◄ برگزاری دومین جلسه «برند سازی» باهدف معرفی مفهوم برند
بهمنظور ارتقا سطح دانشافزایی، توانمندی و افزایش بهرهوری مدیران دومین جلسه «برند سازی» با حضور مدیرعامل راهآهن، معاونین، مدیران نواحی و روسای گروههای مناطق مختلف راهآهن برگزار شد.
در جلسه برندسازی، که در ساختمان مرکزی به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، معاون برنامهریزی و اقتصاد حملونقل گفت: مفهوم برند سازی یکی از روشهای موجود برای رسیدن راهآهن به اهداف خود است.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، نوراله بیرانوند با اشاره به اینکه راهآهن اهدافی چون افزایش حملونقل بار و مسافر و درآمدزایی را دنبال میکند، افزود: با معرفی مفهومسازی برند میتوانیم سهم خود را از بازار افزایش دهیم و خدمات را به قیمت مناسبتر به مردم ارائه کنیم.
بیرانوند بابیان اینکه سرمایهگذاران راهآهن شرکتهای حملونقلی و صاحبان بار هستند، یادآور شد: ما به دنبال ایجاد مفهوم انتزاعی در ذهن مردم نیستم بلکه میخواهیم آن اقداماتی را که بهراستی درراه آهن انجام دادهایم، برای مردم مشخص و ذهنیت نادرست در مورد راهآهن از بین برود.
ایجاد آگاهی عمومی از برند راهآهن
محمود محمدیان عضو هیاتعلمی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی ضمن مروری بر مباحث گذشته گفت: باید آگاهی عمومی از برند راهآهن در کشور ایجاد شود.
وی با تاکید بر اهمیت نامگذاری در موضوع برندینگ، ابعاد حقوقی و معماری برندینگ، افزود: راهآهن باید از پشت همه نامهای قبل بیرون آمده و برندینگ مستقلی ایجاد کند.
محمدیان همچنین با اشاره به موضوع هویت برند و هویت بصری، اضافه کرد: ایجاد شعار، لوگو، اطلاعرسانی و تبلیغات ازجمله مهمترین اقدامات در ایجاد هویت بصری است.
عضو هیاتعلمی بابیان اینکه تداعیات یک برند در افکار عمومی و ذهن افراد از اهمیت ویژهای برخوردار است، گفت: تداعیات از رفتار، نحوه عملکرد، خدمترسانی هر شرکت شکل میگیرد.