بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ خطر کمبود شدید اتوبوس جاده ای برای سفرهای اربعین/ ابلاغیه دولت فراموش شد

در حالی که معاون اول رئیس جمهور، اردیبهشت ماه امسال در بخشنامه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت را مجاز دانست نسبت به ثبت سفارش ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال اقدام کند، اما تا کنون هیچ اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

خطر کمبود شدید اتوبوس جاده ای برای سفرهای اربعین/ ابلاغیه دولت فراموش شد
تین نیوز

در حالی که معاون اول رئیس جمهور، اردیبهشت ماه امسال در بخشنامه ای  وزارت صنعت، معدن و تجارت را مجاز دانست نسبت به ثبت سفارش ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال اقدام کند، اما تا کنون هیچ اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش تین نیوز، این در حالی است هدف از ابلاغ این دستورالعمل، توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی اعلام شده بود و اکنون مدت زمان زیادی به آغاز سفرهای اربعین باقی نماده  و حتی از مدتی پیش نیز ستاد اربعین کشور فعالیت خود را آغاز و جلسات متعددی نیز برگزار کرده است.

با این حال فعالان بخش حمل و نقل مسافری که پیگیر خریداری و واردات اتوبوس های دست دوم خارجی بر اساس این ابلاغیه بودند، می گویند تا کنون LC برای انجام این کار گشایش نیافته و بدین ترتیب هیچ اتوبوس خارجی وارد کشور نشده است و امکان کمبود اتوبوس برای سفرهای اربعین به شدت وجود دارد.

به گزارش تین نیوز، در متن  ابلاغیه محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور که اردیبهشت ماه امسال منتشر شد خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های راه و شهرسازی صنعت معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

1- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲۰۰۰) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تأیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می شود.

نامه محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در مورد واردات ناوگان دست دوم

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.