بازدید سایت : ۴۷۹۰۱
‌سرپرست‌ راه‌آهن اعلام کرد:

◄ مدیریت هزینه و بهره‌وری در راه‌آهن‌

ارتباط بیشتر با شرکت‌های ریلی بخش خصوصی از اولویت های راه آهن در سال آینده است .

مدیریت هزینه و بهره‌وری در راه‌آهن‌
تین نیوز |

 سرپرست شرکت راه‌آهن گفت: ارتباط بیشتر با شرکت‌های ریلی بخش خصوصی از اولویت های راه آهن در سال آینده است .

‌به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی در اولین نشست خود با مدیران شرکت‌های حمل و نقل ریلی بیان کرد: فعالیت‌های راه‌آهن در کشور شامل فعالیت‌های این شرکت و بخش خصوصی ریلی است‌، ‌تفکیکی میان راه‌آهن و بخش غیر دولتی ریلی وجود ندارد و باید رابطه بخش دولتی و غیر دولتی راه آهن، باز تعریف شود‌.

وی با یادآوری اجرای سیاست‌های اصل 44 در راه‌آهن‌، اضافه کرد: فقط واگذاری یک بنگاه و مجموعه به بخش خصوصی، موجب خصوصی سازی و تجاری سازی نمی‌شود، بلکه باید روابط دو بخش دولتی و غیر دولتی در راه آهن با نگاه به تامین منافع ملی نزدیک‌تر شود.

رسولی با بیان این که ارتباط و گفت‌‌و‌گو با شرکت‌های ریلی بخش خصوصی از مهمترین اولویت های راه‌آهن است، اظهار داشت: هر چه ارتباطات راه‌آهن و بخش خصوصی بیشتر باشد، نکات بیشتری مورد توجه قرار گرفته و دیدگاه‌های دو طرف بیشتر به یکدیگر نزدیک و در دستور کار راه آهن قرار می‌گیرد. 

مدیریت هزینه و بهره‌وری در سال آینده

سرپرست شرکت راه‌آهن در تشریح برنامه سال آینده این شرکت گفت‌: مدیریت هزینه و بهره‌وری از مهمترین اقدامات راه آهن در سال پیش رو است؛ در مسئولیت جدید خود حتماً به وعده‌های خود ، عمل می‌کنم.

وی افزود: مهمترین مسئولیت راه‌آهن استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت بخش غیر دولتی و کم کردن اقداماتی است که راه آهن را از وظیفه اصلی خود باز می‌دارد.

وی با بیان اینکه توجه، اعتماد و تکریم بخش غیر دولتی در شکل ظاهر و دیدگاه ها و تصمیم‌گیری‌ها در دستور کار راه‌آهن قرار دارد‌،گفت: در جلسات مهم تصمیم گیری درباره بخش غیر دولتی، کرسی بخش غیر دولتی، فعال و نماینده این بخش حضور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تصمیمات درباره بخش غیر دولتی بایستی با تصمیمات کارشناسی، متقن و مبتنی بر اصول باشد افزود: با هم‌فکری شرکت‌های خصوصی می توانیم بهره وری خود را بیش از پیش ارتقا دهیم.

رسولی با ابراز امیدواری به ظرفیت های نیروی انسانی راه آهن، اضافه کرد: نگاه من استفاده از ظرفیت‌های داخلی راه‌آهن است و از محل ارتقای بهره وری می توانیم به پیشرفت‌های بزرگتری دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه در توصیف اقتصاد مقاومتی در یک کلمه «راه‌آهن» بهترین گزینه است، تصریح کرد: با توجه به شناختی که از منابع کشور و ظرفیت های قانونی آن دارم ، معتقدم که کشور ایران از فرصت ها و منابع سرشار خدادادی و انسانی برخوردار است، بنابراین منطقی به نظر نمی رسد که با یک شوک سیاسی کوچک دچار مشکل شویم.

توسعه اقتصاد ملی پاسخ لفاظی‌های دشمنان

رسولی با اشاره به اینکه پاسخ لفاظی‌های دشمنان، پیشرفت های اقتصادی و عملی ما است، گفت: اگر چه راه‌آهن و شرکت‌های ریلی بنگاه‌هایی تجاری هستند و مخارج و مصارفی را دارند اما رسالت و افق بلند مدت آنها توسعه اقتصاد ملی است.

وی از تشکیل دفتری برای بخش خصوصی در راه آهن خبر داد و افزود: به منظور افزایش همکاری‌ها با بخش خصوصی در  تصمیم گیری ها و بازنگری‌ها، علاوه بر ارتباط مستمر یک هفته در میان جلساتی برگزار خواهد شد تا از تجارب خوبی که در این بخش وجود دارد استفاده کنیم.

وی از بخش خصوصی به خاطر ارائه خدمات خوب همزمان با تحمل شرایط سخت اقتصادی تشکر و تاکید کرد: بخش خصوصی باوجود همه سختی‌ها اجازه نداد تا چرخ صنعت ریلی از حرکت باز ایستد و در این زمینه گزارش‌های بسیاری خوبی داشتیم و شاهد رشد در برخی از بخش ها بودیم‌.

رسولی با تاکید بر اینکه در شرایط سخت می توان اتفاقات بهتری را رقم زد ، گفت : اگر دست در دست هم دهیم سال آینده، سال سختی نخواهد بود‌.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.