پیشرفت فیزیکی زیرسازی راهآهن کرمانشاه ـ اسلامآباد غرب ۶۵ درصدی
زیرسازی راهآهن کرمانشاه ـ اسلامآباد غرب ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح توسعه ریلی از کرمانشاه تا مرز خسروی از برنامههای اصلی کاری استان است گفت: زیرسازی راهآهن کرمانشاه – اسلامآباد غرب ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی دارد.
به گزارش تیننیوز به نقل از تسنیم، مهرداد سالاری در نشست تشکیل ادارهکل راه آهن کرمانشاه و توسعه راهآهن منطقه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: خط ریلی کرمانشاه تا مرز خسروی تاکنون حدود 65 درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی تا اسلامآباد غرب دارد.
وی عنوان کرد: بخش عمدهای از ظرفیت خطوط ریلی استفاده از آن جهت حمل و نقل بار است اما از این ظرفیت در استان کرمانشاه استفاده مطلوبی نشده است.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه حمل و نقل ریلی را یک حمل و نقل ایمن دانست و گفت: بخشی از محصولات پتروشیمی و مازوت استان کرمانشاه توسط این خط جابجا میشود.
سالاری به مطالعات اولیه انجام شده جهت ایجاد بندر خشک در استان اشاره کرد و افزود: پس از مطالعات وی افزود: استان کرمانشاه با فاصله کمتر از 300 کیلومتر چهار استان همسایه، مرکز ثقل این استانها و مرکز غرب کشور محسوب میشود و میتواند در حمل و نقل بار به این استانها سرعت چشمگیری داشته باشد.
معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه بیان کرد: اکنون فرودگاه و بیمارستانهای این استان به استانهای مجاور خدمات شایانی ارائه میکند و حتی قابلیت این را دارد که به استانهای هم مرز کشور عراق نیز خدمات ارائه کند.
وی با بیان اینکه به دنبال توسعه خط ریلی حمل و نقل بار در استان هستیم گفت: نداشتن اداره کل راهآهن در استان کرمانشاه شیرینی پیوستن استان به خط ریلی را در کام ما تلخ کرده است.
سالاری افزود: تاکنون جلساتی در زمینه تشکیل اداره کل راهآهن استان کرمانشاه تشکیل شده است که به دلیل مشکلات و مسائلی که پیش آمد این مهم دچار تأخیر شده است.
فاصه ایستگاه سمنگان تا کرمانشاه کم است و تعداد قطارهای این مسیر هم کم است در نتیجه تاسیس اداره کل در کرمانشاه توجیه ندارد.
بهتر است تا توسعه شبکه ریلی استان تا خسروی صبر و تلاش کنند که البته همه منتظر تکمیل آن و اتصال به عراق هستیم.