◄ زیر سازی خط دو ایستگاه شاهرود تمام شد
پروژه زیر سازی خط دو ایستگاه شاهرود درمجموع با هزینهای بالغبر ۲۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.
![زیر سازی خط دو ایستگاه شاهرود تمام شد](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/80gebtlD000n/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLDsjVJ-v-Iy6/15-16-5-97.jpg)
پروژه زیر سازی خط دو ایستگاه شاهرود درمجموع با هزینهای بالغبر ۲۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.
مدیرکل راهآهن شمال شرق، گفت: این پروژه برای اولین بار در راهآهن شمال شرق (۱)، به طول دو هزار و ۱۰۰ متر در خطوط اصلی ایستگاه دامغان انجامشده است و در حال حاضر نیز خطوط یک و سه چهار ایستگاه راهآهن شاهرود به این سیستم تجهیز شده است.
به گزارش روابطعمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، فرشاد زادخور افزود: همچنین عملیات زیرسازی خط دو این ایستگاه به اتمام رسیده که پس از انجام مراحل بعدی مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت.
زادخور افزود: اسلبتراک یکی از بهترین روشهای روسازی خطوط راهآهن است که با توجه به زمان سیر و بارمحوری قابلحمل برای راهآهن پرسرعت در کشورهای مختلف تعریفشده است.
وی تاکید کرد: ازجمله مزایای اسلبتراک، کاهش هزینه نگهداری و بازسازی خطوطریلی در طول مدتزمان بهرهبرداری، افزایش عمر مفید سازه ریلی با از بین بردن مشکل شکستگی تراورس، امکان افزایش حمل بارمحوری و افزایش سرعت سیر قطارها با توجه به عدم برهم خوردن هندسه خط و همچنین حذف مشکل صدمه به ریل و چرخها و درنهایت پیشگیری از سوانح احتمالی است.