بازدید سایت : ۳۵۰۴۷
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی:

◄ قطار‌های حومه‌ای؛ تنها راهکار انتقال ترافیک شهرهای اقماری به کلان‌شهرها

شبکه قطارهای حومه‌ای باید دارای خصوصیات هشت‌گانه‌ای باشد که یکی از آنها گسترگی تا حد اتصال به نقاط اصلی و متنوع تقاضا در کلان‌شهر و شهرهای اطراف است.

قطار‌های حومه‌ای؛ تنها راهکار انتقال ترافیک شهرهای اقماری به کلان‌شهرها
تین نیوز

راهکار حل مشکل حمل‌ونقل از حومه شهرها به کلان‌شهرها طراحی پکیج قطارهای حومه‌‌ای است.

به گزارش تین‌نیوز، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب گفت: در این پکیج باید به‌طور همزمان پنج اقدام انجام شود که اولین آن راه‌اندازی سیستم گسترده ‌ای از قطارهای حومه‌ای به منظور اتصال شهرهای اقماری به کلان‌شهرهاست.

مهرداد تقی‌زاده افزود: دومین اقدام، ارایه سیستمی خاص با ویژگی‌های هشت‌گانه‌ توسط قطارهای حومه‌ای است در حدی که اکثریت بالایی از مردم علیرغم وجود آزادراه‌ها و دارا بودن خودروی شخصی سفرهای روزانه خود را با قطار حومه‌ای انجام دهند.

وی در یک فایل صوتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، افزود: این شبکه قطارهای حومه‌ای باید دارای خصوصیات هشت‌گانه‌ای باشد که یکی از آنها گسترnگی تا حد اتصال به نقاط اصلی و متنوع تقاضا در کلان‌شهر و شهرهای اطراف است.

او  سریع، منظم، قابل اطمینان و ایمن بودن را از دیگر دیگر ویژگی این شبکه دانست و اظهار کرد: این شبکه همچنین باید دارای ظرفیت کافی بوده و به شبکه حمل‌ونقل همگانی متصل و حتی‌الامکان تا نقاط مرکزی شهر پیش رونده باشد.

معاون وزیر راه ویژگی هشتم شبکه قطارهای حومه‌ای را اتصال به شبکه حمل‌ونقل همگانی درون شهری با ظرفیت و تنوع مسیرهای کافی ذکر کرد و گفت: مردم ما فرهنگ بسیار بالایی در استفاده از حمل‌ونقل عمومی دارند و دلیل این که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند این است که سیستم حمل‌ونقل عمومی ما در سیستم درون‌شهری و برون‌شهری آن‌قدر جذاب نیست که مردم علاقه‌مند به استفاده از آن باشند.

او در مورد اقدام بعدی که در راه‌اندازی پکیج قطارهای حومه‌‌ای باید انجام شود، خاطرنشان کرد: سومین اقدام؛ ایجاد شبکه حمل‌ونقل همگانی سریع، منظم، قابل اطمینان و گسترده درون شهری است به نحوی که اگر فردی خودروی شخصی خود را همراه نداشته باشد کوچکترین مشکلی در ارتباط با سفرهای روزانه درون‌شهری نداشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی چهارمین اقدام را متصل بودن سیستم حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری در نقاط متعدد و با سهولت بسیار مناسب برای استفاده‌کنندگان و با افزایش مستمر جذابیت و تسهیلات مربوطه دانست و در مورد پنجمین اقدام نیز گفت: کاهش جذابیت استفاده از خودروهای شخصی  اقدام بعدی است.

تقی‌زاده در توضیح این مطلب اظهار کرد: آزادراه‌ها و معابر برون شهری متصل به کلان‌شهرها صرفا باید با هزینه‌های بالای تردد، عوارض، کنترل دقیق تخلفات، نرخ بالای پارک خودرو در هر نقطه‌ای از شهر و پارکینگ‌های عمومی( غیر از پارک‌سوارها) ایجاد شوند به نحوی که علیرغم وجود چنین آزادراه‌هایی حداقل تردد در آن صورت گیرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.