◄ ضرب و شتم راننده کامیون/ خطر بومی گرایی در مراکز توزیع بار جدی است
اتفاقات چند هفته اخیر در استان های مختلف حکایت از آن دارد که روند توزیع کالا در مراکز حمل و نقل بار به سوی درگیری های قومیتی می رود که این موضوع امنیت کشور را با خطر مواجه می کند.
اتفاقات چند هفته اخیر در استان های مختلف حکایت از آن دارد که ادامه روند بومی گرایی در مراکز توزیع بار در استان های مختلف ممکن است به درگیری های قومیتی منجر شود که به طور قطع برای امنیت و منافع ملی کشور خطرناک خواهد بود.
خبر مهم امروز را بخوانید:
◄ افزایش فروش قسطی کامیون و تریلی در مرداد 1403 ؛ چرا قسطی فروشی رونق گرفته است؟
به گزارش تین نیوز، هنوز مدت زمان زیادی از تجمع رانندگان کامیون در اعتراض به نحوه توزیع بار در شرکت ذوب آهن نگذشته و هنوز خبر شکستن شیشه یک راننده اصفهانی در فولاد سنگان کهنه نشده که امروز خبر ضرب و شتم یک راننده گنابادی در یزد به دست خبرنگار ما رسید.
خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:
سقف تعهدات بیمه تکمیلی رانندگان کامیون؛ نیازمند تغییر!
تعطیلی یکشنبه رانندگان کامیون را نقره داغ کرد
آنچنان که رانندگان گنابادی به خبرنگار تین نیوز گفته اند: ضرب و شتم راننده گنابادی در پی آن صورت گرفت که وی نسبت به بار تحویلی خود در یزد، اعتراض کرد.
به دنبال اعتراض این راننده، گشت انجمن رانندگان کامیون یزد به محل با بارگیری مراجعه کرده و پس از بررسی موضوع ، ضمن توقف راننده، بار او نیز تخلیه می شود.
آن طور که شاهدان حادثه می گویند، اعضای انجمن یزد به رانندگان گنابادی گفته اند که در یزد رسم بر این است که اولویت بارگیری بارهای اعلانی به مدت 9 روز با رانندگان یزدی یعنی رانندگان بومی است و بارهای باقی مانده به مدت سه روز بین رانندگان غیر یزدی یا به عبارتی غیر بومی توزیع می شود. رانندگان گنابادی اما تاکید کردند با چنین شرایطی آنان مجبورند یا بار با قیمت پایین بارگیری کنند و یا خالی به شهر خود بازگردند که این کار به معنی کاهش بهره وری ناوگان حمل و نقل جاده ای و در نهایت به ضرر اقتصاد ملی است.
به گفته رانندگان گنابادی، به هر روی، پس از توضیحات مسئولان انجمن صنفی، وقتی راننده معترض از محل انجمن خارج می شود توسط چند فرد ناشناس مورد حمله و ضرب و شتم قرار می گیرد.
این اقدام یزدی ها موجب شد رانندگان گنابادی هم تصمیم به تلافی گرفته و امروز و پس از بازگشت به گناباد با برگزاری تجمع اعتراضی خواستار ممانعت از بارگیری رانندگان یزدی شدند.
در نهایت با پادرمیانی محمد علی میر رئیس انجمن صنفی رانندگان گناباد و توجیه رانندگان در مورد عدم ادامه شیوه خلاف و غیر اخلاقی رانندگان در یزد و تاکید وی بر توزیع عادلانه بار، با موافقت رانندگان گنابادی این اقدام صورت نگرفت و بار به صورت عادلانه بین رانندگان بومی و غیر بومی توزیع شد.
گزارش خبرنگار تین نیوز حاکی است، اگرچه امروز انجمن صنفی رانندگان گناباد توانست از دو دستگی و بومی گرایی و بروز درگیری در بین رانندگان کامیون ممانعت کند اما در صورتی که راهکاری جدی از سوی مسئولان امر پیش بینی نشود، ادامه روند بومی گرایی در مراکز توزیع بار در استان های مختلف ممکن است به درگیری های قومیتی منجر شود که به طور قطع برای امنیت و منافع ملی کشور خطرناک خواهد بود.
با سلام خدمت تین نیوزی های عزیز. دلیل این امر را باید در دو نکته جستجو کرد، اول اوضاع خراب اقتصادی ک کامیون آماده حمل بار بیش از میزان بار قابل حمل شده و شعارهای مبنی بر راه اندازی صدها کارخانه راکد را زیر سوال می برد و دومین دلیل ان را هم باید در عدم توانایی مدیران کل در اداره امور حمل و نقلی بدانید. سوابق آقاری رستگاری چیست؟ کجا بوده؟ چه کسی ایشان را وارد سیستم راهداری و حمل و نقل کرد، چرا سازمان اهداری و حمل و نقل کشور تحت اجبار پذیرفت که مهندس علیخانی را با زور بازنشسته کنند و ایشان را در قیاس با سایر کارکنان با تجربه، به مدیرکلی انتخاب کنند. متاسفانه آقای امانی به شدت در مقابل نمایندگان و استانداران ضعیف است.
مگه کارخانه خوابیده هم داریم یا کارگاه عده ای دروغ گو که میگن نه بیکار در کشور هست نه کارخانه و کارگاه تعطیل همه در حال فعالیت هستن خدایا ما را از شر تندروهای دروغ گو نجات بده
مسوولانی که با حذف اسقاط ناوگان فرسوده برای شماره گذاری ناوگان وارداتی موجب شدند به یکباره ۳۳ هزار کامیون به سرجمع ناوگان اضافه شود بدون اینکه ناوگان فرسوده ای اسقاط و حذف گردد مسبب اصلی وضعیت فعلی صنف حمل و نقل هستند و باید جوابگوی تصمیمات و اقدامات اشتباه خود باشند
راننده میخایی
اصفهان
فقط اصفهان
وای یزدی ها افرادی مغرور و قلدر اصلا ادم نباید با اینها حرف بزنه
بومی گرایی سالهاست درنحوه توزیع بار حاکمه مخصوصا بندرامام تبریز که تراکتورهای یک تریلی اصفهانی را پیاده کردند واعلام باررا بازبان ترکی میخوانند باید ازانجمن صنفی رانندگان خارج شود
اصلا اینطور نیست وما رانندگان یزدی وقتی بعد ۹ روز نوبت بارنامه میگیریم به محل بارگیری مراجعه می کنیم میبینیم ما شین پلاک۱۲ اومده مستیم وبی بارنامه بزنه خودم به شخصه ۱۰ تاش گزارش دادم وکسی برخورد نکرده
دروغ میگی رانندگان بافق که میگن بار اصلا نباید در سامانه هزار بار اعلام بشه
چرا اینقدر از کامیونداران یزدی و بندرعباسی و تبریزی بد میگن!؟ چرا راجب بقیه استانها بد نمیشنویم؟ پس حتما مشکلدارین که همه ازشما۳تا استان موقع بارگیری مینالن
با باید تبق نوبت انجام شود
علت کمبود بار و واردات کامیونهای جدید بدون خروج کامیونهای قدیمی از ناوگان
هر سال دریغ از پارسال . ضعف مدیریت در همه جا به چشم میاد .اگر آشناهاتون رو مسول میکنید یک دوره مدیریت اجباری بگذارید تا بتوانید راحت وبی درد سر چپاول کنید وآرامش جامعه رو حفظ کنید آرامش که حق مردم هست .پول وغارت مال مسولان
وقتی رئیس جمهور ما قومی انتخاب می شود چه توقعی از چند راننده بیچاره
منظور رییس جمهور ها ی ایرانه یا جای دیگه
در ایران کلی مقام ومنصب هست از رییس جمهور گرفته تا بقیه عنوان ومقامهای الکی در وزرات وکابینه و مجلس و بعد سازمانها وغیره وهمه حقوق های هنگفت وکارایی در حد حرف زدن
باسلام خدمت دوستان عزیز بدلیل اینکه نظارت بر این شغل نبوده و عده ای سود جو بدون هیچ گونه مسئولیتی جایگاه راننده و رانندگی را خراب نمودهاند مافیای خرید و فروش کامیون و افراد خاصی که ازاین راه رانندگان را بیچاره وخانه نشین کرده ام باعث بوجودآمدن وضعیتی هستند که الان کمکم احساس میشود با ورود دلالان و خرید و فروش کامیون در بورس و اقساط بالاوسودوبهره های زیاد راننده را مجبور به هرکاری میکنند .والان بدلایل مختلف زیاد هر کسی که فکرش را بکنی ادعای رانندگی دارد بدون تجربه و بدون اینکه شاگردی کرده باشند راننده شده ولی هر شغلی که بخواهی انجام دهی اول ازش سابقه ومعرف را درخواست میکنند حالا رانندگی ادمهایی وارد این شغل شدهاند که نه ازلحاظ فنی تجربه دارند و نه کاری واگر همین طور پیش برود اتفاقات خیلی بدتری خواهد افتاد امیدوارم هرچه زودتر چارهاندیشی کنیدتا رانندهها بیشتر از این دچار مشکل واین اتفاق ها نشونداصل زیرساخت درست نشود فایدهای ندارد باتشکر حیدری پور
سلام چرا از یابندرامیر اباد که بومیها بعدتر از همه جای ایران دارن بدونه بهانه با غیر بومی کتک کار انجام میدهند حتی باربری هم کمک بومیها مکند
با سلام و خسته نباشید خدمت همکاران این مشکلات زایده بی دروپیکر بودن شغل رانندگی ورود همه مشاغل به این حرفه وعرضه کامیونهای اقساطی به عبارت دیگر برده پروری از سوی مافیاوموسسات و شرکتها میباشد.ودر نهایت حریص بودن بعضی از مالکان ....
مشکل برنامه ترابت نت هستش لعنت
عرض سلام و احترام
در شهرستان اردکان یزد خیلی اوضاع از همه جا بدتر است.اولویت با فقط رانندگان اردکانی است ..حتی بار به رانندگان میبدی که همسایه چسبیده به اردکان هم هستند داده نمی شود.
سلام متاسفانه بومی گرایی در سراسر ایران بجز تهران داره گسترش پیدا میکنه طوری داری میشه ک ایران داره ایالاتی میشه .هر منطقه برا خودش قانونی جدا برا خودش گذاشته
متاسفانه بیشتر مقصر این موضوع انجمن های صنفی هستن.ک خودشون مالک کامیون هستن وهیچ توجهی ب اعتراض غیر بومیها ندارن
بنده خودم به شخصه چند مورد اعتراض وبعضان به درگیری لفظی با انجمنها شده ام ک به هیچ نتیجه ی نرسیدم.مخصوصا استان یزد.و استان کرمان
واقعان متأسفم برا خودم ک این شغل ب اینجا کشیدن.و دولت ک هیچگونه اقدامی یا بلد نیست یا نمیخواد انجام بده در این رابطه
دقیقا این طور هست که مافیا ها خودشون صاحبان بار کامیون و بارنامه هم صادر میکنند و این وسط همشهری گری و قوم گرایی هم انجام میدهند حالا ترک ها یا یزدی ها یا لرها فرقی نمیکند ،، اون کسانی که بارنامه صادر میکنند مقصرند که فامیل گرایی اونجا هم موج میزنه
من هم از عسلویه خالی اومدم شیراز. باز رو له بومی میدادن .الان ماشین رو فروختم شدم دلال .کارت هوشمند م سوخت راحت شدم از باربری و کمیسیون های چند میلیونی
سلام این کار یزدی ها از 10سال پیش انجام میدن
استان خراسان همشون بار که میزند با کرایه نیسان میبرند
شما دوست عزیز اگر تشریف بیارین پایانه مشهد میبینید که از همه شهر ها حضور دارن به غیر از خوده خراسانی ها
در واقع پایانه مشهد رو غیر بومی ها میچرخونن و به خوده خراسانی ها باربری ها تمایل بار دادن را ندارن و اکثر خراسانی ها هم به این دلیل ترانزیت کار میکنن وای اگر در شهرهای دیگه جستجو کنی داخل پایانه بار ۹۰ درصد ماشین ها و راننده ها برای همون شهر هستن ولی مشهد این چنین نیست ۹۰ درصد از شهرهای دیگه هستن و تنها جایی که بومی گرایی نداره پایانه مشهد هست تا جائی که غیر بومی باشه به بومی ها بار نمیدن
امید به روزی که مثل انسان کار کنیم و خودمون رانندگان ایرانی متحد بشیم و مثل همکاران با احترام به دور از هر قومیتی در صلح و دوستی با هم کار کنیم
این دست آورد مهم حاصل زحمات شبانه روزی دکتر احمدی نژاد در دوره ریاست جمهوری اش می باشد طبق دستور ریاست جمهوری وقت(احمدی نژاد) در یکی از سفر های
استانی ایشان به بندر امام خمینی خوزستان این دستور صادر شد که رانندگان بومی می توانند بدون نوبت بارگیری نمایند وامروز این فاجعه به بار آمده ودر بعضی از استان ها هم اجرا می شود
همه جا رو پر کردن از کامیون بدتر از این میشه
سلام و عرض ادب عزیزان مسئولی که سفراشون از طریق هوایی صورت میگیرد متوجه جادهای کشور نیستن جادها بقدری خرابه که هم استهلاک ماشیناوهم سلامت رانندگان رو به خطر انداخته چرا کسی بفکر راههای کشور نیست
مملکتی که بی صاحب باشد و دنبال صاحب برایش بگردند بهتر از این نیست یعنی شعور وجود ندارد که نرم افزاری طراحی شود و بار عادلانه تقسیم شود شعوری نیست که تمام مشتاجرها در یکم هر ماه همه باهم جابجا نشوند و نرم افزاری طراحی شود و نوبت یک هفته ای داده شود در اصل به دلیل بی صاحبی مملکت است که مسئولان خود ناتوانند و دنبال صاحب می گردند و یک مشک گریه می کنند
همیشه همینطوربوده وهست،دلتون خوشه کدوم مسئول؟؟؟همه فکر چاپیدن وپرکردن جیبشونن تاوقتی که پشت میزهستن،من دوساله ماشین فروختم ونفس راحت کشیدم،ازدلال بارتاپلیس راه تااداره راه همه دنبال پول گرفتنن،کدوم شهرعادلانه هست؟؟؟من چندسال بودخالی برمیگشتم،چه تهران چه کرج،همدان،کرمانشاه که به زبون خودشونم اعلام بارمیکنن که غیربومی متوجه نشه،چه خوزستان،شمال کلا،بندر کلا،اصفهان،ووووو فقط شیراز خدایی خوب بود.مگه باراوله که درگیری میشه؟چرامسئولین کلاتوهراوضاعی یه طوری رفتارمیکنن که انگارباراوله یاهمه چی گل وبلبله،خستمون کردن بااین بی عرضگی وندونم کاریا
چند سال قبل سیرجان و خواف تایباد باهم مشکل داشتند ولی دیدن باهم کنار بیایند حالا سنگان همیشه بار آهن دارد اگه قرار باشه راننده خراسان بره شهر دیگه کتک بزنند خراسان بیایند کتک میخورند پس باهم بسازید کرایه جاهای دیگه زیاد خوب نیست
جامعه ماطوری شده که بچه های ۱ساله هم میدونند،تمام میزهای مدیریتی، وزارتی و...همه یاوراثتیه یاپارتی،یاخیشاوندی،واگرنه مااگرازنخبه هااستفاده میکردیم روزگارمان این نبود،مارتبه جهان سوم راشکستیم وبه جهان سی ام تنزل کردیم،مامردمانی شریفی هستیم که خودمان ازگرسنگی سربه خشونت،افسردگی،فحشاودزدی وغارت میزاریم وسرمایه مان برای کشورهای همسایه خرج میشه >
سلام
تفرقه عامل نا امنی
اصولا استان یزد آزادترین پایانه بار را دارد مگر اینکه نسبت به عملکرد آن آگاهی نداشته باشید و بخواهید مقررات را نادیده بگیرید.
محوله در اعلامبار مرکزی فقط به فاصله کمتر از نیم ساعت مشمول توزیع و تقسیم است که بومی و غیر بومی ندارد مگر مواردیکه صاحب کالا و باربری بدلیل اهمیت یا ارزش و شروط قانونی دیگر مثل کرایه مدت دار ... بخواهند از بومی مسبوق به سابفه استفاده نمایند،
بهر حال قریب به اتفاق موارد به ترتیب نوبت سفارشات توزیع می گردد بومی و غیر بومی هم ندارد.
البته نیمی از سفارشات رسوب می نماید که حتی در فضای مجازی جذب می گردد ،شاهد این مطلب مراجعات مستقیم غیر بومی ها به واحدهای تولیدی و حجم بالای صدور اسنادحمل به اصطلاح پلیس راهی توسط باربریها می باشد.
رانندگان خراسان رضوی و جنوبی در مسیر منزل متقاضی محمولات و مقصد خاص مثل بازارچه ماهیرود هم هستند، مشکلی نیست باید بیایند در نطام توزیع و تقسیم که این روزها بیش از یکهفته برای اولویت اول شدن زمان میبرد وگرنه محوله های آزاد زیاد است.
پیشنهاد ما تعامل استانها در مسیر رفت و برگشت با اولویت و تقسیم بین رانندگان بومی مبداء و مقصد با محوریت شرکت حمل می باشد .
مشکل از جایی شروع می شود اولا باربربها فاقد قرارداد و رابطه حقوقی با صاحبان کالا و رانندگان حتی ملکی خود هستند و از این بدتر محدود به حوزه و صرفا برای مسیر رفت بوده و در برگشت نقشی نخواهند داشت.
اگر بجای فرستنده، گیرنده کالا متصدی حمل و مامور اجراء راننده را انتخاب می نمود و با بارنامه الکترونیک مجازی منع حوزه وجود نداشت این تعامل با محوریت شرکت حمل و بومی های مبداء و مقصدها تحت عنوان قراردادهای مشارکت و مباشرت حمل و همبستگی شرکتها در مصوبه شورایعالی هماهنگی ترابری کشور بهتر صورت می گرفت ولی ظاهر دلالی و کارچاق کنی عناصر حاکمیتی و سهم خواهی اولویت دارد.
تصور نکنید بنگاههای بزرگ مجانی سفارشات حمل که حداقل ده درصد کارمزد دارد را مجانی به باربری می دهند یا اینکه این باربری بنا به دستور و توصیه از بیرون کار نمی کند و اگر راسا نبود در تعاملات صنفی باربریها خط قرمز های رقابت حمایت شده وجود ندارد.
رانندگان یزد مظلوم ترین در کشور هستند چون یزد برای حمل آزاد اکثر محمولات ساختمانی، معدنی کشاورزی محدودیت توزیع و تقسیم قائل نیست لذا مراجعات مستقیم غیر بومی بویژه از مرزهای زیاد است ، راننده یزد بجز خاک کاشی باری برای برگشت ندارد و تردد یکسر خالی را زیاد داریم حالا مثلا محموله های تجاری و سبک کرایه نقد را هم بدهیم به گنابادی که خاک برگشت بزنیم!!!؟
فعلا همجا بومی گرایی شده غیر از اصفهان به غریبه بهتر بار میرسه تا بومی ها
یزد معدن بی عدالتی بار هست باید یه فکری برایش بکنن
خدا لعنت کنه اون که بومی گرایی رو اورد
چرا دروغ؟؟
این دوستان بدون نوبت در پایانه یزد با توافق بین باربری و راننده وکرایه کم بار و زده اند که اداره حمل و نقل یزد بار را طبق نوبت به کامیونداران داده است
یزد و شیراز وگناوه وغیره ندارد همه جای ایران همه برای مردم ایرانه همه جای ایران سرای من است این شهرو ان شهر هم ندارد.
باسلام بنده راننده هستم نیشابوری حدودن سه سال بار به طرف چابهار میروم هنوز نتوانستم گزاری دراین بزنم ماشینم ده چرخ خودشان انقدر ماشین دارن بیحدولی بارمیزنندبرای فولاد خراسان جای پمپ کز اویل میزنند نیامدیم بگیم شما بچه قاین هستی حق نداری سوخت گیری کنید بعضی استانها حرف بزنید شما بومی هستی حق نداری سوخت گیری کنید من ماندم چرا دولت جلو اینجواشخاصهارانمی گیرند
وقتی کشور ما تبدیل شده به زباله دان برای اروپا یعنی کشور اروپایی ۵ سال از ناوگان خود استفاده کرده بعد با رانتی که داشته با عنوان واردات خوردو سنگین ماشین های مستعمل خود را به کشور ما سرازیر نموده آن هم بیشمار نتیجه این میشود اگر مسوولان محترم واقعا به فکر نوسازی هستند چرا دست دوم و چرا با تعداد بیش از نیاز باید وارد بشه که امروز باید برای کسب در آمد چیزی شبیه یک جنگ درست بشه و وقتی اقتصاد شکوفا نیست این تعداد کشنده و کامیون برای چی وارد کنیم
چرا چرت میگی چرا تفرقه میندازی بین رانندگان
بار خارج از نوبت از پایانه بارگیری کرده
انجمن رفته تخلیش کرده
اصلا کسی درگیر نشده
این چه سمیه اگر قرار باشد که هر کسی در استان و محله خودش بارگیری کند پس اون شخص بومی باید پلاک عمومی را فک و پلاک بومی و شخصی نصب کند که متعاقبا هم باید پول سوخت کامیون خود را هم از محل همان استان خود پرداخت کند و دولت نیز نباید یک لیتر گازوئیل برای اینچنین استانهایی ارسال کند تا ببینم میتوانند یک تن بار را جابجا کنند یا نه مگر مملکت ارث پدری ایشان هست؟
متاسفانه در دنیا اتفاق می افتد که فردی یا عده ای نژاد پرستی میکنند ولی در کشور ما این وضعیت غم انگیز دردناک وتاسف بار به حتی فرد پرستی تک پرستی ونادانی حماقت کشیده شده وتمما به فقر وبیکاری وناراحتی روحی ورولنی مردم بر میگردد
سلام این مشکل در اکثر شهرها وجود دارد بار خوب را به راننده بومی میدهند در بندرعباس هم به این شکل است بجز تبریز وتهران در تمام استانها بار را اول به رانندکان بومی میدهند
ایرانی ها قوم گرا نبودن ونیستن .قوم گرایی مال قوم بنی هندل هستش نه مردم خوب ایران قانون بارگیری باید اصلح شود .و خود کامیونداران صاحب امتیاز باشند نه احزابی ها
بیچاره مردم ایران،به چه روزی افتاده اند واکنون هم فکر میکنند باتعویض رییس جمهور چیزی عوض میشود،ایران بسته وتحریم هیچ پیشرفتی نخواهد کرد،
مسبب اصلی برخی افراد دارای تریبون هستند که با تایید این اعمال بدون ملاحظات کشوری میشوند ما همه یک کشور هستیم واین بومی گرایی درانتخاب ها بکارگیری نیرو استخدام ها باعث این چنین درگیریها میشودوباعث لوث قوانین شایسته گزینی شده سازمان راهداری خودش قوانین کارآمد داشته وبر اساس زمان ورود کامیون واخذ نوبت رانندگان دراعلام بار شرکت میکنند بنظرم وجودانجمن صنفی رانندگان تصمیمات غیر کارشناسی آنها باعث این درگیری ها باشد
حاالا میگن عرب هابدن..شبانه روز۶هزارتریلی ازبندرامام بارگیری میکنند درگیری کم دیدم
راننده اهل کردستان در مناطق بندر نشین به جک کامیون خودش دارش زدن واقعا زجر اور هست
باسلام اینگونه المال متاسفانه از کوتاه فکری سرچشمه می گیرد وکوتاهی مسئولین منترم و صددرصد خلاء قانون جامع که در صورت اینگونه اعمال برخور. شدید قانونی اعمال شود تا عده ای سوء استفاده نکنند.
کسی به فکر این حرفا نیست راننده ها کسی رو ندارن
همش دروغ
سلام
برادران راننده امسال خوبه اما با این روند واردات کامیون و خارج نشدن کامیون های فرسوده
سال های دیگه واسع یه بار درگیری میشه و راننده بیچاره کشته میشه و هرج و مرج میشه
واسه یه لقمه نون شکم هم پاره میکنیم
امیدوارم مسئولین جلو این اتفاق را بگیرن
متاسفانه در همه امور مملکت بومی گرایی، قومیت و طایفه گری وجود دارد این مسئله بار کامیون که چیزی نیس
همه جای ایران رفتم بار بردم اما هیچ کجای ایران استان فارس نمیشه
من بچه تبریزم هرموقع بار بردم یا از استان فارس بار زدم هیچ قومی مثل بچه های استان فارس ندیم از پمب گازییل و باربری و سوپری و مخصوصا راننده های گل استان فارس بهتر و خون گرم تر و عزیز تر ندیدم و نخواهم دید
چند سال پیش شمال سیل اومد اتفاقا من اونجا بودم نون دونه ای دو پانصد تومان تا بیست هزار تومان رفت همه ظلم به هم میکردن همه چی گرون شده بود اما شیراز سیل چند سال پیش از نظر اتفاق پایانه اکبرآباد بودم رفتم دروازه قرآن با چشم دیدم مردم بافرهنگ شیراز تو سرما با زن و بچه با زور مردم غریب میبردن خونهشون درب تمام هتل ها رایگان باز شد تعمیرگاه مجانی ماشین ها را تعمیر و صافکاری میکردن موبایلی ها مجانی گوشی ها سیل زدگان رو تعمیر کردن نون و غذای گرم رایگان پخش میکردن بخدا با چشم خودم خدا را در چشم مردم شیراز دیدم
درست گفتن فرهنگ و ادب و خونگرمی تو ذات مردم شیراز و استان فارس هست دم همشون گرم که واقعا خوب ذاتی و نسل پاکی هستن فدای همشون
کاش بقیه مردم ایران از فرهنگ شیراز یاد بگیرن و باهم مهربون باشن و احترام هم بذارن و غریب کش نباشن جسارتا منو ببخشید من بی ادبی به نژاد هیچ ایرانی نکردم فقط مثال زدم
سلامتی همه ایران زمین
سلام خداترس باشیم همه چیز دورست میشه
متاسفانه من خودم راننده هستم متاسفانه رانندگان از قانون جنگل پیروی میکنن خودشم فقط به همکار شون توهین یا فوش میدن .
چطوری هر وقت جنگی صورت بگیره همه از سراسر ایران به دفاع از وطن بلند میشن همجای ایران سرای من هست این بومی سازی دیگه چه صیغه ای هست. یا شاید تفرقه بنداز حکومت کن. مردم به جون همدیگر نندازید.لطفا اگر مسئولان گوش شنوایی دارند در این زمینه هر چه زودتر اقدامات لازم انجام بدن.وگر نه بعد از مرگ سهراب نوش دارو دیگه فايده نداره.از ما گفتن بود
با سلام هنوز در بعضی پایانه ها باربری ها با راننده توافق میکنند و کرایه قانونی مینویسند ومبلغ کلانی از راننده دریافت میکنند و اگر شکایت کنیم الحق وانصاف پیگیری میکنند واضافی را از باربری میگیرند وتمام باید باربری خاطی را جریمه کنند تا باربری به خودش اجازه ندهد تکرار کند و سیستم شأن را در هر بار تخطی از قانون مدتی قفل کنند
این کار هم باید سیستمی بشه مثل توسی واسنپ بار سراسری بشه ولز روی نوبت تحویل راننده بشه این روزا با این تکنولوژیها که نباید این چیزا باشه
یه عده معلوم نیست ازکجاامدن ادعای بومی بودن میکنن بی شرفی ازاین بدتر نمیشه حالا هرجا وهرکی میخاد باشه .چوب بدبختی یک سرش میخوره سرخود طرف
با سلام خدمت تمام همکاران گرامی یزد نوبت بزن بار بگیر طبق نوبت علانبار این دوست عزیز گنابادی بار بدون علانبار گرفته با کرایه پایین و انجمن صنفی بارش رو تخلیه کرده حتی خود بچه های یزد هم حق تخلف ندارن شما اگر واقعا دنبال تفرقه هستی برو بندرعباس رو درست کن که همشون ماشین صفر دارن و تیغه بستن بهترین بار رو میزنن رفت و برگشت و به ریش همگی میخندن نه یزد که تمام بارهایش شده برای بچه های مرز برو کاشی آجر و غیره بار بدون نوبت تو یزد نداریم چرا واقعا آدم باید ناحق بگه شما که میخواهید با کرایه مفت گردن دلال و صاحب رو کلفت کنی یزد نیا عجله داری فقط بار مفتی ببری یزد نیا یزد طبق سالن علانبار هست و بس نوبت بزن عین یزدی بخواب بار بزن لطفا اگر واقعا میخواهی درستش کنید برو سیرجان رو درست کن برو کرمان و بردسیر رو درست کن برو بندرعباس و بندرامام رو درست کن بار تجاری یزد طبق سالن علانبار هست و بس شما هنوز بار خالی نکردی داری با دلال زیر قیمت بار جور میکنید اگر شما دوست عزیز بار مفت نمی زدید الان این وضعیت کرایه در یزد نبود پس دنبال تفرقه نباش همه همکاران رو سر ما جای دارن و مردم یزد همگی خوب و با انصاف هستن مگر شما مشکل داشته باشید با حقوق شهروندی و نبود اطلاعات کافی از پایانه یزد
نظر آخر
عزیز من چرا از هر موضوعی سوءاستفاده مینمایید
من اصفهان هستم کل بار اصفهان پاسخگوی رانندگان اصفهانی هم نیست.یعنی منظورتان این است کامیون من نتواند درهفته یک بارگیری انجام دهد کلی قسط هم دارم
انجمن بار اصفهان را تحویل کامیونی که رسیده کرایه حمل به اصفهان ر نقدی گرفته.لابد عجله دارد بارش یزد آماده است میخواهد به محض تخلیه باری که از یزد آورده روز بعد مجدد بار بزند برا یزد؟
عجب.پس رقابت در کاهش قیمت حمل چه میشود؟
بار کمبود است.اینقدر اختلاف افکنی نفرمایید تشریف ببرید جادهای بین المللی.چرا با انجمن های حمل بار ترکیه واقلیم کردستان وروس وارمنستان وآذربایجان توافق ندارید؟؟؟بله از کرایه دوبله دریافت کردن هیچکس بدش نمیآید.والا گازوئیل لیتر۳۰۰تومنی ایران اجازه نمیدهد رانندگان ایرانی با گازوئیل45000هزارتومتی ترکیه در جادهای بین المللی حمل کالا وبار انجام دهند.همه ماشین دارا ترک استانبولی واقلیمی از این اقتصاد نابرابر وکثیف ایرانی دارن در شهرهای هم مرز باخود سودجویی میکنند.چنانه رئیسجمهور جمهور جدید عقلش بکشد قیمت گازوئیل را به قیمت جهانی تحویل رانندگان بدهد مطمئن هستم هیچ دعوایی بین بعضی رانندگان نخواهد بود.قیمت خودرو باید مفت وارزان شود در عوض قیمت گازوئیل وبنزین به قیمت فوم خلیج فارس به اضافه درصدی هزینه حمل به همه خودروهای سواری وسنگین تحویل شود تا اینگونه ثبات به اقتصاد ومعیشت خانوارهای کم توان برگردد
یک مشت کامیون چنصد میلیونی را چند میلیارد قسطی دادن به ملت ابلهه همیشه در صحنه که بجای تحریم با اغوش باز از تورم و رانت و دلال بازی و مافیا خودکار حمایت میکنند اینم نتیجش یارو رفته همه زندگیشو داده که ماشین دار بشه که به سختی میشه تهشم بدبختی عمری تلف کرده جیب دلال نو فروش عوارض بیمه رانت خوار تعویض روغن باربریها صاحبان باروووو را کلفت کرده و خودشو فدای انها کرده و خب این حجم عرضه کامیون قسطی باید فکر بارشم بود در نتیجه کامیونداران هر شهری زیربارقسط ماندن باری هم باشه میگن اول خودمان بعد غیر بومی و درنتیجه درگیری بوجود میاد البته رانندگانم بعلت عدم اتحاد بینشان باعث شدن باربری هر غلطی دلش میخاد بکنه یکی درماه مثلا۶ سرویس بار میبره و دیگری یکی عدم توزیع عادلانه بار و رانندگان قدیمی خود را پیشکسوت میدانند تا اون کسی که تازه کاره و یک کامیون خریده امده شده راننده بدون کوچکترین تجربه ای و هزارتا دلیل دیگر با این اوضاع بدتر هم میشه چنان بزن بزنی بشه که بارها فقط استان به استان جابجا بشن
از کی تا حالا یزدی ها بزن بهادر شدن 🤣🤣🤣🤣🤣
سلام .
بنده مسعول گشت انجمن رانندگان یزد هستم .۵دستگاه تریلی ذکر شده در شهرک صنعتی یزد خارج از ظوابط حمل و نقل .از ترابر نت خانمانسوز توسط یک شرکت باربری ودلال خارج از شهرستان یزد .اقدام به بارگیری پالت مواد کرده بودند که در هنگام تخلف تعداد عزیزان ۷نفر بود ومن تنها با خودرو گشت ..توضیحات در کمال ادب دادم با دلال تماس گرفتم واثبات جرم شد سه دستگاه تر یلی تخلیه وبه پا یانه هدایت شدند . .البته جای تعجب است کن عزیزان به خبرنگار ذکر نکردند که چرا با مبلغ ۹۸۰۰۰۰۰هزار تومان زیر تعرفه ۱۷۸۰۰۰۰۰هزار تومانی مشهد بار گرفتند .مبلغ پیشکرایه در بارنامه را آیا گرفته اند .حتی بعد از ساعت گشت شخصا در پایانه برایشان جای پارک پیدا کردم .وبه عنوان همکار به منزل خودم دعوتشان کردم که نپذیرفتند ..روز بعد هم فقط تفهیم اتهام شدند و به دلیل همکاری با انجمن بدون هیچ مشکلی رفتند .علت درگیری در جاده کمر بندی چه بوده مشخص نیست. به گفته رانندگان مهاجمان ۴نفر بودند .نکته چرا پلاک سواری مهاجمان را برنداشتند .شما سه دستگاه تریلی وانها با سواری پژو .علت درگیری نامعلوم .چرا در لحظه با ۱۱۰تماس نگرفتند .چرا با تلفن انجمن که از شب قبل مکاتبه داشتیم تماس نگرفتند .اینها همه سوال بی جواب .چرا باید این سه دستگاه به گفته همکاران صبح در حال تخلیه خاک بودند و عصر بار زیر نرخ گرفتند .در صورتی که همکارانشان چند روز در صف نوبت در شرایط سخت خوابیده اند .در کلیپتان حرف از رعایت تعرفه زدید چرا تعرفه قانونی یزد را رعایت نکردید .ریس انجمن یزد شرایط برنامه بار کاشی در اپلیکیشن هزار بار را به به شما توضیح داد .که ربطی به بار تجاری ندارد . دوست عزیز خبر نگار هرگز یکجانبه قضاوت نکن وپخش اکاذیب نکن .هیچ اشاره ای به تخلف آقایان نکردی .به چه علت قانون شکنی کردند .آیا از مطلبی که در مورد بومی گرایی نوشتی یقین داری یا از جانب راننده ای که خودمتخلف بوده قلم زدی .قانون خبرنگار ی نیست که پس از اثبات ویقین با ید نگارش کرد آیا تهمت غیر از این است .منتظر عذرخواهی شما از جامعه رانندگان هستیم .
وقتی نظری داده میشه صرفا منظور پایانه و تقسیم بار دراون شهر هستش وگرنه هیچ توهینی نسبت به نژاد وزبان نیست . بین رانندها ی قدیمی شهرها ازنظر بار تقسیم شده اند. مشهد (مفت بر) تبریز (دلال و همشهری بازی) بنادر (مافیا ) وچندتا شهر هستش که بهترن مثلا تهران و اصفهان که بومی وغیر بومی ندارن.
راننده های یزدی همین عادت دارنداول بارهای قیمت خوب میدن به راننده های یزدی بعدهرچی تهه بارموندمیدن به راننده های غیربومی شماهم به یزدی هابارندیدتاخالی برندخونه تابفهمند
هرمزگان .بندرعباس .اسکله رجایی وباهنر
نباید بومی گرایی شکل گیرد چراکه اثرات فوق مخربی را در پی دارد
گاهی زیاده خواهی یا قوم گرایی باعث این کارها میشود نه اقتصاد بد خودم این کاره ام
سلام خدمت تمام دوستان و همکاران والامن خودم یزدی نیستم و نزدیک 10سال که دارم ازیزدبارمیزنم یه قانون تویزدهسته البته بیشترجاهااین قانون اعلام با هسته شما اگه بارها اعلام باربگیریدهیچ کس کاری بهت ندارن ولی اگه یه باربردی یزدخالی کردی تومجتمع صنعتی آشنا داشتی یابخواهی با ارزان قیمت ببری بری از صاحب بارباربگیری سریع مجمع امور صنفی لایه 405میادبارتودستورمیده خالی کنند بعدمیره این بارواعلام با میکنه هرکس نوبتش باشه بارنامه میگیره میره میزنم حالا این بنده خدا همکار گرامی مشهدی اونجاچی گفته چکارکرده الله واعلم
لطفاً فقط ب اندازه مصرف روزانه بخورید ک ب این مشکلات برخورد نکنید .فقط خفه شید و بس الان تمام مشکلات حل شده ک شما ب بار و حمالی خودتون نظر و شعر .... و دیگر هیچ .از کجا ب کجا آخه صف گوشت و مرغ درد و مرض ننگ ب زندگی تک تک ما
یزدیها همیشه
مهم نیست فلسطین و لبنان و عراق امنیت داشته باشند ،ایران و ایرانی برود گشود و هرکار دلش خواست کند زیرا ایران غنیمت دنیای اسلام است !!!!!
متاسفانه درهمه جای ایران همچین قضایایی هست 😭😭
.. به ذات آدمای عوضی
اعلام بار تبریز رو ندیدی کلا ترکی اعلامبار میکنه
باید جلوی این قانونهای من درآوردی گرفته بشه.
باید یه نرم افزاری باشه راننده هرکجا هست همونجا نوبت بار بگیره.
هم راننده میتونه بارش داشته باشه و هم صاحب بار میتونه بارش اعلام کنه
این ظلمه که مسئولان بیان یه جایی شهرکهای و کارخانه ها احداث کنن بعد چندتا راننده بخان از اونجا نان خانودش تامین کنه بعد یه عده پر ادعا بیان زور بگن و برای خودشون قانون بذارن
یا خدا یه جایی پراز معادن کرده که واقعا سفره ای هست که پهن شده برای همه و همه باید ازش استفاده کنن بعد یه عده آدم از خدا بی خبر بیان اینجور برخورد کنند.
کل ایران خطرناکه بخصوص یزد،زندگی دریزد سخته،
بر پدر مادر باعث بانی لعنت
مسولین عزیز کشورمان که در حمل و نقل کالا هستید رفتار وحشیانه و احمقانه پلیس توی مرز عراق با رانندگان ایرانی که رانندگان عراقی از مرز ایران تا مقصدشان هیچ بی احترامی بهشون نمیشه پلیس وحشی بافقی احمق و نفهم عراقی رانندگان ایرانی را لخت مادر زاد کرده و با بی شرمی تمام حتی شرت راننده ایرانی را در آوردند کجای دنیا اینجور رفتاری را قبول میکنند به مسول کمرگ ایران مراجعه کردند مسول مربوطه گفته خوب بار برای عراق نبرید
تا بوده همین بوده و تا هست خواهد بود درست شدنی نیست.شما هی بگین.کوگوش شنوا
آقای وزیر راه ترابری کل کشور توکه آن بالا نشسته ای چرااین قدر حق ناحق میشه رسیدگی نمیکند آیا اگر رسیدگی کنی هزینه می خواد بابا ماشینا را تعیین کاربری کن این بومی گرایی را جمع کن خیلی کلی هزینه کردن با،4خانوار کمپرس بستن باربری به خاطر آنکه سود بیشتر گیرشون بیادباربه کانتینر به لبه وغیره با کرایه دوماه به خاطر اینکه کرایه یسرش نقد است کا رکمپرس راخراب کردن تمام قسطاشون عقب افتاده است خواهشن اکراین پیام به گوشت رسید رسیدگی کنید خواهشن
استان یزد بیشترین بومی گرایی رو داره و ۹۰ درصد باراشو میده به رانندگان خودشون مثال کنسانتره ساغند ب مبارکه یا اردکان یزد ب خیلی جاهها
وقتی این همه مسول داشته باشی همش دم ازکار کردن میزنن اون وقت از هیچی خبر ندارن کرایه کامیون داران ۳۲ درصد افزایش نداشته که بماند کاهش داشته کرایه ها مثلا قانونی الان باربری ها هر روز یک قیمت میدن !بخدا که تو این کشور فقط دزد تربیت کردن
تا حالا کدام مسول کشور برای مردم کار کرده به غیره از پرورش روحانی کدام کار تا حالا کردن مسولین خیانتکار که باید رد صلاحیت بشن سر کار هستن اونها که دلسوز کشور ومردم کشور بودن ر دصلاحیت شدن تا کی باید امثال جنتی تصمیم بگیره الان شما برو بانک طرف ۶۰ سالش بهش وام نمیدن چه جوره مسولیتی به این حساسی دست جنتی !مسولین کشور ما از بزرک تا کوچک فکر می کنن ملت ایران دشمن هستن اون وقت فلسطین و یمن و عراق کشورهای دیگه از سرمایه کشور ما تو رفاه باشن !
با سلام ممنون از پیگیری این موضوع خواهش میکنم نسبت به پیگیری کامل این خبر به بقیه بنادر و شهرها هم مراجعه کنید روزانه درگیری زیادی در همین مورد در بندر امام خمینی اتفاق میوفته که رسانه ای نمیشه
مملکت از این بهتر کجا دیدید
به نظرم این گونه درگیری ها ربطی به قومیت ندارد مشکل قانون است
والا ما بچه محلاتیم اینجا بار سنگ هست منتها بچه های اصفهان از اصفهان بار میبرن تهران و ساوه و اراک... و برگشتنی خالی میان شهر ما بار را با کرایه ناچیز میبرن اصفهان
اولا اگر ما بخواهیم بریم اصفهان بار بزنیم که دعوا و غربتی بازیه
دوما شما که مرامتون اینجوریه که نون به کسی نمیدین لااقل چرا نرخ کرایه را خراب میکنین
سوما به حق خودتون قانع باشید و شرم کنید واقعا خجالت آوره
باید مثل کشور آمریکا اسلحه آزاد بشه..اونوقت ببین کسی جرأت میکنه بگه من بومی هستم..
با عرض سلام به تمامی رانندگان عزیز ما رانندگان مثل گله بی چوپانیم هیچ نماینده ای نداریم که از حق ما دفاع کنه خودمان هم که اتحاد نداریم مسئولین هم بفکر ما نیستند دولت هم حمایت نمیکنهاز هیچ نظر نه لاستیک نه روغن گازوییل با بدبختی تامیین
این تازگی نداره حدودا سال ۶۷بود که کمکم شروع َشد نزاع بین رانندهائ بومی بندرها با کلکشورکه اینجا ما باید بی نوبت بار بزنیم و رانندگان استانها زیربار نمیرفتن و درگیری شروع میشد.ماهمبخاطریکه تلافی بکنیم تو استانها راهشون میبستیم و بارشه خالی میکردیم و ّمیگفتیم تو تا اینجا بیا از اینجا به بعد ما میبریم .که اینطورشد که کوتا امدن و کنار هم شروع بکار کردن چونکه هیچکس نمیتونه برای خودش قانون بتراشه.ایران برای ایرانی است
<مشهدیا یاد بگیرید اول ماشینبومی خودشونو بار می دن
بااین آهنگ ها وفیلم هندی هایی ک پخش میشه معلومه چی میشه هرکی زورش بیشتر باشه حرف بااونه. حالا پخش کن هم جیگر دعوا درارمی هم جیگر دعوعوا 😂😂😂
این روبهش میگن نژادپرستی درملاء عام
با سلام خدمت همکاران گرامی
بنده مسئول انجمن صنفی گناباد هستم
بنا به گزارشی که رانندگان به انجمن دادند و صحت گفتار ایشان در این مقطع قابل اثبات است اینکه دچار یک عملیات دلالی و تخلف شده و قبل از رسیدن گشت انجمن با سامانه ۱۴۱ تماس گرفته و اینکه تعرفه پرداخت نمیشود را گزارش دادند.
بعد از رسیدن گشت انجمن با کمال احترام باهاشون برخورد میشه و هدایت به سمت تخلیه میشوند که در کمال احترام این اتفاق بنا به اظهار مسئول گشت انجمن اتفاق افتاده است
ماجرا از جایی شروع میشود که رانندگان به روند توزیع بار در یزد که همگان میدانند چگونه است اعتراض میکنند که در جواب ایشان احدی معلوم از انجمن و مسئول اعلام میکند بار ابتدا در سالن برای یزدی و دوم برای حومه و چنانچه ته مانده ی باری باشد برای غیر بومی است که شاهدان عینی میتوانند تایید کنند
رانندگان بعد از عبور از مسیرهای دارای دوربین به توسط پژو۴۰۵ متوقف شده و یک نفر از رانندگان مورد ضرب قرار میگیرد
هر چند رانندگان گناباد که همواره رسم مهمانوازی را خوب بجا اورده اند ان دسته پهلوان کوچه خلوت را با اصالت مردم محترم یزد ادغام نمیکنند از مقابله به مثل خودداری کرده و در کمال احترام فقط یک روز به نشانه اعتراض از بارگیری رانندگان یزد امتناع کردند
پدیده ی شوم بومیگرایی و افعال خارج از ضوابط حمل و قوانین ابلاغی سازمان راهداری به گونه ای که به منافع جمعی رانندگان کشور اسیب وارد کند را محکوم میکنیم و قطعا از دایره ی قانون پیگیر این اشخاص و یا هر شخصی که اهمال کرده باشد خواهیم بود.
من یک راننده کامیون باز نشسته هستم تقریبا سی سال پیش ما هر شهری میرفتیم برای بار رانندگان همان شهر به غریبه ها تعرف میکردند میگفتم ما تو خونه خودمون یک شب بخوابیم مشکلی نیست شما غربیه و مهمان ما هستید و نوبتش را به غریبه میدادند همینه که مرد و زن غصه گذشته را میخورند با هم مهربان باشیم
همش بخاطر کم بود کار کم بود حقوق وگرانی همه را دیوانه کرده
درود، وقتی هیچ چیز جای خودش نباشد هرج ومرج ناخودآگاه رونق خواهد گرفت، خوب معنی اسقاط یعنی ماشینی از رده خارج و ماشین نوجایگزین شود این بدین معناست که من کامیون دار حق داشتن کامیونی را دار م که هم شغلم هم حرفه هم توانایی انجام کار با کامیون دارم نه اینکه در این طرح نوسازی فقط یه عده زالودلال صفت و نمایشگاه دار منفعت ببرن وعده ای هم که کامیون دار بودن بی نصیب از این طرح، یکی از دلایل اصلی که نتیجش همین بی عدالتی در توزیع بار هست کم باری کم سوختی مسولان کار نابلدی که فقط پلاک کردن و پول اسقاط گرفتند، ماشین باید به ماشین دار و کسی که حرفه رانندگی دارد برسد نه هر بقال ودکتر ومهندسی
دقیقا عین همین جریان چند سال پیش مهریز به خاطر سوختگیری در جایگاه اتفاق افتاد و باعث درگیری با راننده جیرفتی شد متاسفانه پمپچی راننده جیرفتی رو مورد ضرب و شتم قرار میدهد ودر نهایت با ضربه چاقو پمپچی به قتل رسید و اون بنده خدا هم اعدام شد، متاسفانه دو خانواده داغدار و دو جوان رفتن زیر خاک، باید قانون و مقررات در هر شهری رعایت شود
یعنی شورشو دیگه درآوردن این مدیران بی کفایت دولت سیزدهم که جز دردسر و بیچارگی کاری برای رانندگان زحمتکش کشورمون نکردن امیدوارم بااومدنه دولت چهاردهم این مشکل بومی'گرایی و فاشیستی با مدیران باکفایت و باتجربه حل شود
آن افرادی که راننده گنابادی را ضرب شتم کردند این اقدام با هماهنگی و اطلاع انجمن بار بری های یزد صورت گرفته .وکار هم خلاف قانون بوده و هم باعث ظلم و حق حقوق دیکر رانندگان در دیکر شهرستانها می شود برای جلو گیری از حوادث احتمالی در دیکر نقاط کشور . موضوع نیازمند ورود دادستانی گناباد برای رسیدگی و برخورد قاطع با انجمن صنفی کامیوندان یزد می باشد .
تازه به این فکر افتادید چندین سال است که چنین مسایلی در پایانه های کشور اتفاق میافتد تبریز بری نه بار خوب و نه به نوبت گیرت نمیاد حتی از دادن گازوییل هم امتناع میکنند کرمانشاه همین طور خوزستان همین طور تهران ایلام لرستان به صراحت میگم فقط استان اصفهان خیلی کمتر است و بارها شده غیر بومی ها بهتر بار گرفتن واز همه مهمتر کمسیون یا همان پول بارنامه هیچ قانونی وجود ندارد تمام انجمن های کشور هم میدانند ناوگان حما ونقل و باربری روبه شیر تو شر شدن است برو استان کرمان سهمیه گا زوییل باید هزنیه جدا هم پرداخت کنی
باسلام. بنده راننده ماک قدیمی هستم چنانچه دولت محترم بخواهد معضل سوخت و قاچاق و وضعیت توزیع بار متناسب با این همه ماشینی که وارد بازار کردن سر و سامان بگیرد. بنظرم بهترین گزینه این است که سقف پیمایش برای خودروها مشخص شود با سهمیه پیمایش ماهیانه... بدینگونه که ماشینهای اقساطی شرکتی و ماشینهای مدل 95 به بالا کارکرد ماهیانه 12هزارکیلومتر با سهمیه سوخت همان مسافت و ماشینهای 95به پایین با مسافت کارکرد 8000کیلومتر با سهمیه همین مسافت.. و ماهیانه چنانچه ماشین خراب شد یا باری حمل نشد سهمیه ماه بعد نصف گردد.. وچنانچه مجدد ماه بعد نیز ناوگانی باری حمل نکرد سهمیه کمتر تا مدت سه ماه و بیش از سه ماه نداشتن بارنامه سهمیه قطع.. و چنانچه مالک یا راننده معترض باشد با نامه کارشناس و تعمیرگاه مربوطه به ستاد سوخت معرفی و مجددا سهمیه اجرا.. و در کنار این برنامه دولت محترم با اولویت بر ماشینهای بسیار قدیمی با ثبت نام و اقساط منطقی اقدام به نوسازی ناوگان فرسوده کند.. تا با این شرایط هم راننده به زندگی خود بیشتر برسد و همش درگیر بار و مدام در جاده نباشد هم سوخت قاچاق نشود.. البت در این راستا گفتار و راهکار بسیار است
خدا روزی دهنده است با هم مهربتن باشیم
آخر تبعیض کار مجبور به ضرب وشتم خواهدشد مثل زابل وزاهدان همش زابلی هستند
آقایون یزدی که طرف نوشته قلدر هستید جاده درازه شما هم همیشه تو شهرتون نیستید که پروگی کنید به هر حال پاتون از در خونه میزارید بیرون و وارد جاده های ایران میشید مواظب باشید برا خودتون دشمن نتراشیده بیابونی دیگه اون موقع همشهری هاتون مثل قوم تاتار نیستند که حمایت بشید بیابونی و تصفیه حساب چه دم غذا خوری چه تو جاده اون موقع بفهمید از کجا خوردید انسان باشید.
خبرنگار هستید با بنگاه پخش شایعه.اول تحقیق کنید بعد پخش اکاذیب .هر کی هرچی گفت که حقیقت نیست .ی کم وجدان داشته باشید
التماس تفکر
خدا رحمت کنه باز پدر مادر سیرجانهارو یزدی واقعا دیگه شورش درآوردن ادعای دین داریشنم زیاده
با سلام و احترام
متأسفانه افراط در بومی گرایی و بومی گزینی در تمامی استخدام ها، واگذاری ها، امتیازات مختلف و..... نه تنها موجب کاهش بهرهوری بلکه تبدیل شدن مناطق مختلف به حکومت های جزیره ای، بی سوادی و بی مهارتی نیروی کار، ایجاد گروه های فرصت طلب خارج از انجمن و سندیکای رسمی که با بهانه جویی های مختلف موجب اختلال در روند کار و .....که موجب آسیب به آینده و حال کشور و ملت می شود.
مشکل اینه باید همه به فکر،تناژ کم تا بتوانیم تو این مسیر خوب ادامه بدیم .استحلاک کم ایمنی بهتر .تصادفات کمتر.