◄ حذف ناوگان مینی بوس چه بر سر حمل و نقل مسافری آورد؟/ مشکلات رانندگان مینی بوس برای دریافت کارت هوشمند
حمل و نقل مسافری جاده ای با حذف و کاهش فعالیت ناوگان مینی بوس، دچار آسیب های جبران نشدنی شد.
حمل و نقل مسافری جاده ای با حذف و کاهش فعالیت ناوگان مینی بوس، دچار آسیب های جبران نشدنی شد.
به گزارش تین نیوز، یک راننده سابق مینی بوس با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: شرایط نامناسب حمل و نقل مسافری نتیجه سیاستگذاری های اشتباه متولیان امر است که یکی از این سیاست های اشتباه حذف یا کمرنگ کردن فعالیت ناوگان مینی بوس در پایانه های مختلف کشور است.
محمد جمالی ادامه داد: چند سالی است که در پایانههای کشور فقط شرکت های مسافربری اتوبوس مستقر هستند و خیلی ساده شرکت های مینی بوس از گردونه کار خارج شده اند و مسافران هم به اجبار باید بلیط اتوبوس خریداری کنند.
وی با تاکید بر این که این امر باعث شده ۳۰ الی ۳۵ درصد ناوگان مینی بوس از گردونه فعالیت خارج شود، افزود: قبلا مسافرانی که مقصد سفر کوتاه تری داشتند با مینی بوس سفر می کردند و مستقیم به مقصد خود میرسیدند اما چون اتوبوس ها بلیت مقصد مورد نظر خود را مستقیم به فروش می رسانند، اکثر مسافران مقاصد کوتاه و شهرستان و روستای مورد نظر، مجبور هستند با وسایل دیگری سفر کنند به همین دلیل هزینه سفرشان نیز افزایش می یابد.
او خاطرنشان کرد: این دسته از مسافران اگر با اتوبوس سفر کنند به ناچار باید اول مسیر شهرستان و روستای خارج از مسیر، پیاده می شوند و باز همین امر مشکلات برای آنها به وجود می آورد که در کنار آن باید ناامنی و بسیاری از مشکلات دیگر را نیز اضافه کرد بنابراین با توجه به این که مسافران از نظر مقصد به چند دسته تقسیم می شوند باید همچون سابق وسیله مورد رضایت مسافران فراهم شود.
وی تاکید کرد: در کنار مشکلاتی که با حذف مینی بوس ها برای مسافران به وجود آمده همین امر باعث شده تا رانندگان مینی بوس با معضل بیکاری و مالکان آنها با نداشتن مسافر مواجه شوند و چون بر اساس قوانین سازمان راهداری جهت تمدید کارت هوشمند می بایست ۶۰ عدد صورت وضعیت و پیمایش ۴۵۰۰ کیلومتر را احراز کنند با سختی و مشقت میتوانند به این حد نصاب برسند و اکثر آنها نیز با مشکل مواجه می شوند.