بازدید سایت : ۷۹۱۸۴

نارضایتی استاندار آذربایجان‌شرقی از سرعت اجرای خط‌آهن میانه - تبریز

استاندار آذربایجان‌شرقی از سرعت اجرای طرح دو خطه کردن راه‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز ابراز نارضایتی کرد و گفت: گزارشی که شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور امروز ارایه کرد، همان گزارش 6 ماه قبل است.

نارضایتی استاندار آذربایجان‌شرقی از سرعت اجرای خط‌آهن میانه - تبریز
تین نیوز |

استاندار آذربایجان‌شرقی از سرعت اجرای طرح دو خطه کردن راه‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز ابراز نارضایتی کرد و گفت: گزارشی که شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور امروز ارایه کرد، همان گزارش 6 ماه قبل است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح دوخطه کردن راه آهن میانه - بستان آباد - تبریز افزود: متاسفانه ساخت ایستگاه و راه دسترسی آن پیشرفت خوبی ندارد و در این خصوص از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به دلیل انتخاب پیمانکارهای ضعیف گله مند هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتخاب پیمانکاران ضعیف برای راه های دسترسی و ایستگاه خط آهن در بستان آباد موجب شده که سرمایه گذاری با این بزرگی به خاطر ایستگاه معطل بماند.

وی با اشاره به عزم دولت برای اتمام خط‌آهن میانه - تبریز به رغم دشواری های مالی گفت: برای تکمیل این طرح 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

پورمحمدی تشریح کرد: از مجموع 120 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح 22 میلیارد تومان به صورت نقدی و اوراق اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این طرح از میانه تا بستان آباد 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: میزان پیشرفت فیزیکی طرح از بستان آباد تا تبریز نیز به 82 درصد رسیده است.

خط آهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران - تبریز شروع شده و با گذر از شهرهای ترکمن چای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌ شود.

طرح راه آهن میانه تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر بوده که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه_بستان آباد و ۷۰ کیلومتر شامل مسیر بستان آباد تا تبریز است؛ این طرح از سال ۱۳۷۹ آغاز شده است.  

خط آهن میانه - بستان آباد - تبریز، ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌دهد.  

این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهروند تبریزی پاسخ

    از استاندار محبوب آذربایجان شرقی انتظار داریم تا از شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور شکایت کند