بازدید سایت : ۴۴۸۳۱

◄ ضرب و شتم راننده کامیون/ خطر بومی گرایی در مراکز توزیع بار جدی است

اتفاقات چند هفته اخیر در استان های مختلف حکایت از آن دارد که روند توزیع کالا در مراکز حمل و نقل بار به سوی درگیری های قومیتی می رود که این موضوع امنیت کشور را با خطر مواجه می کند.

ضرب و شتم راننده کامیون/ خطر بومی گرایی در مراکز توزیع بار جدی است
تین نیوز

اتفاقات چند هفته اخیر در استان های مختلف حکایت از آن دارد که ادامه روند بومی گرایی در مراکز توزیع بار در استان های مختلف ممکن است به درگیری های قومیتی منجر شود که به طور قطع برای امنیت و منافع ملی کشور خطرناک خواهد بود‌.

به گزارش تین نیوز، هنوز مدت زمان زیادی از تجمع رانندگان کامیون در اعتراض به نحوه توزیع بار در شرکت ذوب آهن نگذشته و هنوز خبر شکستن شیشه یک راننده اصفهانی در فولاد سنگان کهنه نشده که امروز خبر ضرب و شتم یک راننده گنابادی در یزد به ذست خبرنگار ما رسید.

آنچنان که رانندگان گنابادی به خبرنگار تین نیوز گفته اند: ضرب و شتم راننده گنابادی در پی آن صورت گرفت که وی  نسبت به بار تحویلی خود در یزد، اعتراض کرد.

به دنبال اعتراض این راننده،  گشت انجمن رانندگان کامیون یزد به محل با بارگیری مراجعه کرده و پس از بررسی موضوع ، ضمن توقف راننده، بار او نیز تخلیه می شود.

آن طور که شاهدان حادثه می گویند، اعضای انجمن یزد به رانندگان گنابادی گفته اند که در یزد رسم بر این است که اولویت بارگیری  بارهای اعلانی به مدت 9 روز با رانندگان یزدی یعنی رانندگان بومی است و بارهای باقی مانده به مدت سه روز بین رانندگان غیر یزدی یا به عبارتی غیر بومی توزیع می شود. رانندگان گنابادی اما تاکید کردند با چنین شرایطی آنان مجبورند یا بار با قیمت پایین بارگیری کنند  و یا خالی به شهر خود بازگردند که این کار به معنی کاهش بهره وری ناوگان حمل و نقل جاده ای و در نهایت به ضرر اقتصاد ملی است. 

به گفته رانندگان گنابادی، به هر روی، پس از  توضیحات مسئولان انجمن صنفی، وقتی راننده معترض از محل انجمن خارج می شود توسط چند فرد ناشناس مورد حمله و ضرب و شتم قرار می گیرد.

این اقدام یزدی ها موجب شد رانندگان گنابادی هم تصمیم به تلافی گرفته و امروز و پس از بازگشت به گناباد با برگزاری تجمع اعتراضی خواستار ممانعت از بارگیری رانندگان یزدی شدند.

در نهایت با پادرمیانی محمد علی میر رئیس انجمن صنفی رانندگان گناباد و توجیه رانندگان در مورد عدم ادامه شیوه خلاف و غیر اخلاقی رانندگان در یزد  و تاکید وی بر توزیع عادلانه بار، با موافقت رانندگان گنابادی این اقدام صورت نگرفت و بار به صورت عادلانه بین رانندگان بومی و غیر بومی توزیع شد.

گزارش خبرنگار تین نیوز حاکی است، اگرچه امروز انجمن صنفی رانندگان گناباد توانست از دو دستگی و بومی گرایی و بروز درگیری در بین رانندگان کامیون ممانعت کند اما در صورتی که راهکاری جدی از سوی مسئولان امر پیش بینی نشود، ادامه روند بومی گرایی در مراکز توزیع بار در استان های مختلف ممکن است به درگیری های قومیتی منجر شود که به طور قطع برای امنیت و منافع ملی کشور خطرناک خواهد بود‌.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محرر

    با سلام خدمت تین نیوزی های عزیز. دلیل این امر را باید در دو نکته جستجو کرد، اول اوضاع خراب اقتصادی ک کامیون آماده حمل بار بیش از میزان بار قابل حمل شده و شعارهای مبنی بر راه اندازی صدها کارخانه راکد را زیر سوال می برد و دومین دلیل ان را هم باید در عدم توانایی مدیران کل در اداره امور حمل و نقلی بدانید. سوابق آقاری رستگاری چیست؟ کجا بوده؟ چه کسی ایشان را وارد سیستم راهداری و حمل و نقل کرد، چرا سازمان اهداری و حمل و نقل کشور تحت اجبار پذیرفت که مهندس علیخانی را با زور بازنشسته کنند و ایشان را در قیاس با سایر کارکنان با تجربه، به مدیرکلی انتخاب کنند. متاسفانه آقای امانی به شدت در مقابل نمایندگان و استانداران ضعیف است.