◄ 900 میلیارد تومان زیان انباشته رجا
تغییرات در شرکت رجا منشأ خیر خواهد بود و با این هدف نیروی تازهنفس به مجموعه تزریق میکنیم.
مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی رجا گفت: تغییرات در شرکت رجا منشأ خیر خواهد بود و با این هدف نیروی تازهنفس به مجموعه تزریق میکنیم.
محمد رجبی، در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیریت رجای خراسان افزود: ورود نیروهای تازهنفس به سازمان بهمثابه جریان خون تازه است و براین اساس امیدواریم تجربیات و دانش نیروهای جدید بتواند منشأ خیر بسیاری برای شرکت و مردم باشد.
وی اضافه کرد: شرکت رجا برای دستیابی به اهداف خود باید وضعیت درآمدزایی خود را بهبود و توسعه دهد. به همین منظور باید از شقوق جانبی، درآمد کسب کند و در بخشهای اصلی هزینه کند، بهعنوان نمونه در بحث گردشگری ادبیات علمی حاکم شده است و ما باید در این زمینه به نوآوری روی بیاوریم.
مدیرعامل رجا با اشاره به این نکته که هزینههای عملیاتی شرکت رجا بسیار زیان ده است، دلیل آن را ناشی از فعالیت تکلیفی این شرکت در بخش حومهای دانست که سالانه 50 الی 60 میلیارد تومان زیان روی دست رجا میگذارد که تاکنون این زیان انباشته به 900 میلیارد تومان رسیده است.
رجبی در ادامه با بیان اینکه سال 1397 برای رجا سال سرنوشت سازی است افزود: برای تحقق بحث توسعهٔ بازاریابی و افزایش درآمدزایی، باید از ابزارهای فروش و فنّاوریهای فروش استفاده کنیم و در بازاریابی جدی باشیم. برای مثال همسایههای شمالی و شرقی خراسان از پتانسیل بالایی برای جذب بازار و سرمایهگذاری برخوردارند که باید در این زمینه تلاش جدی داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی رجا گفت: در حال حاضر حدود ۸۶۰ واگن آماده سرویس داریم و در سال 97 بالغبر 60 واگن نو وارد ناوگان میشود، که تا اواخر تابستان 40 واگن از شرکت واگن سازی پارس و 20 واگن از پلورسبز وارد ناوگان میشود.
رجبی افزود: واگنهای قدیمی و کهنه برای ما هزینه دارد و به همین جهت برای نوسازی ناوگان 3 قرارداد B.O.T با 3 شرکت در دست اقدام داریم.
رجبی با توجه به اهمیت حضور سازمان تأمین اجتماعی بهعنوان سهامدار شرکت رجا گفت: وجود سازمان تأمین اجتماعی برای ما یک فرصت بوده زیرا با افزایش سرمایه نقدی کمک ویژهای کرده و از طریق بانک رفاه هم در چند مرحله تسهیلات به موقعی به رجا داده است.
مدیرکل راهآهن خراسان در ادامه با اشاره به کیفیت خدماترسانی به مسافران بهویژه زائران حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: تأخیر قطار از مبدأ مشهد در سال 94 سه دقیقه بوده که در سال 95 به 59 ثانیه و در سال 96 نیز به 38 ثانیه رسید، همچنین تعداد سکوها از 4 به 7 سکو افزایش یافت و در ادامه خدمات توسعهای سیگنالینگ را عوض کردیم و خطوط، زیرساختها و نمازخانهها را هم توسعه دادیم.
در ادامه این مراسم محمد راشدی، رئیس هیأت مدیره شرکت رجا با بیان اینکه راهآهن را مردم بهقطار مسافری، وضعیت ایستگاههای مسافری و امکانات آنها میشناسند افزود: حساسیت در بخش مسافری حملونقل ریلی ویژه است و باید تکتک ما نسبت به این وضعیت حساس باشیم.
راشدی افزود: پشتوانه معنوی زحمات دوستان و همکاران در مدیریت رجا خراسان، حضرت ثامنالحجج (ع) است، چه فردی که میآید و چه فردی که میرود.
وی با اشاره به اهمیت کار در خراسان رضوی گفت: ردههای مدیریتی در خراسان چه شرکت رجا و چه راهآهن به دلیل وسعت مسئولیتها با سایر مدیریتها و سازمانها فرق میکند.
در پایان این مراسم از زحمات محمدرضا بلالی در طول حدود 9 سال مدیریت رجا خراسان تقدیر به عمل آمد و از سوی مدیرعامل رجا، احمد یارمحمدی نیز بهعنوان مدیر جدید رجا در خراسان معارفه شد.