بازدید سایت : ۹۰۰۶۷

◄ درخواست استفاده از کامیون های یخچالدار ترکیه ای/ چرا شرکت صادر کننده اطلاعات اشتباه به دولت داد؟

مشخص نیست شرکت صنایع تبدیلی مورد نظر به چه دلیل به نادرستی موضوع کمبود ناوگان یخچالدار ایرانی را مطرح کرده و اداره صمت استان آذربایجان غربی را به اشتباه انداخته است؟

درخواست استفاده از کامیون های یخچالدار ترکیه ای/ چرا شرکت صادر کننده اطلاعات اشتباه به دولت داد؟
تین نیوز |

در حالی که کامیون یخچالدار ایرانی به اندازه کافی در کشور وجود دارد یک شرکت تبدیلی در ارومیه درخواست کرده است محمولات صادراتی خود به ترکیه را با کامیون های یخچال دار ترکیه ای حمل کند.

به گزارش تین نیوز، چند روز پیش استعلامی از سوی دفتر ترانزیت و حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان کامیون های یخچالدار مبنی بر کافی بودن کامیون های یخچالدار استان آذربایجان غربی صورت گرفت که کانون مورد نظر در پاسخ به این استعلام اعلام کرد که کامیون یخچال دار به اندازه کافی در استان آذربایجان غربی  موجود است.

پیگیری خبرنگار ما در مورد این موضوع نشان می دهد یک شرکت صنایع تبدیلی در ارومیه درخواست کرده است محمولات صادراتی خود به ترکیه را با کامیون های یخچال دار ترکیه ای که برای عراق یا سایر کشورهای همسایه ایران بار برده اند و در بازگشت خالی وارد ایران می شوند با قیمت پایین تر بارگیری کند.

پیگیری ها مشخص کرد: شرکت مورد نظر برای انجام این کار به اداره صمت ارومیه نامه نوشته و طب آن مدعی شده در ایران کمبود کامیون یخچال دار وجود دارد و اداره صمت هم بر اساس این نامه،  به اداره کل راهداری  و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی نامه نگاری کرده و این اداره کل  هم در نامه ای به دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، دو درخواست مطرح کرده است.

درخواست اول اینکه اجازه داده شود تا  کالاهای مورد نظر با کامیون های یخچال دار ترکیه ای که خالی وارد ایران شده اند و باید خالی از ایران خارج شوند بارگیری گردد و دوم اینکه جریمه 3000 یورویی هم حذف شود.

به دنبال این درخواست، دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین الملل سازمان موضوع کمبود ناوگان یخچالدار را از کانون انجمن های صنفی رانندگان کامیون های یخچالدار استعلام کرد.

کانون نیز در پاسخ به این استعلام از وجود ناوگان یخچال دار به اندازه کافی و حتی بیش از حد مورد نیاز در استان آذربایجان غربی خبر داد.

حال مشخص نیست شرکت صنایع تبدیلی مورد نظر به چه دلیل به نادرستی موضوع کمبود ناوگان یخچالدار ایرانی را مطرح کرده و اداره صمت استان آذربایجان غربی را به اشتباه انداخته است؟ 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.