بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

◄ کاهش عملکرد بخش جاده ای در جابجایی مسافر در پنج ماهه نخست امسال

معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از کاهش 5 درصدی عملکرد بخش جاده ای در جابجایی مسافر در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

کاهش عملکرد بخش جاده ای در جابجایی مسافر در پنج ماهه نخست امسال
تین نیوز |

معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از کاهش 5 درصدی عملکرد بخش جاده ای در جابجایی مسافر در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش تین نیوز، در بررسی سهم بخش های مختلف حمل و نقل در جابجایی مسافر، بار و ترانزیت که توسط معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است، مشخص شد: در بخش جاده ای و در جابجایی مسافر با صورت وضعیت، تعداد مسافر جابجا شده با صورت وضعیت در پنج ماهه سال 1403 به میزان 56 میلیون نفر است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که رقم 59 میلیون نفر بوده پنج درصد کاهش مشاهده می شود.

گزارش خبرنگار تین نیوز حاکی است، همچنین با بررسی روند 10 ساله جابجایی مسافر مشخص می گردد که بیشترین میزان جابجایی مسافر در ده سال گذشته، در پنج ماهه سال 1393 و به میزان 79 میلیون نفر ثبت شده است.

همچنین مقایسه عملکرد پنج ماهه سال 1403 با مدت مشابه سال 1393، کاهش 29 درصدی را نشان می دهد. بیشترین میزان جابجایی مسافر به مقصد استان های خراسان رضوی و کرمان به ترتیب به میزان 7 و 6 میلیون نفر و کمترین مربوط به استان های کهگیلویه و بویراحمد و سمنان به ترتیب به میزان 221 و 419 هزار نفر می باشد. همچنین از تعداد 56 میلیون نفر مسافر ، 29 میلیون نفر  و معادل 51 درصد از اتوبوس ، 19 میلیون نفر از مینی بوس ( 34 درصد ) و 8 میلیون نفر (15 درصد) از سواری استفاده کرده اند.

قابل ذکر است این گزارش با توجه به ضرورت به کارگیری آمار و اطلاعات به عنوان پیش نیاز تصمیم گیری ، سیاست گذاری و برنامه ریزی و اهمیت اطلاعات آماری در همه امور اعم از جمله تعیین اهداف، خط مشی ها، هدایت امور اجرایی و در نهایت ارزیابی میزان موفقیت توسط معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی تهیه شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.