بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

◄ استیضاح آخوندی در آستانه سفرهای نوروزی درست نیست

استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی در آستانه نوروز با 55هزار پرسنل وزارت‌راه، با 17 معاونت و 70 میلیون مسافر نورورزی درست نیست.

استیضاح آخوندی در آستانه سفرهای نوروزی درست نیست
تین نیوز

اکبر رنجبرزاده، عضو هیات رئیسه مجلس در جلسه علنی سه‌شنبه 15 اسفند طرح استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و  عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی را اعلام وصول کرد.

به گزارش تین‌نیوز، در جلسه کمیسیون اجتماعی در تاریخ 14 اسفند، نمایندگان با تعداد 24 امضاء و مطابق با آیین‌نامه داخلی مجلس، طرح استیضاح عباس آخوندی را تقدیم هیات رئیسه کردند که بر طبق روال جاری مجلس، وزرا ظرف 10 روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات در جلسه علنی هستند.

با این حال، به زعم کارشناسان حمل‌ونقلی، در بدنه وزارت راه‌وشهرسازی و مجموعه‌های متبوع آن به‌ویژه در حوزه ریلی (بخش خصوصی و دولتی) این استیضاح طرفداران زیادی ندارد.

بسیاری از مخالفان عباس آخوندی اتفاقات رخ‌داده در زمینه حمل‌ونقل هوایی، ریلی و دریایی در طول یک سال گذشته را برمی‌شمرند و از جمله به عدم توانایی در مواجهه با بحران‌های موجود در سیستم حمل‌ونقل کشور، عدم نظارت در سیستم ناوگان هوایی و ریلی و همچنین بروز مشکلات در کشور و در راه ماندن تعداد بسیار زیادی از هم‌وطنان اشاره می‌کنند.

در مقابل موافقان وزیر راه و شهرسازی نیز عدم تامین مالی پروژه‌های ریلی، شیوه بودجه‌بندی عمومی دولت، تحریم‌هایی که ظاهراً برداشته شده‌اند و هنوز شرکت‌های خارجی قوی را به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی ترغیب نکرده‌اند و کاهش قیمت نفت در بازار جهانی را دلایل اصلی بروز مشکلات می‌دانند و نه شخص وزیر راه‌وشهرسازی را. عده‌ای از کارشناسان حمل‌ونقل ریلی نیز عملرد آخوندی در این حوزه را قابل دفاع می‌دانند.

در این بین محمد رجبی، رییس انجمن صنفی شرکت‌های ریلی و مدیرعامل شرکت مسافری رجا استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی در آستانه نوروز با 55هزار پرسنل وزارت‌راه ،17 معاونت و 70 میلیون مسافر نورورزی را درست نمی‌داند و معتقد است که هر اتفاقی که قرار است در این‌زمینه رخ دهد و هر بحثی در این مورد باید به پس از پشت سر گذاشتن تعطیلات نوروز موکول شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.