◄ زیر سازی خط دو ایستگاه شاهرود تمام شد
پروژه زیر سازی خط دو ایستگاه شاهرود درمجموع با هزینهای بالغبر ۲۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.

پروژه زیر سازی خط دو ایستگاه شاهرود درمجموع با هزینهای بالغبر ۲۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.
مدیرکل راهآهن شمال شرق، گفت: این پروژه برای اولین بار در راهآهن شمال شرق (۱)، به طول دو هزار و ۱۰۰ متر در خطوط اصلی ایستگاه دامغان انجامشده است و در حال حاضر نیز خطوط یک و سه چهار ایستگاه راهآهن شاهرود به این سیستم تجهیز شده است.
به گزارش روابطعمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، فرشاد زادخور افزود: همچنین عملیات زیرسازی خط دو این ایستگاه به اتمام رسیده که پس از انجام مراحل بعدی مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت.
زادخور افزود: اسلبتراک یکی از بهترین روشهای روسازی خطوط راهآهن است که با توجه به زمان سیر و بارمحوری قابلحمل برای راهآهن پرسرعت در کشورهای مختلف تعریفشده است.
وی تاکید کرد: ازجمله مزایای اسلبتراک، کاهش هزینه نگهداری و بازسازی خطوطریلی در طول مدتزمان بهرهبرداری، افزایش عمر مفید سازه ریلی با از بین بردن مشکل شکستگی تراورس، امکان افزایش حمل بارمحوری و افزایش سرعت سیر قطارها با توجه به عدم برهم خوردن هندسه خط و همچنین حذف مشکل صدمه به ریل و چرخها و درنهایت پیشگیری از سوانح احتمالی است.