◄ معطلی رانندگان کامیون در گمرک آستارا مشکل ادامه داری که حل نمی شود
رانندگان کامیون فعال در بخش ترانزیت کالای جاده ای از شرایط نامناسب و معطلی چندین روزه در گمرگ آستارا خبر دادند.
رانندگان کامیون فعال در بخش ترانزیت کالای جاده ای از شرایط نامناسب و معطلی چندین روزه در گمرگ آستارا خبر دادند.
به گزارش تین نیوز، رانندگان ترانزیت در تماس با خبرنگار ما عنوان کردند: انتظار و معطلی رانندگان برای برای ورود و خروج از گمرک آستارا بسیار طولانی است و زمان زیادی بین ثبت نوبت و فراخوان به گمرک صرف می شود.
آنان تاکید کردند: حدود 9 روز زمان می برد تا نوبت رانندگان در گمرک آستارا فرا برسد و رانندگانی که با پته گمرکی نوبت زده اند در گمرک مبدا در زمان بارگیری فراخوان شوند.
به گفته آنان، همچنین یک تا 2 روز هم زمان می برد تا کامیون ها با درخواست گمرک، داخل گمرک آستارا بشوند.
رانندگان ترانزیت افزودند: باسکول و اسکن نیز یک روز معطلی دارد و رانندگان مجبورند سه تا چهار روز داخل گمرک آستارا مدام خودروهای خود را استارت بزنند.
به گفته آنان، همه اینها در حالی است که رانندگان در این مدت نه به سرویس بهداشتی دسترسی دارند و نه به غذا خوری و با این شرایط باید در باران و خاک و باد و آفتاب معطل باشند.
این انتقادات در حالی بیان می شود که غلامعلی نیک فهم مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در آبان ماه سال گذشته با اشاره به راه اندازی سامانه نوبت دهی مکانیزه در پایانه مرزی آستارا گفته بود: در حال حاضر رانندگان عزیز کامیون های باری می توانند به واسطه این سامانه در هر نقطه از کشور که هستند نسب به اخذ نوبت قبل از رسیدن به مرز آستارا اقدام کنند.
آن طور که خبرگزاری ایلنا در آن زمان نوشته بود: نیک فهم با بیان اینکه ما آمادگی داریم ورود و خروج تا سقف ۷۰۰ دستگاه خودرو را به صورت رفت و برگشت مدیریت کنیم، افزوده بود: نکته ای که حائز اهمیت است این است که ما هرچه مدیریت و برنامه ریزی داشته باشیم به نوعی بستگی به این دارد که پذیرش گمرک ایران و جمهوری آذربایجان به چه تعداد خودرو در روز برسد.