بازدید سایت : ۴۰۱۲۶

واردات کامیون خارجی برای رانندگان کامیون و 5 نکته برای ارزان تر تمام کردن آن

کامیون های خارجی برای ترخیص از گمرک با هزینه های سنگینی مواجه اند. برخی راهکارها می تواند هزینه ها را بسیار کاهش دهد.

واردات کامیون خارجی برای رانندگان کامیون و 5 نکته برای ارزان تر تمام کردن آن
تین نیوز

کامیون های خارجی برای ترخیص از گمرک با هزینه های سنگینی مواجه اند. برخی راهکارها می تواند هزینه ها را بسیار کاهش دهد.

اگر شما هم متقاضی خرید کامیون خارجی هستید این مطلب می تواند برای شما مفید باشد. سایت باکامیون در گزارشی در این باره نوشته است: بسیاری از وارد کنندگان کامیون و صاحبان کامیون‌ های وارداتی نارضایتی خود را نسبت به عملکرد شرکت‌ های ترخیص‌ کننده ابراز کرده‌ اند.

این شرکت‌ها با اخذ هزینه‌ های قابل توجه از رانندگان کامیون ، کامیون‌های خود را با شرایط ویژه و تنها با پرداخت ۵ درصد از ارزش گمرکی ترخیص کرده‌ اند، در حالی که سایر وارد کنندگان ناچار به پرداخت ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان شده‌ اند. این موضوع باعث نارضایتی و گلایه‌ های فراوانی از سوی واردکنندگان شده است.

پس از جلسات و مذاکرات طولانی با مراجع ذی‌ ربط و در نظر گرفتن شرایط فعلی و آینده، نهایتاً راهکارهای جدیدی برای تسهیل ترخیص کامیون‌ های وارداتی تدوین شد. این تصمیمات که از هفته آینده تا پایان سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهند شد، به‌منظور ایجاد ثبات در محیط کسب‌وکار و کاهش فشار مالی بر واردکنندگان کامیون اتخاذ شده‌ اند.

راهکارها و تغییرات کلیدی:

1. فرآیند جایگزین برای افراد بدون کارت هوشمند: برای افرادی که کارت هوشمند ندارند، طبق تفسیر ستاد نوسازی، ارائه ۱۸ گواهی اسقاط همچنان الزامی است.

2. تغییر در شرایط برای دارندگان کارت هوشمند: کسانی که دارای کارت هوشمند هستند، به‌جای ارائه ۱۸ گواهی اسقاط، می‌توانند ترکیبی از ۶ گواهی اسقاط و پرداخت ضریبی از ۵ درصد ارزش گمرکی را انجام دهند. این مبلغ حدوداً بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود، که نسبت به روش قبلی به مراتب مقرون‌ به ‌صرفه ‌تر است.

3. فعال ‌سازی سامانه پرداخت و خرید اسقاط: سامانه جدید پرداخت و خرید اسقاط در سامانه فعلی NNHK ظرف چند هفته آینده فعال خواهد شد. این سامانه با هدف افزایش سرعت و شفافیت در روند ترخیص کامیون‌ ها طراحی شده و انتظار می‌ رود که این فرآیند را بهبود بخشد.

4. ثبت ‌نام پس از ترخیص گمرکی: پروسه ثبت‌نام همچنان پس از خروج کامیون از گمرک و با ارائه پته خروج امکان‌پذیر خواهد بود. از زمان ثبت‌نام کامل در سامانه تا ارسال لیست به پلیس راهور، حدود ۱۰ روز کاری زمان نیاز خواهد بود.

5. امکان استفاده از روش قبلی برای علاقه ‌مندان: افرادی که تمایل دارند از روش قبلی ستاد نوسازی استفاده کنند و تمامی مراحل شماره‌گذاری را با ارائه اسقاط کامل انجام دهند، همچنان می‌ توانند از این روش بهره‌ مند شوند.

با توجه به این تغییرات و راهکارهای جدید، انتظار می‌ رود که روند ترخیص کامیون‌ ها برای واردکنندگان ساده‌تر و کم‌ هزینه‌تر شود. این اقدامات، با هدف برقراری عدالت و کاهش نارضایتی‌ ها در بازار ترخیص کامیون‌ های وارداتی، از هفته آینده اجرایی خواهند شد. واردکنندگان می‌توانند با توجه به شرایط خود، از روش‌های جدید و یا روش‌های قدیمی استفاده کنند تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنند. این تغییرات می‌تواند نقشی اساسی در بهبود وضعیت بازار و افزایش رضایت واردکنندگان ایفا کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.