارد عجب خجالت باید کشید

  • ناشناس پاسخ

    درحال حاضر طرف یک کامیون داف قدیمی داره قسم میخوره میگه هرچی کار میکنم خرجش میکم اگرکسی به این غراضه بار بده بار بده همیشه خدا خدا میکنم ماشین یاکسی جلوم نیاهمیشه دل به ارزو ترمز بوده ام خدا روزگارشان سیاه کنه سن ماشین ازمن زیاد تر صبا باید بهش سلام کنم ازم بزرگتر اگر سلام نکنم انروز خراب میشه

  • ناشناس پاسخ

    والا من خاور رو ۲۵ میلیون دادم الان شده ی میلیارد چطوری بخرمش چرا انقدر بالا رفت چرا خاور صفر انقدر قیمت بالاس خدا پدر پدراحمدی نژاد رو بیامرزه بهترین دوره که مردم تو رفا بودن دوره ۸ ساله ایشان بود خیلیا هم با پیش پرداخت کم از دم قشط صحاب کامیون شدن

  • ناشناس پاسخ

    چرا در اوایل دهه ۹۰ انقدر شرایط خوب بود از دم قسط میدادن تمام بنگاها پر کامیون صفر از دم قسط بود الان نیست ی سال کار گری بنایی حتی میکردی ب یه سال صحاب پراید ویا پژو ویا غیره میشدی کارگر بود ۵۰ حقوقش پراید بود ۷ میلیون پژو ۱۲ میلیون الان چرا هیچی باهیچی شده هیچی سر جاش نیست مگه وزن ی ماشین چقدر آهن بکار برده که ۵۰۰ میلیون و۷۰۰ میلیون ۳۵۰ میلیون قیمت میخوره خدایی هیچی سر جاش نیست مسئولین محترم بفکر باشید .

  • عزت الله شریعتی هستم از سنندج پاسخ

    هرباردولت طرحی می دهدولی نیم تمام مسولین ازرویش رد می‌شوند میگن طرح فرسوده کلیدخورد

  • تقی صبری پاسخ

    آنقدر دروغ گفتید دیگه کسی حرف شما را گوش نمیده

  • ت پاسخ

    هدف این ها نوسازی نیست فقط پول به جیب زدن و بدهکار کردن راننده وگرنه کجای دنیا برای 2میلیارد مانده 3میلیارد سود میگیرن

  • مجید پاسخ

    فعلا که هیچ کاری به نفع راننده نبوده ولی اگه بعداز تحویل دادن خودرو فرسوده چه کامیون و کامیونت و غیره ....پول کلانی نگیرن که راننده گرفتار بشه.... خیلیا شرکت میکنن خصوصا ماشینا اروپا یا آمریکا یا ژاپن فقط باشن که عالیه....

  • ناشناس پاسخ

    این طرح فقط باید بدون هیچ سود بانکی باشد، کامیون فرسوده را تحویل بگیرن و به جاش کامیون نو بدن ، والا ماشین خریدن و سود بانکی و بنگاهی را که همه بلدن