بازدید سایت : ۳۴۶۸۲

◄ سقوط قیمت کامیون در انتظار یک خبر ؛ دو دستگی در بازار کامیون بر سر دلار 50 هزاری

بازار کامیون این روزها ملتهب است و معامله گران در انتظار خبر سقوط دلار به کانال های زیر 50 هزار تومان به سر می برند. در صورتی که این اتفاق محقق شود سقوط قیمت کامیون قطعی به نظر می رسد.

سقوط قیمت کامیون در انتظار یک خبر ؛ دو دستگی در بازار کامیون بر سر دلار 50 هزاری
تین نیوز

بازار کامیون این روزها ملتهب است و معامله گران در انتظار خبر سقوط دلار به کانال های زیر 50 هزار تومان به سر می برند. در صورتی که این اتفاق محقق شود سقوط قیمت کامیون قطعی به نظر می رسد.

ریزش های دلار در هفته های اخیر و ورود اسکناس آمریکایی به کانال 56 هزار تومان، زمزمه های سقوط قیمت ها در بازار کامیون را تقویت کرده و معامله گران این بازار بر سر تداوم افت قیمت دلار و آینده قیمت ها در بازار تحلیل های متفاوتی ارائه می کنند.

با وجود آن که امروز شنبه 30 تیر 1403 دلار به کانال 57 هزار تومان صعود کرد و نتوانست خود را در کانال 56 هزار تومان حفظ کند اما پیش بینی می شود در هفته جاری دلار باز هم به کانال 56 هزار تومان بازگردد.

معامله گران بازار کامیون این روزها چشمی به تحولات بین المللی و خصوصا جنگ غزه و چشمی دیگر به تحولات سیاسی داخل کشور دارند تا اثر این تحولات را بر بازار ماشین های سنگین کشور پیش بینی کنند.

مهم ترین پارامتر موثر بر قیمت کامیون ، نرخ ارز است که این روزها روند ریزشی دارد و اگر حمله اخیر حوثی ها به تل آویو نبود شاید دلار در اواسط هفته جاری کانال 56 هزار تومان را هم از دست می داد. با این حال، اغلب فعالان بازار ماشین سنگین معتقدند روند کاهشی قیمت دلار جدا از اتفاقات اینچنینی ، همچنان ادامه دار خواهد بود.

وضعیت این روزهای بازار؛ شروع کاهش قیمت کامیون

گشت و گذار در بازار کامیون حکایت از آن دارد که قیمت ها در بازار کاهشی است. معامله گران از کاهش 5 تا 10 درصدی قیمت کامیون و کشنده از زمان پیروزی پزشکیان در انتخابات خبر می دهند.

در حال حاضر بین معامله گران بازار در مورد پیش بینی تحولات آینده دو دسته عقیده وجود دارد؛ گروهی معتقدند دلار تا کمتر از یک ماه دیگر به زیر 50 هزار تومان سقوط خواهد کرد و شاهد ریزش شدید قیمت کامیون نیز در بازار خواهیم بود. دسته ای دیگر معتقدند دلار تا پایان سال بین 50 تا 60 هزار تومان نوسان خواهد کرد و ریزش سنگینی در بازار کامیون اتفاق نخواهد افتاد.

قیمت روز برخی کامیون های پر طرفدار

کامیون کشنده ولوو fh-500      کارکرد حدود 600 هزار کیلومتر مدل 2020 قیمت 6 میلیارد و 700 میلیون تومان

کامیون کشنده فوتون ۱۴۰۴  صفر کیلومتر  مدل 1403 قیمت 2 میلیارد و 600 میلیون تومان
 
کامیون کشنده ولوو fh-500 کارکرد حدود 300 هزار کیلومتر مدل 2021 قیمت 8 میلیارد و 250 میلیون تومان

 

 
 

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.